zvlaštne trasenie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

zdravím páni, potreboval by som pomoc alebo aspon radu.. Ked som dnes prišiel domov a zastavil som s autom mi začalo tak jemne triasť.. ako nahle pridám plyn, prestane aj potom ako ho pustim, no po nejakych 5-10 sekundach znovu začne.. neviete mi niekto pomoct, čo to može byť??
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od mad mike »

to může být kopa věcí. použij funkci Hledat(vpravo nahoře). takové věci se tu už řeší :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

ďakujem, vyskúšam, viem že to može byt vela veci, ale je zaujimave ze to zacalo len tak zrazu a pri daždi..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od Karol »

Triast sa moze motor, napriklad ak ma nizsie volnobezne otacky. Tie reguluje RJ na zaklade signalu z cidla otacok, ale to asi bude v poriadku, kedze motor bezi. Ak by nebezalo cidlo otacok a faze, tak by nevedel hadzat iskru. Nuz z nejakeho dovodu ma asi nizsie volnobezne otacky. Moze to byt aj ked je motor zatazeny na volnobeh napriklad elektrickou zatazou (cez alternator), pripadne ked je na volnobeh zapnuta klimatizacia. Dalsia z moznosti je uvolnenie zavesu motoru, zniceny silentblok. Ine ma nenapada.

Bud sa zmenili otacky alebo sa zmenili mechanicke vlastnosti motora a ulozenia.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

presne si myslim to, s tou elektrikou.. otačky su niekde 500 až 1000 a tam to beha mierne hore-dole.. a tym to trasie... som z toho na nervy... :evil: ale tak snad nic moc zavažne..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
linomaniac
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 03 pro 2010, 14:24

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od linomaniac »

Karol píše:Triast sa moze motor, napriklad ak ma nizsie volnobezne otacky. Tie reguluje RJ na zaklade signalu z cidla otacok, ale to asi bude v poriadku, kedze motor bezi. Ak by nebezalo cidlo otacok a faze, tak by nevedel hadzat iskru. Nuz z nejakeho dovodu ma asi nizsie volnobezne otacky. Moze to byt aj ked je motor zatazeny na volnobeh napriklad elektrickou zatazou (cez alternator), pripadne ked je na volnobeh zapnuta klimatizacia. Dalsia z moznosti je uvolnenie zavesu motoru, zniceny silentblok. Ine ma nenapada.

Bud sa zmenili otacky alebo sa zmenili mechanicke vlastnosti motora a ulozenia.
no tak Karol!!! to som chcel ja napísať! :mrgreen:

ale spodok 500 otáčok je príliš nízky, to nespôsobuje zaťaženie motora, skús podtlakové hadičky poodpájať a popripájať a sleduj ako sa zmení voľnobeh
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

myslite, že to nebude nejaka velka zavada???
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
linomaniac
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 03 pro 2010, 14:24

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od linomaniac »

erhik píše:myslite, že to nebude nejaka velka zavada???
pozri, keď budeš behať po dvore a nasaješ do airboxu sliepku, bude to mať rovnaké symptómy ako popisuješ, nikto ti nepovie, či je to vážne, podľa mňa to bude nejaká pitchovina iba, ak si si nie istý, skoč do servisu
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

ja chápem, že sa to nedá takto cez forum zistit :) ja si to zajtra dam pozriet, vpohode, len chcem byt tak v obraze zhruba co to može byt.. ale už to nejdem riešit dnes.. auto ide normalne, nebadat rozdiely, len ma to štve trošku...
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od Karol »

Kolisanie volnobeznych otacok od 500 do 1000 je dost, je to o 100 %, az taketo zmeny otacok nezvykne sposobovat elektricka zataz (RJ by to nasilu zvysila obohatenim zmesi). Kedze takto kolise volnobeh, este by to mohol byt volnobezny ventil. U jednobodoveho vstrekovania je to taky cierny valcek z pravej strany. Ten otvara a pridava vzduch, ked je skrtiaca klapka zavreta (ked nieje pridany plyn). Ak ten motor prezil nejake vybuchy v sani, tak sa zvykne ten ventil zasvinit sadzami. Je to totiz jedna z mala suciastok centralneho vstrekovania, ktrora nieje samocistena palivom (je dost v zakryte).

500 otacok je normalny volnobeh na 6-valec, ale na 4-valec je to dost malo. To aj musi triast. Ibaze by si dal dvakrat tak tazky zotrvacnik :mrgreen:
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

už je to vyriešene.. do cievky, kde je sviečka na lavom valci sa dostala voda a bol tam skrat.. voda sa tam dostala, lebo sa leštil kryt motora.. a ten skrat sposobil vypadok celeho valca, čiže motor šiel na tri valce.. stačilo len vysušit, a vymenit pravu cievku s lavou.. otazka 10 minut :) hned to je ina kava :)
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od Karol »

Ale ved to je pocut ked ide na 3 valce. Snad to nespalene palivo neposkodilo katalyzator.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

no snad nie... pozeral to technik, tak vyzera všetkoo okej.. :)
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Uživatelský avatar
linomaniac
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 03 pro 2010, 14:24

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od linomaniac »

gratulujem, zachránený biedny život jednej sliepky
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
erhik
Fiaťák
Příspěvky: 96
Registrován: 30 bře 2011, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Re: zvlaštne trasenie

Příspěvek od erhik »

sliepočka dalej šlape kym z nej nevyrastie riadny kohuut :D
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“