Hlava motoru punto 1,2

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

Punto 1,2 44kw r.v.2001
Ahoj,stalo se mi,že jsem jel cca 70-80 a najednou mi něco jakoby "slabě ťuklo" v motoru a po chvilce ručička teploměru v červeném poli a rozsvítila se kontrolka přehřátí.Motor po schlazení nastartovat jde,ale připadá mi horší volnoběh a po chvilce stoupá voda s expanzky ven,hadice tuhé na prasknutí.Může toto dělat jenom prasklé těsnění hlavy nebo je hlava ko?Kolik tak stojí na vrakáči hlava a jak poznám na místě že je dobrá?Dá se udělat přípravek na změření hlavy,jestli není zkroucená?

Pasuje hlava i z jiných typů punta 1,2?Mám typ 188A4000
Reklama
 

rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

dneska jsem auto zase zkoušel a nechal jsem ho běžet jakou dobu než se motor ohřál na devadesát,potom se spustil termostat a najednou se začla tlakovat hadice od termostatu spustil se větrák,trochu to kolísalo potom to došlo na tu čárku před červeným polem zpustil se druhý stupeň ventilátoru a chladič je úplně vlažný?Akorád než začal foukat větrák tak byl trochu teplý tak nevíte co s tím tedy může být?

Na víčku od oleje emulze není,voda je čistá a z výfuku to kouří tak nějak stejně,po sundání víčka od expanzky nic nebublá akorád až když se začne tlakovat ta hadice od termostatu tak se voda tlačí přes víčko ven.Aspoň myslím,že jsem to tak správně vypozoroval.
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Cabuto »

No ja bých rekl ze to bude ucpanou hadici od chladice k motoru nebo tam nekde proto se to natlakuje voda de ven pres vicko a pak se to zacne varit protoze je tam malo vody a nic ji nechladi :-) takze rada odpoj ji celou zkus jestly je ok pak zkus jestly tece voda pres chladic a neni ucpanej ten a uvidis kdyz nic ztoho tak pak uz jedine poradne rozdelat a tlakovat celej motor
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

mně je divný ale to,že tam něco jakoby ťuklo nebo jak bych to řekl v motorovém prostoru a začlo se to přehřejvat,třeba to ale bylo něco jiného a byla to jenom shoda náhod.Motor když je ohřátý do těch 90 tak můžu v klidu přidávat plyn,nic se neděje,žádnej tlak a nad 90 když se otevře termostat je tam ten tlak v hadici a chladič nanejvejš chladnej.Právě přemejšlím,jestli mám sundat hlavu,jestli to není to těsnění nebo mám sehnad rovnou celej motor za 5000 se dá sehnad...
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Cabuto »

Rikam muze to bejt ucpane dokud totiz neotevre tak voda pres chladic nejde takze ani zadnej tlak nic vse ok beha si jen v tom malem okruhu jak otevre chce jit pres chladic ale tam je nekde spunt zacne se zvedat tlak co tam tlasi pumpa a k motoru neproudi zadna chladna voda proto se zacne prehzejvat a voda v chladici vytekat pres vicko nejprve bych hledal tam jestly je proste celej vodno ikruh pruchozi pokid ti to nekouri voda je cista nikde se nedela emulze :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

kouří to tak nějak stejně když prošlápnu plyn tak žádnej oblak se nekoná,jen trochu ale to je asi ok.Emulze žádná,do oleje nic nejde-hladina oleje je stejná,voda čistá a nic ani nepění,po otevření víčka nic nebublá,až po otevření termostatu to vytýká.No a když by teda doopravdy chladič nebyl průchozí,tak ta voda se tlačí přes tu spodní hadicí z motoru?Dneska se ještě na to podívám.
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od peter963 »

Ja bisom prv skontroloval ci to nieje upchate,tak ako pise Cabuto a skontroloval aj termostat.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

kouknu na to.Kdyby to bylo těsnění pod hlavou nebo hlava ko,to se dá poznat až na ohřátém motoru?Nebo by to zlobylo i při studeném?Jinak co mohlo být to,že tam jakoby něco ťuklo a po chvilce to začlo vařit,spíš teda vytejkat,voda nějak vařicí nebyla.Nemohla prasknout ta hlava nebo těsnění pod hlavou a bylo to takhle slyšet?
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od CrazyApe »

Zkontroloval bych termostat, pokud je ok mas praskle tesneni pod hlavou.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

tak jsem to dneska zase zkoušel a motor jsem vytáčel tak na 2000ot aby se to zahřálo.Teplota trochu kolísavě vystoupala na cca 90C a v době kdy se měl otevřít termostat,tak nic a hadice od termostatu studená-nebyla tvrdá a chladič úplně studený a zapl se větrák chladiče.Začla se voda hnát přes hrdlo expanzky ven,vařicí nějak nebyla.

Včera při 90c termostat otevřel dříve než se spustil větrák a hadice byla horká a natlakovaná,voda šla taky ven z expanzky ale chladič byl vlažný po sepnutí vrtule studený.

Takže se asi dneska kouknu na termostat.Nemohla se rozbít vodní pumpa?Nemohlo to být takové to ťuknutí jak jsem psal?Když prdne těsnění nebo hlava tak to slyšitelný zvuk nevydá ne?
Naposledy upravil(a) rcmod dne 12 dub 2014, 10:23, celkem upraveno 1 x.
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

Jinak mi auto kouří jako felicie...
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

zkoušel jsem dál.Teplota dost kolísá,vystoupá trhavě na devadesát,někdy až nad,potom zase to spadne na cca 80,hadice od termostatu studená,není natlakovaná,akorád kousek od příruby byla zahřátá.Někdy mi připadlo,že to trochu vody pustí.Vždycky když to vyšplhá na cca devadesát tak se zvedá hladina v expanzce,chtěla by ven,potom to pomačkám a někdy trochu hladina klesne,vysoko se ale drží.Zítra zkusím vyhodit termostat co to udělá,dneska to už nestíhám.
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Cabuto »

Pokud se ti kouri z vejfuku jak za papinaku je to jasna hlava ale to by ti ubejvala voda pokud se ti kouri tak nejak decentne tak je taky mozne ze se ti to tlakuje jako me prdlim tesnenim ale nejprve bych zkusil jestly to neni ucpane do chladice vede od termostatu nahoru hdice s teplou a dole je s ochlazenou ktera vede do motoru nekde okolo olej filtru a svodu pokud je tahle studena a meka a ta od termostatu aspon vlazna a tvrda je to nekde ucpane to klapnuti mohlo bejt neco ze se uvolnilo nekde treba z termostatu neco a vlitlo to do chladice a ucpalo ale taky to mohla bejt nahoda nebo jen lupnuti rozpinajiciho se kovu co vime :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

tak jsem vyndal termostat a neotvírá.Dal jsem do hrnce dva,tenhle vyndanej a novej co jsem měl náhradní na felicii.Ten z felicie otevřel a tenhle z fiata vůbec.Voda už úplně vřela a termostat se neotevřel.
Ještě jedna otázka.Když jem jel a rozsvítila se červená kontrolka přehřátí,svítila cca 5-10 vteřin a spíš na volnoběh než jsem zastavil,mohl se poškodit motor?Normálně jde natočit a zdá se že je ok.
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Cabuto »

Podle me bude vse ok to bys uz poznal vymen termostat a pokud maz moznost zkus to natlakovat jestly ti nekde nepotece neco nebo tak ale to jen pro jistotu :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“