Lepší benzín

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
marmaji
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 20 črc 2013, 16:57

Lepší benzín

Příspěvek od marmaji »

Zkoušel někdo natankovat nějaký lepší benzín? verva, v-power ?
Bylo to poznat?
Reklama
 

Petr N.
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 bře 2007, 11:46
Bydliště: Praha

Re: Lepší benzín

Příspěvek od Petr N. »

Zkoušel jsem 100 od Shellu asi na 3 t. km, nic jsem nepoznal oproti 95 z různých pump, které běžně beru. Možná při snaze to max. honit, ale při normální jízdě se to jevilo stejně.
marmaji
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 20 črc 2013, 16:57

Re: Lepší benzín

Příspěvek od marmaji »

Včera už se mi rozsvítilo hladové oko, vzal jsem nějaký 98 oktanový benzín u místní pumpy. Ale také mám takový pocit, že to bude jen pro placebo efekt:)
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Lepší benzín

Příspěvek od tomass »

Jezdím už 5 let na víceoktanový benzín. Nejdříve OMW, zkoušel jsem i Shell. Nakonec jsem přešel na Vervu. Někdo psal v diskusi, že Verva jede nepatrně líp, než OMW. Dvakrát jsem střídal při tankování OMW a Vervu 100 i když má mít o 2 oktany méně a opravdu to nepatrně lépe jelo na Vervu (asi lepší aditivum). Bylo to asi před 3 lety, kdy zároveň začala být verva o 1 Kč levnější. Nájezd km na oba dva mám stejný.

Největší markant jsem poznal v začátcích před těmi 5 lety, kdy jsem zkoušel ještě u F126p jezdit na OMW 100 oktan. Natural 95 v zimě u studeného motoru cukal asi kvuli biosložce natankovaný u jakékoliv pumpy. Auto bylo vzorově udržované jedním šikovným mechanikem a mnou, cívka, karbec i rozdělovač nové. Dříve na super 96 jezdil F126p nejlépe ze všech benzinů, ale ten byl olovnatý a 13 let se už nevyrábí. Našel jsem i jednu pumpu Shell, kde mi u N95 mlátily ventily v celém spektru otáček a motor ani moc nejel, asi o 20% vyšší spotřeba. Další nádrž jinde a jel ok. Další nádrž zase u té samé pumpy Shell a problém se opakoval. Od té doby jsem s Shellem definitivně skončil. Později jsem zjistil, že je to pumpa v pronájmu a benzín kupují kdoví kde a nebo ho něčím pančují - to si vyberte jak chcete.

Ale zpátky k N95 a 100 oktan v maluchu. V zimě -20 stupňů a studený motor nemá cukání jako měl na N95 (jako dlouhá léta předtím na N95 s biosložkou) a znatelně lépe jede. V mrazech startuje ne obrazně na 1 otáčku, ale 1/2 až 3/4 otáčky motoru. spotřeba mi klesla o 10 % a rozdíl ceny byl a stále je 4-5% ceny. Takže kromě toho že to lépe jede, tak když to nehoním, tak s Vervou oproti jakýmukoliv N95 jsem "vydělával = šetřil" 5%. Skladovatelnost Vervy je udávána 1 rok, u N95 3 měsíce. Mnohým se i při několikerém tankování neobnoví starý benzín (zbytky benzínu při dotankování) a nádrž se zasírá z biosložek. Víceoktanové benziny mají biosložku nahrazenou něčím jiným. To je celý.

Modernější auta mají elektroniku, která upravuje jízdní parametry aktuálnímu stavu a tak nemusí být tolik znatelný rozdíl. Na tak jednoduchém autu jakým byl F126P ty bylo cítit, slyšet i znát za jízdy.

Kdo tvrdí, že je to jedno, je opravdu hodně dalece mimo realitu. Je to jako pít vodu z louže a ze studánky.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“