Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od cimbo »

Hladam odbornika na Fiaty, ktory by mi vedel zodpovedat par novacikovskych mozno aj blbych otazok ohladne spravania motora.
Najlepsie po telefone alebo chat.

Dik
Naposledy upravil(a) cimbo dne 31 črc 2010, 22:52, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Zhanam odbornika na Fiaty!

Příspěvek od mad mike »

tak napiš problémy sem, tady ti vždycky někdo poradí, a když použiješ funkci hledat, tak ti vyjede hafo odpovědí :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zhanam odbornika na Fiaty!

Příspěvek od cimbo »

mad mike píše:tak napiš problémy sem, tady ti vždycky někdo poradí, a když použiješ funkci hledat, tak ti vyjede hafo odpovědí :wink:
Tu som uz kadeco pisal no dostal som len take polovicne odpovede a mam aj ine otazocky ktore kym by som sem rozpisal tak prejde aj pol roka.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od cimbo »

Tak teda dam sem tych par otazok co ma trapia.

1. Auto startuje dobre, ked ho nastartujem za studena tak otacky idu pekne na 1100 a potom po chvylke klesnu na tych 950 a pekne sa drzia. Ked uz ho vsak startujem za tepla tak pribeh otacok je 950-750-900-750-950 v sekundovych intervaloch to kolise a potom sa to ustali. Inak potom uz motor chodi OK a aj ked zastanem tak otacky sa drzia na 950.

2. Teplota motora uz som tu na to sice dostal odpoved ze je to normalne, ale viac nazorov potesi. Takze auto sa zohreje po cca 5-8 minutach jazdy na teplotu odhadujem 75-85 stupnov pri jazde po dialnicnom obchvate kde idu auta v peknych rozostupoch tak 90kmh. ked auto stoji na miste pripadne jazda v kolone medzi autami ci caste statie na semaforoch teplota vystupi na 90 stupnov (no nikdy nie viac!). Dostanem sa znovu na normalnu cestu (rovnomerna jazda 90kmh) bez tlacenice a teplota klesne znovu na 75-85 stupnov. U inych aut som zatial taketo tance rucicky teploty nevidel, vacsinou sa teplota drzi na jednej hodnote. Chcem podotknut este ze je leto a teda aj teploty su vyssie, nebudem mat v zime problem s tym ze sa mi motor nebude chciet zohriat na optimalnu teplotu, kedze teraz v lete je pri nomalnej jazde max 85 stupnov.

3. Ked som priviezol auto domov tak z pod kapoty isiel zapach ako keby sa tam nieco palilo, cim viac jazdim tym je ten zapach mensi, kamos servisak mi povedal ze to moze byt spojka, kedze auto mala predomnov zena :). Lenze som si vsimol ze ten zapach nastava aj ked sa uto trosku zohreje. Nemoze to byt tim ze urcite casti motora su zaspinene starsim olejom a spinou a ta sa vplyvom tepla pali? Nieje to vsak neznesitelny zapach a treba si k tomu pricuchnut no obcas sa to da zacitit aj ked stojite blizko kapoty. Nieje to zapach ako ked sa pali umelina ci guma takze kable alebo plasty mozme vylucit.
Mozem cistit motorove casti normalne vodou, teda tie kovove?

Dakujem za pripadne odpovede.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
leo69
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 02 říj 2009, 14:52

Re: Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od leo69 »

Cimbo - otázka 3.:
Zápach spáleniny jsem také pociťoval z motorového prostoru. Nebyl to zápach spálené gumy, ale spíše, jako když se pálí vinutí v elektromotoru atp. Zjistil jsem, že je v čudu alternátor. Zkus si na něj někdy po jízdě (až zastavíš a zhasneš motor!) sáhnout rukou, jestli není nějak zvýšeně horký. Tuhle už se to tady řešilo v nějakém vlákně, že je nějakou chvíli po nastartování slyšet z motorové části takový kvílivý zvuk, který i většinou po chvíli utichne (dokonce je tu někde i zvukový záznam toho pískotu). Dělalo mi to to samé, tak jsem nechal altík prohlédnout, mechanik v něm vyměnil ložiska a opravil nějaký kontakt na diodovém můstku. Říkal jsem si OK, tak konečně bude vše šlapat. Ale po nějaké době zase sem tam kvílení, smrad spáleniny a jednoho dne už jsem ani nenastartoval. Příznaky vypadaly jako vybitá baterie. Nabití ale bylo OK a tak po podrobnějším čučení do motoru jsem našel prasklinu na plášti altíku. No, zkrátím to, prostě i přes výměnu ložisek a repas altíku se tento normálně zakousl, napraskl (prasklina alespoň 5cm) a tím se poroučel do věčných lovišť. Dali jsme tam jiný a je po kvílení a připáleném smradu. Nechci Tě nijak strašit, ale vem v potaz i ten alternátor a někdy po jízdě na něj sáhni...

P.S: Omlouvám se za dlouhé příspěvky, ale rozepisuji se vždy do takových románů, protože mám i sám rád, když mi někdo věci vysvětlí obšírněji a tím mi pomůže pochopit souvislosti.
Naposledy upravil(a) leo69 dne 01 srp 2010, 11:06, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od cimbo »

leo69 píše:Cimbo - otázka 3.:
Zápach spáleniny jsem také pociťoval z motorového prostoru. Nebyl to zápach spálené gumy, ale spíše, jako když se pálí vinutí v elektromotoru atp. Zjistil jsem, že je v čudu alternátor. Zkus si na něj někdy po jízdě (až zastavíš a zhasneš motor!) sáhnout rukou, jestli není nějak zvýšeně horký. Tuhle už se to tady řešilo v nějakém vlákně, že je nějakou chvíli po nastartování slyšet z motorové části takový kvílivý zvuk, který i většinou po chvíli utichne (dokonce je tu někde i zvukový záznam toho pískotu). Dělalo mi to to samé, tak jsem nechal altík prohlédnout, mechanik v něm vyměnil ložiska a opravil nějaký kontakt na diodovém můstku. Říkal jsem si OK, tak konečně bude vše šlapat. Ale po nějaké době zase sem tam kvílení, smrad spáleniny a jednoho dne už jsem ani nenastartoval. Příznaky vypadaly jako vybitá baterie. Nabití ale bylo OK a tak po podrobnějším čučení do motoru jsem našel prasklinu na plášti altíku. No, zkrátím to, prostě i přes výměnu ložisek a repas altíku se tento stejně zakousl, napraskl a poroučel do věčných lovišť. Dali jsme tam jiný a je po kvílení a připáleném smradu. Nechci Tě nijak strašit, ale vem v potaz i ten alternátor a někdy po jízdě na něj sáhni...

P.S: Omlouvám se za dlouhé příspěvky, ale rozepisuji se vždy do takových románů, protože mám i sám rád, když mi někdo věci vysvětlí obšírněji a tím mi pomůže pochopit souvislosti.
Dik za radu skusim to pozriet ked nabuduce dojazdim. Sice sa ten smrad na spaleninu nejakej elektro suciastky nepodoba, ale vyskusam.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od cimbo »

Tak teda k tomu zapchu: teraz som mal nastartovany motor asi 15 min a ziadny zapach sa neobjavil, asi to naozaj bude nieco co sa pouziva pocas jazdy. Este si pojdem dat zajtra umyt motor a uvidim...

Nejaka odpoved na ostatne otazky?
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od mad mike »

1. otáčky jsou víceméně normální, zkusil bych vyčistit konektory od čidel teploty a zapalovacích cívek. v chytré knize píšou, že zahřátý motor se má startovat s mírným přidáním plynu. upřímně- nedělám to tak :D

2. mě se po výměně termostatu teplota po cca 3 kilometrech drží na polovině teploměru a nijak se nehýbe, občas malinko(1mm) vystoupne nad půl a hned sepne ventilátor. u tebe bych počkal na zimu jak se bude teplota chovat a popř. vyměnil termostat, nebo ho vyměn zrovna a máš klid

3. záleží jak je auto staré, nebo jestli třeba nebyl stříkaný spodek a prsklo něco na výfuk. od svodů jde velké teplo a občas i smrad. jak bylo psáno výše očuchat a prohlídnout pořádně. ohledně mytí motorů - nekdo to nedoporučuje (alternátor, startér, ŘJ atd.), no po pořádném zakrytí všech rizikových míst a opatrným mytím, myslím není problém
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Pomoc s otazkami motor 1.4 16v !!!

Příspěvek od cimbo »

mad mike dik za odpovede, konecne som dostal dobru odpoved.

1. To startovanie vyzera OK, obcas si terba asi aj prirucku pozriet :)

2. Ten termostat by mohla byt rozumna vec vymenit, len pockam asi az po lete lebo teraz ma cakaju rozvody, filtre atd...

3. Auto ma 6 rokov a ci bolo od spodu striekane to neviem, kazdopadne to budem musiet niekde u kamrata v servise zistit co to moze smrdiet .
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“