Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Blates
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 14 zář 2010, 10:57

Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od Blates »

Ahojte, chtěl bych se zeptat, na jaké hodnotě se Vám drží ručička teploty vody v motoru teď, když je kolem 0 stupňů? Mám punto mk2 1.2 16V 2001 a přes léto drží pořád krásně přesně střed, ale teď když je zima tak při normální klidné jizdě - obce 55 na čtverku a mimo obce 90 na pětku se drží teplota pořád níž (pokud je střed 80 stupňů, tak teď jezdí tak mezi 65 a 70). Třeba po městě se při zátěži občas zvedne na 80 stupňů, ale pak při klidné zase klesne. Když ho po jízdě nechám stát na volnoběh, tak z těch 65 stoupne na 80. Při dojíždění do obce zase klesne až na 60.

Proto by mě zajímalo, jestli je to v zimě normální, nebo je např. špatný termostat a i při venkovních mínusových teplotách by si měl tak malý motor držet 80?

Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od r.trieska »

Podla mna je spatny termostat - je otvoreny a prepusta vodu do velkeho okruhu.
Ja som nedavno menil termostat na 1.2 16V. Prepustal vo velkom :)
Odvtedy mi motor vzdy drzi teplotu presne v polovici, ci idem po okreske alebo po meste (a to sa snazim sa jazdit pomerne usporne).
Rucicka teploty sa zacne dvihat po cca. 2-3 km jazdy, ked je vonku 0-5°C.
So starym termostatom som sa dostal ledva na 1/4 rozsahu teploty po 15 km jazdy v zime.
Přílohy
Rucicka teploty po zohriati motora
Rucicka teploty po zohriati motora
punto-ii-pristrojovka.jpg (63.89 KiB) Zobrazeno 4535 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
kkristian
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 220
Registrován: 18 lis 2009, 13:48

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od kkristian »

je to termostat, tiez som si tym presiel - cim rychlejsia jazda, tym chladnejsi motor :)

horsie je, ze ani po vymene to ktovieako nekuri, pri stati na mieste ani nehovorim :(
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
omar
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 22 srp 2012, 19:19
Bydliště: Novojičínsko

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od omar »

kkristian píše:je to termostat, tiez som si tym presiel - cim rychlejsia jazda, tym chladnejsi motor :)

horsie je, ze ani po vymene to ktovieako nekuri, pri stati na mieste ani nehovorim :(
nezapomnel jsi to odvzdusnit??????
Fiat PuntoII 1,2 16V Sporting 59kw,automat,rv 2000 naštěsti je to auto od mojej roby,já používám Land Rover
kkristian
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 220
Registrován: 18 lis 2009, 13:48

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od kkristian »

nie, odvzdusnene je to na 100%, za jazdy to ako tak kuri, na mieste nie...a v lete to kuri uplne najviac :lol:
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od Jezdec »

Stará bolest punt, vyměň termostat a budeš mít pokoj. Zůstává ti otevřený, nebo aspoň já jsem měl ten problém :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od cinzano »

Při ceně termostatu (do 400 Kč, aspoň u 1108 ccm) nad tím nemá smysl dlouho hloubat a rovnou to vyměnit, neb se investice při dnešních hrůzných cenách benzinu velmi rychle vrátí. Nejenže to s opotřebovaným termostatem blbě topí, ale taky se výrazně zvyšuje spotřeba.
Výměna samotná je na 5 minut, jen je opruz vypouštět chladicí kapalinu, neb cáká všude kolem - doporučuju zajistit předem větší plastový lavor :wink:
Mimochodem, termostat je tak zkonstruovaný schválně, aby při opotřebování nedošlo k uvaření motoru.
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od drachir1 »

Zdar lidi, mám ten samý problém, teploměr ukazuje přes zimu jen na tu čtvrtinu ( spotřeba 16 km/l) a topí jen málo. U kolegovy fabie po ujetí cca 1 km úplně horký vzduch, který mi nefouká ani po ujetí 15 km. Zkoušl jsem hadici vedoucí do chladiče, ale nezdá se mi, že by termostat propouštěl anebo je to tak nepatrné, že i to málo stačí?
R.
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od drachir1 »

...mám punto 1,2 8V 44 kW 2001
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od cinzano »

Záleží na tom, co má v té fobii za motor. Jestli např. 1,9, tak to samozřejmě topí dřív. Mně druhé auto s motorem 1800 ccm taky začne topit dřív a líp než Punto s 1108 ccm, to je normální.
Prostě a jednoduše - pokud to málo topí a nepomůže doplnění kapaliny a odvzdušnění, je chyba v 99 % v termostatu.
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od drachir1 »

Motor ve fabii 1,2 HTP. Včera při venkovní teplotě 2°C a ujetí 27 km teploměr přesně na 1/4. Zkusím vyměnit ten termostat. Díky.
R.
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od Jaroslav1 »

Vadný thermostat se pozná podle teploty hadice z thermostatu na chladič. Je-li po ujetí asi 2km hadice teplá tak ten thermostat netěsní. Každý auto topí jinak(podle konstrukce) a tak to nejde srovnávat.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od Jezdec »

Tak dnes jsem si všiml, že mi odešel termostat po necelých 4 letech. Objednaný nový a v sobotu se mění. Jak se daří tak se daří.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
SskokK
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 01 úno 2012, 14:47
Bydliště: Nová Dubnica

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od SskokK »

mne odisiel teraz po cca pol roku :D uz nechcem vidiet za 10eur termostat nikdy, takze dnes som si objednal nejaky zevraj lepsi taliansky za cca 25eur :) zajtra vymenim a som zvedavy co to povie :lol: :lol:
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V

Příspěvek od r.trieska »

Akej znacky bol ten polrocny termostat?
Ja som daval za 11 eur od Febi Bilstein.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“