Spotreba

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Filip1108
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 27 led 2014, 00:32

Spotreba

Příspěvek od Filip1108 »

Caute klubáci. Otázka : Kedy mám nižšiu spotrebu? ked brzdím motorom či ked sa gulam na neutrali?.... natankoval som za 10e a presiel 80km, je to malo ci je to normalne? Vacsina KM bola v dedinach (50km)..mimo dedín (20km- 90km/h) a tých 10km bolo v meste..... ( uplne kludna jazda,pomale rozbehy,ziadne vytacanie)
Viete mi povedať v akom rozmedzí otáčok má punto najmenšiu spotrebu cize najlepšie NM?...a ako jazdíte cez dediny?, ja chodím na 5ke a ručička na tacho mi ukazuje 60-real. rychlost je 58-59km/h. Nieje výhodnejšie chodiť na 4ke?... hlavne v meste...

Punto Mk1 97 1.2 75
Reklama
 

Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Spotreba

Příspěvek od ixoxi »

Velmi dobra tema. Ked som inde pocuval diskutujucich, tak sa vytvorili dva tabory a obhajovali svoje. Ja osobne brzdim motorom a myslim si, ze je to lepsie aj na spotrebu a aj pre brzdove platnicky. Rovnako ma pochvalilo aj zopar spolujazdcov, co som bol prekvapeny (o buvinkajucich kolegoch ani nehovorim :smile: ). Pri neutrali motor logicky nejake palivo spaluje. Pri brzdeni motorom by mal na svoj chod udrziavat rychlost auta a ventily by vraj mal mat zavrete-k tomuto by som rad pocul vyjadrenie nejakeho mechanika. V robote mam spotrebu najlepsiu, tak nevidim dovod nieco na svojom soferovani menit. V meste na Punte (benzin) jazdim tiez 60-kou na 5-ke, neplati pre stupanie do kopca. Rychlost drzim vyrovnanu, nie kulminujucu. Robota (diesel) 60-kou na 4-ke. Spotrebu pocitaj litre/kilometre nie cena, ta sa stale meni:evil:
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Spotreba

Příspěvek od Cabuto »

Nejsu mechos ale ano brzdeni motorem ma tu vyhodu ze nepotrebuje zadne palivo pokud se drziz cca na 2000 ot je to podle auta kazde trochu jinak a setri ti to brzdy ale zase se ochlazuje cat takze u novejch aut eu 4-5 se pak jednotka snazi ho po pridani zahrat takze posle bohatsi smes takze je to dost indyvydualni a oboje je v pohode sam pouzivam oboje podle nalady a situace :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
SskokK
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 01 úno 2012, 14:47
Bydliště: Nová Dubnica

Re: Spotreba

Příspěvek od SskokK »

Ventile vam nezatvara ked idete so zaradenou rychlostou :wink: pretoze tie su su ovladane vackovou hriadelou a ta je permanentne pohanana rozvodmi motora, ale riadiaca jednotka vam odpoji privod paliva cez vstreky. V pripade novsich aut uz je aj snimac na brzdovom pedale, ktory tiez odpaja privod paliva do motora. :)
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Spotreba

Příspěvek od ixoxi »

No v motoroch sa sice nehrabem, ale to, co pise SskokK, mi mohlo dojst, ospravedlnujem sa za blbe vyjadrenie, ale som rad, ze som sa zas uistil o tom privode paliva. Co sa tyka tych "novsich" aut, tak sa mi rozum pozastavuje nad tymi systemami a hovadinami, co sa do nich montuju. Dufam, ze mi Punto vydrzi navzdy... Este jedna otazka...Ak brzdite motorom a mate na multifunkcnom displeji nastavene zobrazenie aktualnej spotreby, aku hodnotu Vam ukazuje?
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
SskokK
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 01 úno 2012, 14:47
Bydliště: Nová Dubnica

Re: Spotreba

Příspěvek od SskokK »

sak v pohodke nic sa nedeje :) ja to viem trosku viac len preto, ze studujem servis a opravy automobilov na vysokej skole :D inac by som to mozno ani ja spravne nepopisal ;).... no kedze ja som mal mk2a takze tam sa menila priemerna spotreba po case, nebola tam aktualna..... ale na Citrone teraz mi ukazuje pri brzdeni so zaradenou rychlostou: -,-- :D takze neni tam ziadny prietok :) ,... ako na jednu stranu je to dobre, usetris na palive, ale na druhu stranu pokial by si zase brzdil tak vela v kuse, by ti ochladzoval napr . katalizator a potom skrz lambdu by sa musel ohrievat bohatsou zmesou paliva :) ale jedna moderna vec mi leze na nervy a to je Start/Stop system :D brat to ma vo Focuse a liezlo mi to pekne na nervy ked som zastavil a furt sa to zapina a vypina. Musi to byt super vec pre bateriu :D.
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Spotreba

Příspěvek od Cabuto »

Stop start je otresna vec a zhoduje se natom hromada expertu co testujou auta a beztak ten stop start nic moc neusetri protoze kdyz stim autem budes jezdit jen na kratke jizdy tedy mesto kde se ma vlastne projevyt jeho uspora tak to parkrat stopne a pak uz ne protoze uz bude slaba baterka ja sem taky nazoru ze je to hovadina a je lepsi spise technologie vypynani valcu kdyz neni potreba vykon coz ma vw ale nepouziva ho ve volnobezkach coz je ale otazka konstrukce :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
sefik
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 19 kvě 2013, 20:38
Bydliště: Hanušovice

Re: Spotreba

Příspěvek od sefik »

Při brždění motorem závisí už jen na systému vstřikování paliva, zda-li to tam foukne nějaké palivo, nebo ne. Ty starší systémy tam vždy alespoň trošičku foukly (méně než volnoběh), aby to motorem zase nebrzdilo moc, že ano :) Pokud za jízdy vyřadíš, jdou tam volnoběžné otáčky a není se o čem bavit :) Podle mě by ukazatel aktuální spotřeby měl ukazovat 0.0l/100km (aspoň ze zkušenosti - i Felicia s palubákem to ukazuje)
Puntík 55s na LPG
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Spotreba

Příspěvek od ixoxi »

Na Puntovi jazdim strasne malo a preto si niesom isty (skusim cez vikend overit, ci som to nedoplietol), ale mari sa mi, ze ukazovatel aktualnej spotreby pri neutrale ukazuje "---" a pri brzdeni motorom ukazuje postupne klesajucu spotrebu, ktora sa ustali na 2lit/100km. Ak je to tak, co overim hned ako to bude mozne, tak ukazovane udaje su zaujimave...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba

Příspěvek od Pepik »

Podle mě menší spotřeba musí být na neutrál s kopce,protože mnohem dál dojedu než když brzdím motorem.Bydlím v Podkrkonoší a někdy je to až s podivem kolik kilometrů se dá ujet s vyřazenou rychlostí. Motorem zásadně nebrzdím protože brzdové destičky si v pohodě vyměním sám,ale spojku bych měnit nechtěl.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Spotreba

Příspěvek od Cabuto »

No brzdeni motorem je fajne prave na dlouhe kopce staci zaradit takovej stupen aby to tocilo cca 2000 a pokud se rychlost drzi na stejne ebo nepatrne roste tak pak uz jen ladit brzdou neprijdes tak o zadnou energii protoze kdyz pka v cas vyradis tak na te rovince dojedes stejne daleko jen si behem kopca usetril brzdy a mozna trochu benalu jinak na eutral to toci volnobezky cos je cca 0.75 litru za hodinu podle toho staci pocitat :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Re: Spotreba

Příspěvek od ixoxi »

Pepik píše:Podle mě menší spotřeba musí být na neutrál s kopce,protože mnohem dál dojedu než když brzdím motorem.Bydlím v Podkrkonoší a někdy je to až s podivem kolik kilometrů se dá ujet s vyřazenou rychlostí. Motorem zásadně nebrzdím protože brzdové destičky si v pohodě vyměním sám,ale spojku bych měnit nechtěl.
Rozumiem, co tym myslis, ale ja som myslel spotrebu v danom momente-aktualna spotreba, nie priemerna. Samozrejme, ze vysledna spotreba z dlhodobeho hladiska je zavisla od mnohych faktorov (napr. aj nahustenim pneu). Mudrlant by povedal:"Vsak ak nepotrebujes posilnovac, tak sa spusti dole kopcom na neutrali s vypnutym motorom-spotreba PHM=absolutna nula." :grin:
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Michelin
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 18 pro 2013, 14:59

Re: Spotreba

Příspěvek od Michelin »

Podle mě je to úplně fuk ,pac ať už tak nebo tak usetris možná tak deci na kterou stejně nevyjedes pomalu ani ze zahrady, každopádně kdy už to budete chtít praktikovat ,tak když to řeknu dost jednoduše, u starších aut vyrazovat , u novějších brzdit s kvaltem, jinak teoreticky se zarazenym kvaltem setrite brzdove obložení,jak už někdo psal.Ale když se budu bavit čistě o spotřebě tak jak už jsem psal.Nejlepší způsob jak snížit spotřebu je neslapat na plyn a používat provozní otáčky motoru, tím bych začal. Vyrazovanim a brzdenim motorem už to mezachranis.
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Spotreba

Příspěvek od J_K »

Michelin píše:Podle mě je to úplně fuk ,pac ať už tak nebo tak usetris možná tak deci na kterou stejně nevyjedes pomalu ani ze zahrady, každopádně kdy už to budete chtít praktikovat ,tak když to řeknu dost jednoduše, u starších aut vyrazovat , u novějších brzdit s kvaltem, jinak teoreticky se zarazenym kvaltem setrite brzdove obložení,jak už někdo psal.Ale když se budu bavit čistě o spotřebě tak jak už jsem psal.Nejlepší způsob jak snížit spotřebu je neslapat na plyn a používat provozní otáčky motoru, tím bych začal. Vyrazovanim a brzdenim motorem už to mezachranis.
Popsal jsi to asi nejpřesněji. Kdo chce ušetřit na palivu, u motorů s karburátorem vyřazovat, u elektronických vstřikovacích systémů brzdit motorem. Záleží kde kdo jezdí, ale já jezdím v úsecích, kde jedu s kopce až 3km v kuse, celou dobu přitom brzdím motorem a průběžně musím i šlapat na brzdu. Takže to nějakou úsporu rozhodně udělá. A pak samozřejmě udržovat v maximální míře otáčky motoru v optimu, kdy je nejvyšší točivý moment(u mně 2,5-3,5 tis.), mít správně nahuštěná kola a nedávat na auto zbytečně široké gumy(vysoký valivý odpor), minimalizovat počet jízd se studeným motorem a při jízdě přemýšlet a předvídat, takže nedupu na plyn když za 200 metrů je stopka a ubírám když vidím, že auto přede mnou brzdí.
Tímto stylem jezdím v režimu 50/50 okresky/dálnice s dlouhodobou spotřebou podle tankování za cca 5,5/100 (v zimě o něco víc, v létě o něco méně). Když pojedu opravdu na spotřebu, tak se vlezu i pod 5 litrů(tím nemyslím jízdu pár km převážně po rovince a s kopce, ale nájezd aspoň 100km), ale to už je fakt za cenu velkých kompromisů, tedy pro mě neefektivní. Najeto mám podle tachometru něco přes 160 tis., reálně odhaduji kolem 200 tis.
Zásadním předpokladem pro úspornou jízdu je ale samozřejmě dobrý technický stav auta, zejména těsnost palivových, sacích a výfukových vedení, bezchybná funkčnost řídicích prvků motoru, nezanesený vzduchový filtr, funkční spojka a brzdy.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Spotreba

Příspěvek od ixoxi »

Michelin-presne si opisal moj sposob jazdy a aj spotreba sedi. Aj ked idem cez cele Slovensko a to sa s tym neseriem, tak 5,5 lit som nikdy neprekrocil a da sa aj pod 5 lit.
Pepik-k tomu opotrebovaniu radsej brzdovych platniciek ako spojky-no po skonceni kopca aj tak budes musiet zaradit, cize spojku pouzijes tak ci tak. Ked vyradis a potom zaradis, tak spojka maka 2krat. Pri brzdeni motorom zaradis raz priebezne a setris aj brzdy a mozno aj palivo.
Ale toto je len diskusia, kazdy jazdi a bude jazdit ako uzna za vhodne :grin:
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“