Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Příspěvek od peta.smolik »

Nazdar bazar Má někdo zkušenost s Puntem v naftě konkrétně s motorem 1.9d 44kw ???
Na co je potřeba si dát pozor při koupi? Jak náročná je udržba? Nebývá prasklá hlava? Kolik stojí rozvody? Jak to jede? Jakou to má spotřebu? Co stojí žhavičky? Podle čeho se pozná co má motor za sebou? Jak je to se startováním v zimě?
Za rady předem děkuji
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Reklama
 

mann
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 10 pro 2012, 20:35

Re: Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Příspěvek od mann »

Mám punto s týmto motorom r.v. 2000. Doviezol som si ho z Rakúska a vtedy malo 118 tisíc km. Hneď nasledovala výmena rozvodov a potom sme sa spokojne vozili. Prvá závada, ktorá sa vyskytla bolo servoriadenie. Stávalo sa to buď pri parkovaní alebo počas jazdy. Šklblo volantom, rozsvietila sa kontrolka a riadenie stuhlo. Stačilo vypnúť motor a znovu naštartovať a servo išlo normálne. Ďalej som to neriešil chyba sa občas vyskytne. Druhá závada bola zhorenie motorčekov centrálneho zamykania. Aby som mohol auto zamknúť, musel som vymontovať všetky zapečené motorčeky a až potom sa dali dvere zamknúť ručne z vnútra. Tretia závada sa objavila pri zatváraní predného el. okna. Motorčeku treba pomôcť rukou potlačiť sklo hore, aby sa okno riadne zavrelo. Po štyroch rokoch jazdenia tachometer ukazuje 201 tisíc km a začína sa vyskytovať závada ktorej som sa najviac obával. Elektronické vstrekovacie čerpadlo Lucas Epic už doslúžilo. Problém je pri štartovaní. Je obdobie keď motor naskočí hneď, ale potom sa stáva, ze štartujem 5 alebo 10 krát a motor nič. Keď sa motor podarí naštartovať, tak potom už ide normálne. Repas čerpadla je drahý a záručná doba krátka, takže vylučujem. Také isté čerpadlo z vrakoviska stojí tiež dosť, ponúkali mi ho za 400 euro. Tiež som to zamietol lebo za takúto cenu očakávam záruku aspoň 6 mesiacov. Teraz sa pohrávam s myšlienkou, že tam namontujen mechanické čerpadlo Bosch, ale idem sa najprv poradiť či sa to vúbec dá prerobiť. Na záver len dodám, že Punto s týmto motorom neodporúčam kupovať lebo pri väčšom nábehu km je auto finančne náročné na opravy.
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Příspěvek od peta.smolik »

Aha tak já myslel že je to držák co málo žere a dlouho vydrží soudě podle Regaty 1,7 D co jsem kdysi měl a krom žhaviček a oleje mně za 4 roky nic nepotkalo a najel sem s ní 100tis.km
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Příspěvek od kejml »

Ověřil bych, jestli se Lucas dával do všech 1.9D.
Co vím, tak např. Brava 1.9D má Bosch, 1.TD 75k také a 1.9TD 100k Lucas...
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
oskarzv
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 30 říj 2012, 17:03
Bydliště: Zvolen, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Punto mk2 1.9 d 44kw

Příspěvek od oskarzv »

Kedy som si mal na druhy krat kupit punto 1,9d 44kW, takze radsej by som ani nerozmyslal na kupov toho auta. Radsej potom JTD. Drahe cerpadlo, len to cerpadlo stoji 1200 Eur, elektronika stoji 770eur a to este vo francuzsku. Proste uzil som si svoje s tym autom a pokial som nasiel fungujuce cerpadlo preslo pol roka a hlavne za dobry peniaz.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“