Brzdové kotouče - rezavění

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Vladimír Bublík
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 15 bře 2007, 15:08
Bydliště: Brno

Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od Vladimír Bublík »

Ahoj páliáci!
Před půldruhým rokem jsem vyměnil brzdové kotouče, protože vnitřní plochchy byly rezavé tak, že se z nich loupaly šupiny. Teď při výměně pneumatik jsem je kontroloval a zjistil zase na vnitřních plochách důlkovou korozi na obou kotoučích asi na polovině průměru. Vnější strana je přitom v pořádku. Mají najeto 11 tis. km takže na výměnu je trochu brzo. Je pravda, ze nejezdím pravidelně a kotouče mají příležitost reznout, ale na žádném z předchozích aut jsem neměl problém s tím, že by koroze postupovala do hloubky.
Nemáte někdo podobnou zkušenost a neznáte příčinu? Může to být špatným materiálem kotoučů?
Reklama
 

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od peta.smolik »

Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Vladimír Bublík
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 15 bře 2007, 15:08
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od Vladimír Bublík »

peta.smolik píše:Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
Jenže tohle dělám jednou až 2x při výměně pneumatik. Sundám třmeny, vyndám desky, zatlačím píst do válce, očistím a namažu dosedací plochy destiček a rozhýbu vodítka na třmenu. Pak všechno složím, takže kde je chyba?
Vladimír Bublík
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 15 bře 2007, 15:08
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od Vladimír Bublík »

Vladimír Bublík píše:
peta.smolik píše:Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
Jenže tohle dělám jednou až 2x při výměně pneumatik. Sundám třmeny, vyndám desky, zatlačím píst do válce, očistím a namažu dosedací plochy destiček a rozhýbu vodítka na třmenu. Pak všechno složím, takže kde je chyba?
Chtěl jsem napsat jednou až 2x ročně.
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od peta.smolik »

V jakým stavu jsou destičky? To totiš vypadá že jedna strana je úplně zhulená a jde kov na kov a proto se ti vydíraj kotouče A nebo se ta jedna strana prostě nevrací a to by mohlo bejt lehkým otřepem vevnitř brzdový trubičky to pak funguje jako zpětnej ventyl
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Vladimír Bublík
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 15 bře 2007, 15:08
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče - rezavění

Příspěvek od Vladimír Bublík »

Na destičkách jsou ještě nejmíň 2 mm obložení, ale odlepil se na nich takový tenký plech, který je mezi základovou deskou a brzdovým válečkem. No nic kotouče nechám stočit, koupím nové destičky a na jaře zkontroluju jak to dopadlo.
Je fakt, že kdybych ty brzdy nerozebral, ani bych o tom nevěděl. V červnu jsem byl na TK a účinnost brz byla velice dobrá a nesouměrnost jen 3%. A to už tam ta koroze musela být. Ale asi by se to zhoršovalo hlavně v zimě.
Odpovědět

Zpět na „Palio“