cierny dym

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

cierny dym

Příspěvek od wasim »

Ahojte mam problém s mojim Puntom žere mi olej a sviečky musím často čistiť a z výfuku keď pridám tak ide čierny dym a pritom je to benzín 1.1 voda mi neklesá v nádobke a teplota je stále v norme prvé čo ma napadlo tak tje krúžky na valcoch alebo ventily ??? :?:
vie mi niekto poradiť s tým ??? :?: a pripadne sú to tje krúžky tak aké mam kúpiť aby mi sedeli ??? :?:
dik
Reklama
 

Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: cierny dym

Příspěvek od Fénix »

Kolik to má najeto? Kroužky,podpálený ventil?
wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

Re: cierny dym

Příspěvek od wasim »

ma to 140 000 ale ci je to pravda to neviem
uz si menil ventili ???
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: cierny dym

Příspěvek od kubito »

co olej straci se hodne? treba jen gufera na ventilech by stacili nebo v tom horsim pripade to budou kruhy ;-)
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: cierny dym

Příspěvek od Karol »

Skus premerat kompresiu. Nieco tam zjavne pusta olej do spalovacieho priestoru. 140 000 km je nic, to by v takom stave nemalo byt. Tipoval by som to na tie ventily, kruzky nemaju byt preco odidene po tak malo km.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: cierny dym

Příspěvek od kubito »

kdyby byl upalenej ventil tak to nebude cerne kourit ale spatne to pojede a nespalena smes se bude dostavat do vyfuku kdyz to zere olej tak to cerne kouri a nechapu proc by nemohl prasknout krouzek na tom ze to ma 140tkm a to mozna uz podruhe vubec nezalezi
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

Re: cierny dym

Příspěvek od wasim »

neviem či tých 140 000 km ktoré sú na tachometri či je skutočnosť
auto ťahá normálne a čierny dym vidím vtedy keď pridám poriadne na mieste
spaľovanie nie je dobre lebo to smrady tje krúžky sú dosť dráhe tak asi najprv skúsim tje ventily a keď to nepomôže tak budem vedieť že krúžky treba vymeniť
robil niekto ventily ??? tam sa menia cele ventily či len dajaké tesnenia ???? chcem si to sam spraviť je to ťažká robota ???
poraďte mi prosím ak niekto to už robil
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: cierny dym

Příspěvek od kubito »

no ventily neni tezky vymenit musis zdelat hlavu i to v pripade ze budes delat jen gufera na ventilech ;-) ale stejne kdyz tam das jiny ventily tak to budes muset nechat zbrousit dosedaci plochy protoze kazdej mtor to ma jinak omackany a potom by nesedeli do tve hlavy ;-)
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: cierny dym

Příspěvek od kubito »

ale kdyz pises ze ti to zere olej a kolik zhruba? tak bych to videl na ty gufera jenom
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

Re: cierny dym

Příspěvek od wasim »

no zožere asi tak na 500km 1 dcl oleja ale to by nebol problém problém je v tom ze zanášajú sa mi sviečky
a ešte jedna otázka keď dám hlavu motora dole tak treba dat nove tesnenie či ak bude dobre tak môžem vrátiť ten stari
dik
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: cierny dym

Příspěvek od Karol »

Pokial viem, vzdy po demontazi hlavy sa dava nove tesnenie a hlavu treba dotiahnut presne momentovym klucom podla servisneho manualu.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: cierny dym

Příspěvek od kubito »

no to je jasny ze jsou svicky zanesene protoze se olej dostava po voditku ventilu do spalovaciho prostoru a proto to dymy atd.. a tesnenni samosdrejme novy stary se nesmi vratit!!
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

Re: cierny dym

Příspěvek od wasim »

Ahojte
vymenil som gufera vymenil som tesnenie vsetky aj kruzky som vymenil aj ked ich nebolo treba vymenit ale ked uz som to mal rozobrate tak co uz a teraz je to krasa dakujem za radi
ale mam jednu otazku co sa tika tesnenia hlavy ! vie mi niekdo povedat presne na kolko to treba dotjahnut ??? ja som to dotjahol podla schemi prvi krat na 5 a potom na 10 a potom podva krat 9 stupnou je to dobre ???
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: cierny dym

Příspěvek od 6speed »

Tak to bude asi málo :shock: ...
– V 1. kroku utáhneme všechny šrouby momentem 20 Nm.
– Ve 2. kroku utáhneme všechny šrouby momentem 30 Nm.
– Ve 3. kroku dotáhneme všechny šrouby ve vzestupném pořadí od jedné do deseti pevným klíčem o 1/4 otáčky (90°).
– Ve 4. kroku dotáhneme všechny šrouby ve vzestupném pořadí od jedné do deseti pevným klíčem o 1/4 otáčky (90°).
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
wasim
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 úno 2011, 14:48

Re: cierny dym

Příspěvek od wasim »

fiha a co teraz ??? :roll:
ja som pozeral v servisnej prirucke a tam bolo napisane ze 5 potom 10 a na koniec 2 krat 90 stupnou ale to bolo pre diselovy motor ! a inac ja som neburusil hlavu lebo nebolo treba
mam to dotjahnut na 20 potom 30 a na koniec po davakrat 90 ??? ci mam to uz nechat tak ??? co sa moze stat ak to tak ostane ??? moze sa miesat olej s vodou ???
dik za info :idea:
Naposledy upravil(a) wasim dne 02 bře 2011, 15:01, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“