Zvedací zařízení na rezervu

Karosérie, nárazníky, úpravy, spoilery, venkovní doplňky

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
mira.jitka
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 zář 2006, 12:44

Zvedací zařízení na rezervu

Příspěvek od mira.jitka »

Zdravím všechny příznivce vozidel Multipla a chtěl bych vás poprosit o radu, nebo pomoc. Nedávno se mi rozbilo zvedací zařízení na rezervu a nemohu ho nikde sehnat. Do nového se mi nechce jít je to příšerně drahé. Budu moc rád kyž mi dáte vědět a poradíte co stím :wink:
Fiat Multipla typ: 182 B 6.000 d.reg.:13.7.2001
Reklama
 

anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

rozbité zvedací zařízení na rezervu

Příspěvek od anonyme »

Já jsem bohužel měl potřebu toto zařízení použít a vyzkoušet až po záruční lhůtě. A ejhle bylo nefunkční. Kolo sjelo asi do poloviny dráhy nad zem a už nešlo ani nahoru, ani dolů. I když tedy bylo po záruce, šel jsem to reklamovat přímo na Fiat ČR. Naštěstí vše pochopili a umožnili mě zakoupení nové za jejich nákupní cenu, která byla podstatně nižší, než ta jejich ceníková při prodeji ze skladu ND. Domnívám se, že tedy jsou si vědomi, že toto zařízení asi má značné problémy. Zřejmě tam vypadne z vedení kladky lanko a zasekne se. Bohužel zařízení je zhotoveno tak, že nejde běžně rozmontovat a závadu odstranit. Nicméně se chystám zařízení rozebrat a závadu odstranit. Kdy to ale bude vůbec nevím, protože nemám na to čas. Zkuste opravu zadat nějakému šikovnému "fušerovi", který si stím určitě poradí. :roll:
mira.jitka
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 zář 2006, 12:44

Příspěvek od mira.jitka »

Zařízení jsem roznýtoval,stačí jen ta část co je šroub na spouštění a odvrtat tyčku co je osičkou pro buben co navíjí lanko. Závada byla v tom že se vylomili krajní části jednoho z ozubených kol které je volně nasunuto na ovládacím šroubu.Jsou dvě možnosti.Zaprvé,vyvařit odlomené části a vyfrézovat,ale je to slitina hliníku ta to není jen tak.Nebo vytočit nové.Uvidím jaká z variant bude ta správná a dám vědět jak se to povedlo. Je to taková hrachovina,a každá druhá Multinka na to trpí :lol:
Fiat Multipla typ: 182 B 6.000 d.reg.:13.7.2001
dusbaj2
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 19 čer 2006, 14:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusbaj2 »

zkousel jsem to jen jednou a to mi kolo sjelo jen do poloviny a neumim si predstavit jak tohle budu delat "zvostra". Na to je jen jeden recept. NEPICHAT!
1,9JTD, 2002
Kdo nema, neuveri.......
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

:D Já vozím rezervo v kufru od té doby, co jsem si Multiplu koupil :D
www.minimaxa.cz
Piml
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 06 úno 2007, 13:41
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Zvedák rezervy

Příspěvek od Piml »

jsem ho rozebral a nechal vyrobyt nový šnek a vyvloškovat hřídel a guje jak má a na věky cena CCA 900,-
Multipla 1,9JTD 2001 110PS
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

A těch 900,- je Kč? Připadá to, že jseš dost z levnýho kraje. Ta cena je jako fuška bez papírů? Nemůžeš poskytnout výkres toho šneku s rozměry?
Piml
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 06 úno 2007, 13:41
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Piml »

Rozebral jsem zvedací zařízení, vyndal lanko, vyrovnal a dal vyvěšit. Uvnitř se nachází hliníkový šnek na ocelové ose. Problém vznikne v tom, že se hliník časem vymáčkne a zničí plastový navyják lanka. Navyják je potřeba vyrobit nový. Jeho výroba je poměrně náročná, je k tomu potřeba zručný soustružník se strojem, kterému se říká odvalovačka. Vyrobí dle starého kusu z kvalitnějšího silonu. Hliníkový šnek je potřeba vyvložkovat, buďto nerozovými nebo mosaznými pouzdry.
Čau Petr

Fiat Multipla sport 1,9 JTD 110 HP
Multipla 1,9JTD 2001 110PS
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Exteriér“