Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od Karel12345 »

Zdravím,

opět zakládám další téma.
Doufám, že na delší dobu poslední.
Po vyřešení problému s motorem nastal problém s převodovku (teda on tam byl dlouho, ale nikdo ho neřešil :D) :(
Při nesešlápnuté spojce dělá tento zvuk, který je dost hlasitý. Vibrace téměř žádné. Viz. video: http://www.youtube.com/watch?v=QRf1bQELFnA" onclick="window.open(this.href);return false;

Myslel jsem, že to dělá spojkové ložisko. Po výměně spojky zvuk zůstal. Co by to mohlo být? Ložisko převodovky? Na to mi to připadá moc hlučné a divné ten zvuk. Při rozjezdu to vlastně nejde ani slyšet. Fakt jen pouze pokud motor má volnoběh a spojka není sešlápnuta.

Olej je v převodovce nový, spojka vyměněna před 100km.
Řazení jde lehce, bez zubů.
Reklama
 

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od racer »

ložisko hnacího hřídele převodovky, celkem klasika
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od Karel12345 »

Aha...myslel jsem si to...to je v háji...kdybych to věděl tak počkám s výměnou spojky...
Jen můžu mít otázku? Co to může způsobit? Může to nějak poškodit motor? Vibrace apod? A nebo by to pružiny od lamely měly zachytit...dneska jsem jel po dálnici asi 100 km a potom co jsem sjel z dálnice jsem slyšel ten zvuk i za jídy...asi se to ložisko už hodně zahřálo, ale bylo to jen lehce a jen chvilku. Po pěti minutách to přestalo.
Asi bude i hlavní hřídel na odepsání co? Když to dělá v rozmezí půl roku až roku... :( :( :( Zajimavé je, že to začalo být výrazné až po výměně právě spojkové sady...co s tím? Vyměnit ložisko? Poznám jestli je i hřídel špatná a nebo to poznám až nasadím převodovku? Jak poznám, že už je to kritické? Asi když to uslyším i při jízdě a hodně nahlas, že?

EDIT: Od strýčka googla jsem se dočetl, že pokud nejsou lůžka v háji tak by mělo stačit vyměnit ložisko. Je to tak?
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od radek.s »

Karel12345 píše:Zdravím,

opět zakládám další téma.
Doufám, že na delší dobu poslední.
Po vyřešení problému s motorem nastal problém s převodovku (teda on tam byl dlouho, ale nikdo ho neřešil :D) :(
Při nesešlápnuté spojce dělá tento zvuk, který je dost hlasitý. Vibrace téměř žádné. Viz. video: http://www.youtube.com/watch?v=QRf1bQELFnA" onclick="window.open(this.href);return false;

Myslel jsem, že to dělá spojkové ložisko. Po výměně spojky zvuk zůstal. Co by to mohlo být? Ložisko převodovky? Na to mi to připadá moc hlučné a divné ten zvuk. Při rozjezdu to vlastně nejde ani slyšet. Fakt jen pouze pokud motor má volnoběh a spojka není sešlápnuta.

Olej je v převodovce nový, spojka vyměněna před 100km.
Řazení jde lehce, bez zubů.
Po shlédnutí videa si říkám, proč někdo musí urvat ten držák na vzduchvým filtru, to fakt nechápu. Urvat ho by mě dalo hodně práce. Když vidím některý auta po servisu, tak jsem rád, že už do servisu auto nedávám a mám auto kompletní a nepoškozený. Ten rachot z převodovky naštěstí nemám, tak v tom bohužel neporadím.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od Karel12345 »

Radku tomu se říka prostě únava materiálu.
To kolikrát ani nevíš jak uděláš. Měnil jsem vzducháč, vycvaknu nahoru a urvalo se to na jedné straně. A při další výměně se urvala tím tlakem i druhá. Žádné násilí. Prostě křup. Pochopil bych kdyby to bylo při tom jak jsem to zacvakával, ale právě při povolování.
Nebo si snad myslíš, že bych si ho schválně urval jen tak pro radost?
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od radek.s »

Já to moc nechápal, protože já vždycky vyháknu tu pacičku s pružinkou bez problémů nahoru a potom jí zase natáhnu a nasadím do tý příchytky na filtru. Dokonce ten plast na filtru trochu pruží a nemá tendenci praskat. Ale možná máš filtr z křehčího plastu než já.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od Karel12345 »

Nevíš jak se to vyrábí. Někde tam někdo, něco špatně zmáčkne a plast je měkčí. To stejné jako to, že máme v práci úplně dvě stejné felicie ze stejného roku výroby a dokonce stejnou barvu. Proč jedna má na dveřích od kufru díru od koroze a druhá ne? Obě auta stojí každý den venku a na jednom není vidět ani náznak a na druhém už je díra.
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od racer »

s hřídelí nic nebude. celkově to neprospívá ničemu, ale spojka to tak nějak vyrovnává, ale životnost spojky se pak rapidně sníží. poznáš to podle toho že hnací hřídel bude mít vůli něco ve stylu řadící páky, kromě toho bude rozmlácený gufero a poteče ti na spojku olej. V některejch servisech když dělaj spojku tak si tohodle moc nevšímaj, protože by museli rozebírat převodovku=moc práce a žádná marže z ND. i když budou vymlácený futra, tak se to dá opravit vložkou. já s tim takhle jezdim asi 40 000 km a pořád to šlape (i když spojka občas prokluzuje). rachotí to jenom když na neutrál zvýšim otáčky. a trošku nezdravej zvuk to má při rozjezdu na 1 a 2. ale dá se to vydržet. čekám až klekne spojka uplně.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Mlácení/Hluk převodovky při volnoběhu.

Příspěvek od Karel12345 »

Děkuji moc,
velice jsi mi pomohl. Holt budu doufat, že to vydrží ještě nějakých 7-10 tisíc než se do toho budu moci pustit. Spojku jsem sice měnil v servise, ale dokud jsem autům nerozuměl tak se tam nechávalo dělat vše i na předchozích autech a nikdy nebyl problém. Vždy ochotný přístup atd...ale vážně se divím, že mi o té převodovce nic neřekli. Ale spojku, přítlačák i ložisko jsem měl v ruce a mastné nebyly a spojka by ještě něco málo vydržela. Ale ložisko bylo už vážně v poslední fázi svého života. Tak uvidíme.
Díky moc.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“