Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Elsport
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 17 kvě 2012, 22:58

Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Elsport »

Dobrý den všem, prosil bych o radu. Koupil jsem Cromu 2005, 1,9 JTD, 110 KW, cca 150 tis. najeto s automatickou převodovkou. Při rozjezdech a nebo když je motor v silnějším zátahu, tak lehce cuká - vrní. Když jsem auto kupoval, tak cukalo při rozjezdech hodně, ale přisuzoval jsem to utrženému silentbloku dole pod motorem, který byl evidentně špatný. Po výměně cukání z 80% zesláblo, ale cítit je stále drobná vibrace. Nejsem si jistý, ale mám pocit, že to jde od poloos, převodovky? Nepřijde mi, že by to byla věc motoru. Poloosy jsem kontroloval, jsou bez vůlí, ale z obou manžet byla vyházená vazelína, kterou jsme doplnili a manžety stáhli zpět. Zarazila docela citelná vůle "protikusu" co vychází z převodovky proti kratší poloose. Preventivně jsem taky vyměnil olej v převodovce. Je to normální? Poradí někdo?
Reklama
 

Lukyman
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 02 lis 2008, 23:27

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Lukyman »

Vyčisti egr ventil a podívej se jak na tom jsou swirl klapky. Vypisuje diagnostika nějakou chybu? Vyměň ještě palivový filtr.
PS:To, že jsi vyměnil olej v převodovce jsi udělal jenom dobře, ale s cukáním to určitě nesouvisí.
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
Elsport
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 17 kvě 2012, 22:58

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Elsport »

Díky moc. EGR je úplně nový. Swirl klapky jsem nekontroloval. Kde je najdu, zkusím to? Před výmenou EGR ventilu svítila kontrolka diagnostiky, "engine check". Pak zhasla asi po týdnu sama. Teď svítí zase.
Lukyman
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 02 lis 2008, 23:27

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Lukyman »

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ilit=swirl" onclick="window.open(this.href);return false;
Najdeš je na sání, okolo místa, kde jsou žhaviče. Spojuje je tyčka a ta většinou vypadne a už to pak nefunguje tak jak má. Většinou je to kombinace egr, swirl klapky a dpf filtr. Podobných témat na alfistech najdeš více. Prolez si to, třeba tam najdeš odpověď nebo inspiraci.
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
Elsport
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 17 kvě 2012, 22:58

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Elsport »

Díky za rady. EGR je vyměněn za nový a preventivně jsem vyčistil i škrtící klapku a prostor za ní, kam jsem se dostal. Byla to hrouda asffaltu a sazí !!! Nic tak strašného jsem neviděl. Kanály k EGR totálně zacpané a ze sání jsem bordel doloval lžící ! ale jen kam jsem se dostal. Asi to bude chtít kompletní čištění sání, ale to bude muset dolů jako celek. Snímač tlaku byla také jedna hrouda, která nemohla změřit nic a čistil jsem i over boost ventil. Auto se po čištění chová o mnoho lépe. Hlavně nepadá do nouzového režimu a jede líp. Bohužel, mi asi lehla automatická převodovka. Řadí, ale blikla kontrolka a lítá z ní olej...viz jiné vlákno ve fóru...:(
Lukyman
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 02 lis 2008, 23:27

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Lukyman »

Takhle asi neporadíme, co je špatně. Nejlépe napojit na diagnostiku a podívat se co se jí nelíbí. Jak dlouho je to od výměny oleje v převodovce? Třeba udělali chybu a mohlo by to jít na reklamaci. Jinak s takovou závadou převodovky jsem se nedetkal. Většinou je závada typy vypadávání rychlosti, případně chyba řídící elektroniky a padání do nouzáku. S tím, že by to chcalo olej jsem neslyšel. Každopádně automatická převodovka má svůj vlastní chladič oleje. Třeba je vedení někde ucpané. Je možné, že už není v převodovce dost oleje na provoz převodovky.
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
Stanislav Dorňák
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 12 lis 2006, 20:26
Bydliště: Písek

Re: Croma - cukání při rozjezdu, v tahu

Příspěvek od Stanislav Dorňák »

Dnes jsem byl na dignostice s podobnou závadou-občasné škubání při jízdě.Nedávno jsem natankoval u šelky tu novou naftu tak se to trochu zmírnilo. Moc se toho nenašlo ani na diagnostice na grafu, ukázal se pokles ve vysokém tlaku.Jako na potvoru se na 40Km jízdy to škubání mockrát nestalo.
Odpovědět

Zpět na „Croma“