Výmena filtrov a oleja

Moderátor: peta.smolik

chcembravo
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 29 čer 2012, 23:57

Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od chcembravo »

Zdravím vás. Mám bravo 1.6 mjt a chcel by som vymeniť filtre (olejový aj s olejom, palivový a vzduchový)... Moja otázka znie či by som si to vedel spraviť aj sám... poprípade či by mi nevedel niekto poskytnúť servisný manuál alebo elearn pretože na motor 1.6 mtj som nevedel nikde nájsť... ďakujem za odpovede
Reklama
 

chcembravo
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 29 čer 2012, 23:57

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od chcembravo »

ešte jedna otázočka... keď mám v aute dpf filter môžem meniť olej bez toho aby mi následne svietila kontrolka oleja alebo hlásila nejaký problém ? alebo to treba vynulovať na diagnostike ?
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od rogi »

aký ma súvis DPF filter s výmenou oleja, veď je to filter pevných častíc na výfukovom systéme :arrow:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od rogi »

menil už niekto pelový filter v klimatizacii :?: Ide mi o to, že zavazdá odkladacia skrinka, filter ide vytiahnuť ale sa krčí. Mám nový s uhlíkom, ktorí má hrubšiu filtračnú harmoniku a nerad by som ho doku.vil, a v e-learni nikde nemôžem najst ako sa da odmontovat odkladacia časť. :(
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od bajo777 »

Robim si tieto veci sam. Mas pravdu, ide to tam tesno, ale pri trocha trpezlivosti a nadavania sa podari. Na stary sa vyprdni, ten aj roztrhni, on ti ide tazko aj skrz ten bordel co v nom mas !. Nic netreba demontovat z odkladacej schranky ! Raz som dal obycany papierovy, ten ide lahsie, lebo nema take hrube lamely, da sa trocha stlacit. Ten uhlikovy ide tazsie, ja som daval nejaky bestair.
Menis iba filter, alebo aj dezinfikujes klimu ?
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od rogi »

iba filter idem meniť, dezinfikovat nebudemm zatial žiaden smrad :mrgreen: , ak mám klimu pustenu a viem kde je koniec cesty tak ju vypínam skôr, aby vyfukalo "chladič" a nekondenzovala voda na chladiči aj ked je tam otvor na odtok vody
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od bajo777 »

Daval som sprej airco cleaner v aprili, tiez to nesmrdelo, ale na to su tam prave tie uhlikove filtre :). Ten spej je na dve aplikacie a tusim 10e vysiel. S tym vypinanim a zapinanim, asi mas pravdu, ale az tak to neriesim a jazdim. Stejne by som nato zabudol.

Pelovy menim 1x rocne na jar, aj kvoli pelovej alergii, sprej tam fuknem tiez ako prevenciu.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od zuzana.ball »

Ten sprej nieje zly,ale nedostane sa az tam aby vycistil vyparnik a to je vraj dost dolezitete.Ja som vychital akciu vo Fiate a stalo ma to 34e +doplnenie klimy ale vraj tam moc nechybalo.Klima by sa mala cistit 2krat za rok,ale kto to roby vsak.Urcite by sa mala cistit aspon raz za rok lebo urcite je tam kopec bakterii a kadejakych plesni tak kto to ma dychat.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
Uživatelský avatar
heretic
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 17 lis 2012, 12:07

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od heretic »

My na fiatmareaclube sme to riešili Ajatínom, ktorý sa zriedil s vodou a striekal sa s rosprašovacom za pelový filter. Je to účiné a neskutočne lacné.
http://www.mojalekaren.sk/ajatin-plus-roztok-1000ml-10/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatmareaclub.com/viewtopic.php? ... n&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od bajo777 »

Ajatin, zaujimave! Si pamatam ked sme s tym cistili plynove masky :lol: . Kazdopadne funkcne to urcite bude. Este mam pol spreja ten nevyhodim, ale neskor urcite vyskusam.

zuzana.ball, preco by sa nedalo dostat k vyparniku ? Sprej ma hadicku co strcis dost daleko, ale aj keby nemal, nevadi. Ja to robim tak, ze vyberiem pelovy filter, zapnem vnutorny obeh vzduchu bez kurenia, vypnuta klima, ventilator na max. smerovanie vzduchu cez stredovy vyduch a striekam do nasavania pri spolujazdcovych nohach, potom striekam do miesta kde je pelovy filter, predsa hned za tym je vyparnik.
Potom samozrejme poriadne vyvetrat.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Uživatelský avatar
koralecnik
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 23 led 2013, 16:20
Bydliště: Hlohovec, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od koralecnik »

chcembravo píše:Zdravím vás. Mám bravo 1.6 mjt a chcel by som vymeniť filtre (olejový aj s olejom, palivový a vzduchový)... Moja otázka znie či by som si to vedel spraviť aj sám... poprípade či by mi nevedel niekto poskytnúť servisný manuál alebo elearn pretože na motor 1.6 mtj som nevedel nikde nájsť... ďakujem za odpovede

Aj ja som sa pokúšal meniť filtre a oleje na 1.6 :-) skončil som s výmenou peľového filtra. Ten super prístup, by si mali vo Fiate patentovať :roll:
Po odmontovaní spodného krytu som zistil, že sa k olejovému a vzduchovému filtru tak ľahko nedostanem, a asi je to inak umiestnené ako pri 1.9, tak som to s hambou odviezol do servisu :-)
Fiat Bravo (2009) 1,6 MTJ 88 kW, červená Maranello + dualogic
predtým Fiat Brava 1,9 JTD 2001
Uživatelský avatar
Darth.W
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 265
Registrován: 28 dub 2011, 11:04
Bydliště: Kysucke N. Mesto, SVK

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od Darth.W »

tak som to s hambou odviezol do servisu :-)
:lol:
[color=#FF0000]http://www.youtube.com/waderlord29[/color]
Fiat Tipo sedan 1.4 70 kW Italia Extra
Uživatelský avatar
Banshee
Znalec
Příspěvky: 606
Registrován: 16 pro 2010, 19:02
Bydliště: Košice

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od Banshee »

Prosím vás zvyknete dolievať olej medzi výmenami? zaujímalo by ma hlavne pri T-jet benzín. Dík.
Bravo 198 1.4 T-jet Sport
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od rogi »

je jedno či atmosfera alebo turbo, ja dolievam. Pozri manual, je tam písane koľko si môže "cúcnuť" Mám rád tie "reči že nedolieva od výmeni po výmenu", možno pri náplni 5 litrov to tak nieje vidieť, ale pri 2,9litra to je na mierke dobre vidieť :!: Inak je mi to fuk od vymeni po výmenu liter neminiem, keby to benzín tak "žralo" bol by som :lol:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Výmena filtrov a oleja

Příspěvek od bajo777 »

Mojim hluchym usom sa zda, ze pokial jazdim na spodnej hranici oleja, tak je motor hlucnejsi. Neviem ci to viete niekto potrvrdit? Preto sa snazim, aby hladina bola urcite nad polovicou. Od poslednej vymeny som dolieval asi 0,5 litra po 8000km, ale nelejem pri vymene az po max. tak to je plus minus... Mam teraz skoro po vymene 11000km a pri 10t som chcel menit :lol: , nestiham momentalne vobec nic, tak to posuvam uz druhy tyzden vzdy o tyzden 8). Podla mojho odhadu teda ten rozsah cca 1 liter na mierke by mal vystacit na 15000km na mojom aute. 30000 interval bez dolievania v ziadnom pripade nevydrzi bez doplnenia ! To uz ani nehovorim, ze vymena po vyse 15000 je cista smrt pre tento motor...Rogi urcite dobre vies, ze to co sa pise v knizke ako dovolena spotreba oleja od vyrobcu znamena, ze ten motor to ma zasebou davno :D, Mal som motor co isiel na generalku, v stave vybehanej drazky vo valci, kruzky mali na sebe proti vystupok, vyfukovy ventil bol odbity z 1/3, kompresiu mal ten valec 1 :lol: a napriek tomu nezral tolko oleja co vyrobca dovoluje !!! A ano bol to tiez fiat :lol: :lol:.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“