Neviem čo z tým môže byť

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
miklas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 čer 2011, 20:56

Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od miklas »

Dobrý deň prajem. Potreboval by som poradiť. Mám Fiat Dodlo 1,9 multijet 88 KW, nabehnutých 95OOO Km. Pri jazde keď pridám ráznejšie plyn a zapne sa turbo, tak z motora vychádza zvuk podobný ako keby niečo riadne fučalo, ako keby ste dostali dafekt. Keď uberiem plin a hodím vyššiu rýchlosť, tak autom zacuká a znovu to iste. Pri kľudnej jazde to fučanie nieje a aj chod motora je ok. Jakmile pridám znovu. Robí to aj na neutrále. Kontroloval som všetky hadice čo vedu do turba aj z turba, sú cele. Ako nové. Vybral som turbo von kontroloval lopatky, vyzerajú v poriadku, ani ložiská nešuchocú, a nieje tam ani nejaká veľká vôľa. Už neviem čo by to mohlo byť a nechce sa mi za riskovať a kupovať hneď nové turbo. Nie som si totiž istý či je alebo nieje vadné. Keď som volal do servisu nevedeli mi poradiť, ale nechcelo sa im tiež veriť žeby turbo odišlo po 95000 Km. Ďakujem veľmi pekne za každú radu.
Reklama
 

miklas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 čer 2011, 20:56

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od miklas »

Už som vymenil turbo a na diagnostike stále vypisuje slabí tlak v turbe. Kontroloval som aj snimače tlaku pottlaku čo riadia turbo aj podtlakový ventil čo to riadi a stále to isté. Ked som vyšiel na dialnicu a trochu som sa snažil to vytočiť, hned sa dalo auto do servisného modu a prestalo to fučanie. Pri vypnutí a zapnutí motora sa to vrátilo do pôvodného stavu.
Dokonca ani originál v servise Fiatu, nevedia čo z tým.
Ak Vás niečo napadne tak prosím pomôžte.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od mad mike »

co netěsnost hadic od turba k motoru?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od PotkanGT »

mad mike: vyssie pisal ze ich kontroloval a vsetky su OK.

ja by som skusil na skusku od turba odpojit regulaciu a skusil by som sa s tym previest.

PS:nase doblo 1.3jtd robi nieco podobne.ale nerobi to pravidelne. ides napriklad predbiehat,podradis pridas podlahu,motor zabere ale cca pri 3000ot auto zo sebou trhne a motor padne do nudzaku a auto prestane tahat. ide max 100km/h a toci tusim presne 2000ot. po vypnuti motoru a nastartovani je to zas oK az do vtedy kym nepridas na podlahu :/
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
miklas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 čer 2011, 20:56

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od miklas »

Hurá. Auto je opravené. Na vine bol DPF filter pevných častíc. Bol upchatý a preto mi rozbilo 4 turba.
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od PotkanGT »

tak v tom pripade gratulacia. aspon viem coho sa chytit.
a ako prebehla oprava? vymena alebo odstranenie?
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
miklas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 čer 2011, 20:56

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od miklas »

Odstránenie. Stálo to síce toľko čo nový filter, ale pre budúcnosť bude pokoj. Aspoň dúfam.
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od PotkanGT »

a odstranil si ho aj z RJ? na crome 1.9jtd ho treba po odstraneni vymazat aj z RJ inak to robi bordel.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
miklas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 čer 2011, 20:56

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od miklas »

Jasné. Preto to toľko stálo. Keby sa to odstránilo aj z RJ tak by zhorelo auto. RJ by dala povel na vypálenie filtra a ono by si to tam pustilo naftu a zbohom auto. :-(
Za opravu som dal 1200€
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od PotkanGT »

ty kks.kolko penazi. ze tym talianom nejebe ked to takto vymysleli.

PS: mozno prave toto nevymazanie z RJ je pricina preco na nasej crome 1.9jtd stale drbe. ides klasika mimo mesta napr. 110km/h a ked uberes plyn tak auto zacne dymit jak drbnute az kym nevypnes motor a znovu nenastartujes. daddy na tom vykuchal katalizator lebo to nechcelo poriadne ist :D
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Hrobák
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 11 dub 2014, 22:26

Re: Neviem čo z tým môže byť

Příspěvek od Hrobák »

Zdravím všechny.Taky jsem měl tento problém a stihl jsem ho odstranit dříve,než mi odešlo turbo.Ano filtr pevných částic byl ucpaný a motor se házel do nouzového režimu.Fičelo to a nejelo tak jak by mělo.Na filtru pevných částic jsou dva přívody.Jeden elektrický a druhý je hadička,vypadající jak trubička.Tato trubička vede do tlakového čidla,které měří tlak ve filtru pev. část.Když je ucpaný tak vzroste tlak a ŘJ dostane signál pro vypálení.Na diagnostice mi bylo řečeno,že to má pdf za sebou a připravím si dost tučnou částku.Nedalo mi to a ještě jednou jsem vlezl pod auto a čirou náhodou jsem zjisti,že tato trubičkohadice byla prasklá tak,že při sešlápnutí plynu to syčelo.Tlakové čidlo nefungovalo,filtr se nemohl vypálit,splodiny šli částečně touto trubičkou (syčení) a částečně výfukem pryč.Když to hlásí,že je pdf ucpaný,tak něco furt jde skrz.KOUPIL JSEM PALIVOVOU TLAKOVOU HADICI 60cm ZA 129KČ (pdf od 8700kč na internetu,nabídka v servisu byla 18900kč)VYMĚNIL A EJHLE :shock: filtr se dvakrát vypálil,kontrolka poruchy motoru zhasla a auto jezdí zase jak má.Tímto vás chci upozornit na naše poctivé servismany.Nakecaj blbosti a pak si mastěj kapsy.To je sakra rozdílná cena co myslíte?
Odpovědět

Zpět na „Doblo“