Kontrolka mazání a třepání motoru...

Moderátor: peta.smolik

SirTnT
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 21 zář 2011, 22:49

Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od SirTnT »

Zdravím...
Vyznám se docela v autech, ale i tak bych potřebvoal radu, protože víc hlav, více ví! A ničím podobným jsem se zatím nesetkal...
Dneska se otci rozsvítila při jízdě v koloně kontrolka mazání. Napadlo mě, že je olej přehřátý. Vody bylo sice trošku pod minimum,ale nic hrozného...chladič nevím jesti byl zahřát, ale ventilátor se nespouštěl (i po dlouhém stání na parkovšti se nespustil). Jenže po chvilce jsem si všiml, že se motor a celé auto tak divně třese. Podíval jsem se pod kapotu a měl jsem pravdu. Chod i zvuk motoru bych řekl, že byl i v pořádku (nedokážu si vybavit tak zpětně, ale určitě ne nic extrémního), ale motor se třásl.

Co by mohlo být příčinou rozsvícení kontrolky a třepání motoru??
Kontrolka může bý vadné čidlo, oleje je dostatka nikdy neuníiká a měníme ho každé jaro.... ale to třepání? Zapalovací soustava je rok fungl nová...
Jo a ještě se mi zdá, že auto čím dál čestěji trošku cukne při rozjezdu, ale tak to může být spojkou, ale přece jenom objevilo se to tak 3měsíce zpět a každá blbustka může s něčím souviset..
Děkuju za každou radu :-)
Reklama
 

radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

Jaký tam máš motor? Příčin může být více, těžko všechno vypisovat a radit na dálku. Kolik to má najeto a jakej ročník to je? Je divný, že se větrák na chladiči nespustil ani po dlouhým stání na parkovišti, Seicento je zahřáté velmi rychle, to by chtělo taky prověřit, zda se ten větrák spouští. Pak by to chtělo vyčíst chyby z řídící jednotky motoru a pokud tam žádné chyby nejsou, tak diagnostikou zkontrolovat, jestli jsou správné volnoběžné otáčky motoru po zahřátí. Může to být i zaneseným volnoběžným ventilem u škrtící klapky (vyčistit) nebo je krokový motorek toho ventilu vadný. Ale může to být i něčím úplně jiným. Ta kontrolka oleje ti svítí teď už pořád nebo jenom na volnoběh?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
SirTnT
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 21 zář 2011, 22:49

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od SirTnT »

Omlouvám se, že jsem nedopsal info o motoru..
Motor je 1.1 MPI.
Větrák se točí(není zadřený nijak - již se jednou stalo, ale použil jsem silikon aby se do něj nedostala voda). Zítra ho natvrdo zkusím na baterce a uvidíme jestli není spálený motorek.
Jinak když jsem sundal vzduchový filtr tak byl zamaštěný...i prostor pod škrtící klapkou byl zanesen..tak jsem klapku zdemontoval a vyčistil sání. Po té jsem ještě zdemontoval víko ventilu (protože se z něho přepouští páry z motoru do sání) a vyčistil jsem ho. Bylo hodně zanesené.. Taky aby neblyo po 130ti tisících... Poté jsem motor nastartoval a po asi půl minutě začal se zase třást s tím, že kontrolka se nerozsvítila...aktuálně na autě do zítřka nemůžu nic dělat..při hledání palivového filtru jsem zlobil trubičku na palivovém čerpadlo na kterou se nasazuje hadička, která vede k motoru...takže musím sehnat nové čerpadlo...hadička byla někde zaseklá a našponované a když jsem s ní pohl a chtěl ji uvolnít trubička rupla...po té to asi vidím někam do servisu na diagnostiku :(

A chtěl jsem se zeptat...nevíte jak se montuje čidlo teploty chladící kapaliny? Ven jsem ho dostal, ale zpět mi přes něj valí voda a nevím jak se montuje zpět :( závit tam není:(
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od peta.smolik »

Já bych řekl že se ti začíná podfukovat těsnění pod hlavou... Ty najetý km by tomu i odpovídaly i když mně se to fouklo už při 80tis. ale všechno tomu nasvědčuje že máš fouklý těsnění... a taky bude asi horší termostat... Mně se to takhle začalo projevovat tím že se třepal divně motor... Nemohla ta kontrolka co ti svítila být spíš teplotní kontrolka než olejová? Ale i kdyby né tak bych řekl tak na 90% je to to těsnění pod hlavou který máš podfouklý akorát jde o to jestli ti jde voda do oleje...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
SirTnT
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 21 zář 2011, 22:49

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od SirTnT »

No ona se rozsvítila vlastně i kontrolka přehřátí, ale prvé právě olej a pak to přehřátí..bylo to v koloně a pak jsem jel dál a olej hned zhasl a přehřátí po minutě normální jízdy taky...pak jsem zastavil, vypl motor na 10 minut a potom jel domů a sem tam prostě ta kontrolka mazání problikla a nebo svítila třebas 3-4 sekundy...a konec..

Zítra pozjišťuju jak to je s tou vodou a olejem...ale řekl bych, že by mělo být vše v pohodě..jak jsem měl sundané to víko ventilu tak olej vypadal v pohodě...
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od peta.smolik »

Pod ventilovým víkem nic nepoznáš a hlavně olej se ti filtruje... Jestli blikla kontrolka přehřátí tak máš na 100% podfouklý těsnění... Někde si zajisti dílnu nebo mechoše co ti shodí hlavu a tu bude potřeba přebrousit pak budeš potřebovat těsnění pod hlavu a preventivně když už ju budeš mět dole tak vyměň i vodní pumpu a můžeš udělat i rozvody takže řemen a kladku... možná bys měl vyměnit i olej a filtr... Celkově to drahý moc nebude do 5 tisíc by ses měl vejít... Moc to neodkládej páč tím neušetříš...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

Podle mě se ti v koloně rozsvítila kontrolka přehřátí, protože se ti neroztočil větrák na chladiči, už se mě to taky stalo. Ale divím se, že jsi to nechal a jel dál, podle návodu se to má ihned odstavit ke kraji, chcípnout a nechat vychladnout. Jinak se totiž při dalším popojíždění za chvíli otevře ventil v zátce na nádržce a horká voda z toho stříká. Měl jsi štěstí, že jsi to pak ochladil jízdou. Kontrolka oleje může po velkém zatížení motoru problikávat na volnoběh, píšou to taky v návodu, je to normální a mě to občas dělá taky. Prověř ten větrák. To těsnění pod hlavou může to třesení motoru taky dělat. Čidlo teploty jsem nikdy nevyndaval, tak nevím, ale do teď jsem si myslel, že tam závit je.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

peta.smolik píše:Pod ventilovým víkem nic nepoznáš a hlavně olej se ti filtruje... Jestli blikla kontrolka přehřátí tak máš na 100% podfouklý těsnění... Někde si zajisti dílnu nebo mechoše co ti shodí hlavu a tu bude potřeba přebrousit pak budeš potřebovat těsnění pod hlavu a preventivně když už ju budeš mět dole tak vyměň i vodní pumpu a můžeš udělat i rozvody takže řemen a kladku... možná bys měl vyměnit i olej a filtr... Celkově to drahý moc nebude do 5 tisíc by ses měl vejít... Moc to neodkládej páč tím neušetříš...
A co nejdřív změřit tlaky, aby se hlava zbytečně nesundávala, může to být i něčím jiným. Podle mě už zbytečně pátral okolo palivovýho čerpadla a ulomil na něm trubičku a taky zbytečně vyndaval čidlo teploty. Podle mě není dobrý rozrejt zbytečně celý auto a nevědět, čím závada skutečně je. Někdy tím vzniknou i další závady a pak je horší to dávat do pořádku (zvláště po někom, kdo to rozryl-moje zkušenost). Podle mě je vadný ventilátor chladiče + něco, co zpusobuje třesení motoru, ale těsnění pod hlavou to být nemusí (ale může).
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

Ještě mě napadlo, vyčistil jsi i ten obtokový kanálek vonoběhu u škrtící klapky? Po vyčistění klapky a kanálku by se měly diagnostikou vyresetovat adaptabilní hodnoty v řídící jednotce a pak jezdit. Jednotka se ježděním "naučí" nové hodnoty a pak by se to klepat už nemuselo.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od peta.smolik »

Možná že to ještě není úplně podfouklý ale načlý už to je a s tím se nedá nic jinýho dělat než vyměnit... a větrák tomu nepomůže... Mně to poprvé začalo úplně stejně od prvního bliknutí sem jezdil ještě měsíc než se to fouklo úplně a šel mi vzduch do vody... Motor se třepal a ventilátor ačkoliv byl funkční moc se nespínal... Pokud to nepodceníš a uděláš s tím něco hned možná se vyhneš broušení hlavy... Koždej motor fire tohle udělá a některej dřív a některej pozdějc... Je konstrukční vada spůsobená nadměrnou snahou ušetřit materiál potažmo hmotnost motoru... Doporučuju každý 3 až 4 roky preventivně těsnění pod hlavou vyměnit... Mně se to fouklo už 2x
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

peta.smolik píše:Možná že to ještě není úplně podfouklý ale načlý už to je a s tím se nedá nic jinýho dělat než vyměnit... a větrák tomu nepomůže... Mně to poprvé začalo úplně stejně od prvního bliknutí sem jezdil ještě měsíc než se to fouklo úplně a šel mi vzduch do vody... Motor se třepal a ventilátor ačkoliv byl funkční moc se nespínal... Pokud to nepodceníš a uděláš s tím něco hned možná se vyhneš broušení hlavy... Koždej motor fire tohle udělá a některej dřív a některej pozdějc... Je konstrukční vada spůsobená nadměrnou snahou ušetřit materiál potažmo hmotnost motoru... Doporučuju každý 3 až 4 roky preventivně těsnění pod hlavou vyměnit... Mně se to fouklo už 2x
Souhlasím, ale když se ten větrák nevyřeší, tak se to po tý opravě hned uvaří a to je škoda. Otázkou je, jestli se ještě vyplatí to auto opravovat, když by bylo potřeba vyměnit těsnění pod hlavou, rozvoďák, vodní pumpu, palivový čerpadlo, možná ventilátor chladiče a třeba i něco dalšího. Seicentům taky prorezají nádrže a olejový vany, odcházejí řídící jednotky (ročníky 2000 a 2001) a zapalovací cívky atd. Chce to zvážit, jestli se ty peníze vyplatí ještě investovat :(
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
shaggy777
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 12 srp 2009, 19:00

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od shaggy777 »

ja som vodu dolial teda dolial som asi deci destilovanej odvtedy je všetko ok drží sa to niečo v strede niekedy na max chladiaca zmes sa niečo roztiahne ked sa auto zohreje no a ak ti blika kontrola oleja tak to može byť nejak zanesene myslím podtlakové čidlo - olej si pozeral kolko je na mierke ?? trepanie motora ? to može byť hocčím, mne vymenili zadný siletblok a odvtedy netrepe motorom a ani volantom proste auto sa netrepe ešte skús odobrať chladiacu zmes a daj to do nejakeho hrnca alebo hnčeka ak sa ti tam robí olejová škvrna tak je to tesnenie alebo ak sa dymí ked otvoríš viečko počas zapnuteho motora tak je to voda v oleji
SirTnT
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 21 zář 2011, 22:49

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od SirTnT »

No a nakonec byla jen chyba v palivovém filtru v čerpadle. Čerpadlo jsem koupil originál bosch v polsku v mototechně. V česku vyjde přes 5000 tam na 2500 a auto jezdí jako nové a jako šílené...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od liborko »

Chci se zeptat,má seicento palivový filtr mimo čerpadlo někde vespod auta jako punto nebo je součástí čerpadla? Mám 1.1 SPI,pokud je v čerpadle,dá se vyměnit? Mě taky pocukává jako by bylo přiškrcené palivo nebo vzducháč,tak jsem si řekl vyměním nejspíš palivák který bude určo zasratý bordelem.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Příspěvek od radek.s »

1.1 SPI má palivový filtr zvenku na boku nádrže a proto je výměna jednoduchá.
1.1 MPI má filtr u čerpadla v nádrži a měl by vydržet životnost čerpadla, potom se to vymění jako celek, vcelku se to i prodává.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Seicento“