Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Max-TD75
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 05 zář 2009, 20:05

Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od Max-TD75 »

Ahoj dnes jsem řídil mamčino auto a ma ho celkem v býdným stavu, bohužel nejsem mechanik a nemám s těmito věci takovou zkušenost tak se chci obrátit na Vás.
Problém č. 1 jel jsem po dálnici (110-120km/h) asi 40km úsek a asi 60km po okreskách a rafička teploty kolísala v dolní polovině spíš tak 4mm nad tou nejspodnější čárkou což je myslím ani ne 60c°?
Problém č. 2 startování, nepovažuji to až za takovou závažnou poruchu vzhledem ke stáří (mk1 rok asi 97) každopádě když ráno startuju tak jako by se protočil startér na prázdno a chytne to až na několikátej pokus po delší době trápení.
Problém č. 3 když přeřazuji z 2 na 3 tak musím pomlu (hodně pomalu asi tak 3 sekuny posouvám pomalu řadící páku) když zařadím normálně tak to řadí přez zuby, i přez to že je spojka vymáčklá až úplně na podlaze. k tomuto problému bych měl ještě asi říct že když nastartuju motor z vyšláplou spojkou a chci zařadit spátečku tak to nejde musím pustit spojku a znova zmáčknout a až pak to jde, s tímto bude spojeno asi i to že 1-4 stupeň při nízkých otáčkách (1000-1400) vydává převodovka takovej divnej zvuk jako by se do sebe nják ty kolečka špatně zapadaly nebo nevím jak to popsat :-D když dám víc plynu na nízký otáčky tak to trochu ztichne a když brzdím motorem tak je ten zvuk dst hlasitý.

jinak spotřeba dnes 7 litrů na sto se 3ma lidma , plným kufrem batožiny a snowboardama na střeše , myslím si že je to celkem hodně, jezdím úsporně s Octavii 2 combi TDI za 4,6 po okreskách a kolem 6,3 po dálnici tak mě ta spotřeba celkem udivila.

Díky moc za každou radu chci to dát mamce do pořádku ať jí to někde nenechá.
Reklama
 

Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od Intercooler »

Tak rucicku teploty vody mam bezne taky tak kolem 1/4-1/2 toho ukazatele. Zalezi na teplote venku a jak moc tomu nakladas... Myslim, ze pokud neni spadla celou dobu dole tak se zas tak moc nedeje. Jinak by to byl nejspis spatnej termostat...
K razeni bych tipnul asi ze odesly synchrony, ale jistej si nejsem.
Ke spotrebe : Musis vzit v potaz, ze to je 13 let stary auto a ten motor je konstrukcne starej asi 30 let, navic to ma vo 30koni min nez Octavie takze na spotrebu kolem 4l s plne nalozenym autem muzes zapomenout :) Ale kdyz jedu podle predpisu a k motoru se chovam slusne tak za 5,5 - 6l/100 se jezdit da.
Na zaver - zajed s tim do servisu, tam ti to daj dokupy :)
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od Buchtič »

Provozní teplota rozhodně není maximum budíku, ale cca v polovině ne-li lehce pod. Takže tohle není problém. Jedině, že by ti z topení foukal studenejch vzduch, potom bych to řešil.
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od zorran »

No k tej teplote... Treba skontrolovat ci mas dost vody v chladici a ci ti nekuri len tak do vlazna... To by mohol byt potom termostat
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od Toti »

Čo sa týka teploty tak asi je termostat otvorený a stále to ochladzovalo, ale aj tak sa mi to zdá divné že sa nezohrial ten motor po takej jazde na prevadzkovu teplotu. Ked je napr. -10°C vonku tak po cca 10-15 km jazdy po meste mam motor ohriaty na prevadzkovu teplotu, aj olej a po troch, štyroch kilometroch už zapinam kurenie.
Tú prevodovku by chcelo najlepšie počuť že jake to vydáva zvuky či to nieje napr. ložisko a ked ti tam idu ťakžo niektore rychlosti tak to môže byť aj tými synchronami ako už vyššie spomínal Intercooler.
A k tej spotrebe sa ťažko vyjadrovať, kto ako jazdí tak taku ma spotrebu. Starý komôrkový diesel sa nedá porovnavať s TDI. A punto má vcelku kratku prevodovku čiže na dialnice to moc nieje lebo pri takých rýchlostiach to točí veselo cez 3 tisic a taketo otáčky sa už moc nekamaratia so spotrebou a ešte ked vravíš že ste boli naložený.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od zorran »

Jasne, ze sa ten motor nezohreje, ked je termostsat otvoreny. Mal som cca pred mesiacom to iste. Mam sice benzinove punto, ale mohol som s nim jazdik akokolvek dlho, kurilo len trochu ten motor sa v tejto zime nezohreje a dokonca ani ked som ho nechal bezat cca 10 min na volnobehu, tak nic. Treba termostat vymenit, nieje to velka polozka
Uživatelský avatar
Agamka
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 21 úno 2010, 18:33

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od Agamka »

Vyměnit termostat :D :D :D
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Po 100km se TD75 nezahřálo na provozní teplotu

Příspěvek od xeromax »

problem 3 by som videl na silenblok prevodovky pripadne chybu prevodovky kedisi mi to robilo na firemnom dukate, zacalo to tak ako popisujes ale z 3 do 4, musel som radit pomaly lebo to slo cez zuby za nedlho uz 4ka nesla zaradit vobec (ani so spojkou ani bez ani bez nastartovaneho motora proste nesla) po vymene silenbloku sa to vylepsilo, ale kezde sa to menilo neskoro prevodovka to odniesla a uz sa muselo radit z 3 do 4 pomalsie, ale nie az tak ako na zaciatku

samozrejme to moze byt aj nieco ine, nieje to 100% zarucene tento problem
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“