Punto MKI ABS problém

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
mandolini
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2009, 15:05

Punto MKI ABS problém

Příspěvek od mandolini »

Mám punto rv96 s ABS. S autem se vsak neda temer jezdit, páč pokud je jen trochu rozdíl v materiálech povrchu pod kolama, zafunguje ABS začne to mlátit do pedálu (auto má delší brzdnou dráhu). Vím, ze bez zafungování ABS bych bez problému dobrzdil daleko dřív. V jiným aute s ABS v techto pripadech ABS jeste vubec nereaguje. Tj chci tim ric, ze se mi zda, ze ABS je prilis citlive coz je kontraproduktivni a i nebezpecne. Nevite kde hledat chybu? Pokud je to normalni stav u techto punt, asi budu muset ABS odpojit, pac pokud je trochu namrzlo, auto misto toho aby brzdilo tak busi do ABS a tudiz brzdi spatne (bez nej bych to ubrzdil daleko efektivneji). Diky za rady
Reklama
 

oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od oldoss »

Takato tema tu uz bola nie raz rozoberana. Staci pohladat. Ale k veci. Ako prve by som spravil, ze by som behol s autom na diagnostiku. Moze byt, ze niektory snimac dosluhuje a mozno ho bude treba vymenit. Skus ich opticky skontrolovat, ci niektory nie je odhnity alebo puknuty a pod. Pokial diagnostika nic neukaze a snimace budu "na oko" v poriadku skus popozerat implulzne koliecka na nabojoch kolies. Vyzera to ako ozubene koliecko s takymi malymi zubkami. Tieto zubky snima ten snimac. Pokial tie impulzne koliecka su zodrate alebo prasknute popripade povypadavane tak musis vymenit cely naboj kolesa. To ze ti pumpuje ABS aj ked nemusi t.j. ABS jednotka dostava zle informacie od snimacov a preto to takto reaguje, ale moze to byt aj samozrejme aj samotna jednotka ABS. Sam som mal podobny problem.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od kubito »

jak pise kolega vyse... nemas treba rozdilne profily gum?? uz jsem takove tunery taky videl... :-D
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
mandolini
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2009, 15:05

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od mandolini »

Zatim diky za rady, ted o vikendu se na to zkusim podivat. Diagnostiku mam, takze to projedu pres ni a opticky to tez zkontroluji.Zadnej tuning to neni, vsechny kola stejny i gumy jsou asi tak stejne ojete. Jen me napadlo, jestli by to nemohlo byt i tim, ze by treba jedno kolo treba brzdilo vic, nebo min nez jiny? Nemohlo by se to takto projevit? Nemohl by to delat treba nespravne fungujici zatezovy regulator brzd? Ze by pak byly spatne rozlozene brzdne sily a predek- zadek brzdil rozdilne?
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od oldoss »

Pokial by ti brzdilo niektoré predné koleso viac to by ťa malo tahať do stran či? Neviem dobrý postreh. Možno by nezaškodilo ísť na test brzd. Nevíde to až tak veľa.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Point22
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 12 pro 2009, 19:59
Bydliště: Bratislava

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od Point22 »

to spustanie ABSu moze kludne sposobovat aj zle lanka-lanko rucnej brzdy,pokazene(vydrane) samostelovaky v zadnych bubnoch pripadne chyba ABS r.j. pri brzdeni ti nejde pedal nahodou nejak extremne nizko na podlahu? a hned sa spusti pri brzdeni alebo musis viac zatlacit a az potom ho spusti?
mandolini
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2009, 15:05

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od mandolini »

Pedál se chová normálně
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od kubito »

blbost to nemuze byt tim ze by ti jedno kolo brzdilo min nebo vic! to bude cidlem jednim bude vadny a proto to ABS dela kraviny...
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od rossi »

nemůže to být čidlem,protože při závadě čidla/nebo něčeho jiného vABS/se toto odpojí a vůbec nefunguje. Řekl bych že chyba bude přímo v ABS./ŘJ/
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od Fénix »

Přesně tak. Mít 3 kola s ABS a 1 ve smyku není moc fajn. Takže při poruše nejde ABS jako celek. U brzd by to bylo horší :lol: :lol: :lol:
mandolini
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2009, 15:05

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od mandolini »

Tak vzhledem k pocasi sem se na to samozrejme nepodival , pac nemam teplou garaz, a kamos nebyl doma. tak jsem vytrh pojistku abs-ka a jezdim bez nej. Muzu ric, ze je to daleko bezpecnejsi pac je chvani jaksi predvidatelnejsi. Ale zda se mi, ze kdykoliv jsem zabrzdil tak ze se to zklouzlo, zacalo prvni klouzat levy predni kolo. Ale neni to jisty. Kazdopadne az prijdu na to, cim to je , dam vedet.
eNman
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 09 srp 2010, 22:47
Bydliště: Nitra

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od eNman »

ABS na Punte MK1 rozsvieti (na palubke) ked dupnete na brzdu ?
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98

http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Punto MKI ABS problém

Příspěvek od kubito »

eNman píše:ABS na Punte MK1 rozsvieti (na palubke) ked dupnete na brzdu ?
ne to se opravdu nerozsviti.. :-) jediny kdy to sviti tak pri zaplem klicku chvilku...
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“