MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
goderzi
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 27 zář 2012, 21:57

MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od goderzi »

Caute. Mam velmi zvlastny problem. Mam problem s autom ked je motor teply. Problem je nasledovny: Ked je motor studeny nastartujem na prvy sup a mozem snim ist aj 300km motor vobec netrhá a necuká. ALE! Akonáhle sa s autom zastavím na 10min+ neviem motor nastartovat vzdy len na druhy pokus. Na druhy vzdy chytí. Zatial by to nebol taky problém lenze po nastartovaní auto krasne ide na volnobezne otacky ale akonahle sa chcem rozbehnut motor zance neskutocne cukat a mam problem sa dostat na mestkych 50kmh. Auto cuka ako keby som vobec nestlacal plynovy pedal. Po cca jednej minute trapenia sa problem prestane a motor prestane trhat. Velmi zaujimave je ze ked pri tom trhaní vytlacim spojku tak krasne drzi volnobezne otacky, len pri zatazi blbne. Ked uz prestane trhat tak sa mu pekne chce aj do otacok vpohode 100kmh na trojku. Po skumani som si vsimol dve zaujimave veci: 1-ta kratka hadicka ktora je medzi vzduchovym filtrom a hlavou(miesto kde sa nalieva olej) bola kompletne zanesená niecim ciernym vyzeralo to ako popol... uz som to vycistil no nepomohlo. Dalsia vec ked idem tankovat a otvaram viecko je tam obrovsky tlak. Takze motor je 40kw 1.1 mam najazdenych 150tkm. Olej ani voda neunika. Spotreba v zime 7litrov. Dakujem za skvele rady :)
Reklama
 

djblacktiger
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 08 pro 2011, 20:26
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

Re: MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od djblacktiger »

zkontroluj podtlakovou hadičku k map senzoru, ta je prasklá skoro vždy, to je ta od klapky pod ten černý dekl s relátkem a pojistkama v motorovém prostoru. Neuškodilo by proměřit čidlo teploty vody a vzduchu.
Tento problém jsem řešil a u mne to byla ŘJ, která se dá sehnat za pár korun i se zrušeným immo. Ale rozhodně zkus čidla, prostříkat konektory, zkouknout podtlakové hadičky, čidlo otáček.... Víc asi neporadím :oops: :oops:

Jen ještě zkus po jízdě otevřít nádržku s vodou, když zasyčí, je to v pohodě, když tě osprchuje, bude to dost možná těsnění pod hlavou :)
goderzi
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 27 zář 2012, 21:57

Re: MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od goderzi »

Takze tie hadicky vyzeraju byt v poho. Tesnenie pod hlavou tiez ,nechyba mi voda a po zohriati v nadrzke nie je velky tlak. Odmeral som cidlo otacok.. Nameral som pri vypnutom motore 809 ohmov meviem ci je to dobre ma to tri kontakty a neviemedzi ktorimi mam merat.meral som aj teplotny snimac vody pri studenom motore 4kohm po 10min chodu ked sa termostat otvoril okolo 300. Nemalo by to byt menej? Kde sa nachadza snimac na vzduch?
goderzi
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 27 zář 2012, 21:57

Re: MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od goderzi »

Dnes som podla knihy Jak na to odmeral cievky ktore su v pohode ale odmeral som vsetky svieckove kable a vysledok ma zarazil. Nameral som na vsetkych okolo 600-700ohm najviac bolo tusim 1,2kohm a to nebolo na najdlhsom. To uz asi v pohode nie je... Su tam origos Lancia-Fiat kable 18 rocne :D Keby odpor bol prilis vysoky to je zle, ale co sa deje ked je odpor kablov maly?
djblacktiger
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 08 pro 2011, 20:26
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

Re: MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od djblacktiger »

Kabely se dají sehnat v např. AutoKelly okolo 300kč, rozhodně bych je preventivně vyměnil. Může se stát, že se jim nelíbí teplo a mění si odpor... Čidlo na vzduch je taková hnědočervená mrňka - termistor po airboxem na klapce. Drží na 2 šroubcích a je k němu konektor zboku. Nepamatuji si hodnoty, ale musí měnit odpor s teplotou, takže by mělo stačit připojit měřák a pustit na něj třeba fén. Zbytek bych asi nechal na zkušenějších, nejsem žádnej profesionál. Jen by možná stálo za zkoušku vyzkoušet jinou ŘJ, jestli máš možnost, od někoho si půjč. Immo obejdeš tak, že ze spínačky sundáš čtecí kroužek, vezmeš klíč k dané ŘJ a přilepíš izolepou na ten kroužek a nastartuješ svým klíčem.

Víc asi už neporadím, u mě to bylo jednoduché v tom, že jsem vyměnil okamžitě ŘJ a celou klapku se vším a když bylo po problému, vyzkoušel jsem starou klapku a bylo vše OK. Takže jestli máš možnost zapůjčit, bylo by to to první co bych zkoušel
goderzi
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 27 zář 2012, 21:57

Re: MK1 55s 40kw- trhanie za tepla

Příspěvek od goderzi »

Takze.. Bohuzial nemam moznost zohnat RJ od nikoho :( Zatial som vymenil svieckove kable. Stare maju len okolo 600ohm. Problem ale pretrvava, jedine co sa zmenilo je ze mam volnobezne otacky tak o 200 mensie. Ale motor trhá stále. Pri vymene kablov som si ale vsimol ze vsetky odvetravacie hadicky z klapky su zasrate takym zltym maglajzom (zrejme olej + voda). Vycisli som aj tu hrubu odvzusnovaciu hadicu aj tu tenucku hadicu. Obi dve boli kompletne zanesene. Problem nezmizol. Lenze po 10 min jazdy som tie hadicky znova odmontoval a ta tensia vrchna na obrazku bola plna akoby vody ktora stekala cez tu hrubsiu hadicu dole az k oleju. Odkial ide ta voda? Ked dobre viem skrtiaca klapka je tiez chladena vodou. Moze tam byt daka netesnost a cez odvetravacky sa potom dostava voda vselikade, mozno ze aj priamo do sania a preto cuka?

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“