Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Příspěvek od ulipos »

Dobrý den chlapi,
auto mi už nějakou dobu chcípe za jízdy a to tak, že se to stupnuje. Zrovna dneska to bylo třikrát na pěti kilometrech. Četl jsem podobné příspěvky a tam píšou že zase znovu nastartují ale já musím odpojit baterku a cca 10 minut čekat než to zase rozjedu. Mnohdy to musím udělat i několikát (odpojení baterky) než se auto chytne a nastartuje. nevíte co by to mohlo být?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Příspěvek od Toti »

Tak ked ti motor zhasne z dôvodu prekročených hodnôt v palivovej sustave tak vtedy ho riadiačka vypne kôli ochrane a ide hned naštartovať. V tvojom prípade to ale kludne môže byť trebars snímač otáčok na kluke. Bolo by dobré to napichnuť na diag či tam neukáže chybu signálu od snímača, prípadne tam nebude niečo iné čoho by sa dalo chytiť, lebo takto môžme len tipovať.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:Tak ked ti motor zhasne z dôvodu prekročených hodnôt v palivovej sustave tak vtedy ho riadiačka vypne kôli ochrane a ide hned naštartovať. V tvojom prípade to ale kludne môže byť trebars snímač otáčok na kluke. Bolo by dobré to napichnuť na diag či tam neukáže chybu signálu od snímača, prípadne tam nebude niečo iné čoho by sa dalo chytiť, lebo takto môžme len tipovať.
Tak už jsem to zjistil, bylo to přehříváním motoru. budík mi ukazoval, že je teplota v pořádku ale tak nějak jsem usoudil, že to asi nebude úplně pravda, když mi zůstali v ruce dva zoxidované drátky od spínače k sahaře. to jsem dal dohromady, ale ventilátor při vyšší teplotě stejně nezapne a tak jsem odpojil čidlo, které to řídilo a jezdím s ventilátorem zapnutým na tvrdo. Nevíš třeba, čím vším by mohlo být spínání ventilátoru ovlivněno a kde by mohla být chyba?
PS: na budík teploty se nemohu spolehnout.
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Příspěvek od Toti »

Príde mi to dosť divné aby kôli tomu zhasol motor a keby je prehriaty až tak že ho zastaví tak to by si určite poznal. Celkovo sa mi ešte nestalo aby sa mi prehrieval diesel počas jazdy, až tak že potrebuje zapať ventilator a to som už jazdil na velmi vela diesloch. Na mojom počujem ventilator akurát ked klímujem a postojím na mieste. Takže pokým nemáš upchatý chladič a zlý termostat tak nevidím dôvod aby ho nestíhalo chladiť počas jazdy. A písal si že ti to robí aj niekolko krát po pár kilometroch, tak to už ked si mal ohriaty motor alebo ked si odchádzal so studeným ? A na diagnostike si nepozeral teplotu ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
rolandt
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 22 lis 2013, 17:17
Bydliště: vk

Re: Fiat punto 1.9JTD chcípe za jízdy

Příspěvek od rolandt »

u jtd je ventilator riadeny rj.
ten tvoj pripad ale bude skor suvistiet s dodavkou nafty.
po tych 10 minutach by si mal nastartovat aj bez odpajania baterky, ten cas moze byt blokovanie rj od tlaku paliva.
este skus natankovat plnu nadrz ci sa to prejavi aj vtedy.
puntik 1,2 44kw striebro
mariska 1,9 77kw roso-ponete
akumoto -3kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“