Stránka 1 z 1

vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 14 srp 2016, 23:41
od dumbodj
zdravím vás :)
keď idete dole kopcom dávate si neutral? alebo idete na rýchlosti? Má to na rýchlosti nejakú spotrebu? Zaujímajú ma benzínové motory. :) Mám punto 1.1 40kw

vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 15 srp 2016, 06:34
od ixoxi
Myslim, ze podobna diskusia bola vo vlakne:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=868
Ja osobne jednoznacne na rychlosti pokial je to mozne. Inak myslim si, ze v tomto pripade budu vzdy dva nazory. :)

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 26 srp 2016, 12:48
od slabostka
Chceš využiť brzdný účinok motora - necháš rýchlosť, menej zaťažíš brzdy, spotreba by mala byť 0...
chceš sa rozbehnúť dole kopcom, vyradíš rýchlosť, spotreba ako na voľnobeh...
Ak chceš šetriť a riešiš spotrebu dole kopcom tak tie 4 kvapky ťa nezachránia.... jedna stará poučka bola že dole kopcom nechať takú rýchlosť ako si sa štveral hore. :D

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 26 srp 2016, 20:37
od Vitaml
Pokud se motor roztáčí jízdou z kopce, a není sešláplý plyn, motor nevstřikuje žádné palivo.
Nejsem ovšem zastáncem častého podřazování až skoro k zastavení, jak to někdo dělá, opotřebuji si radši brzdy, než spojku.

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 29 srp 2016, 17:43
od turbom
Nejde popsat. Jak u ktereho kopce, jak u ktereho auta, jinak bez klimy nebo se zapnutou klimou ( motor vice brzdi).

U 1.1 40kw jsem dost "klouzal" i s mirnych kopcu na rychlost, jelikoz ten odpor motoru je velmi nizky. To same pri jizde s Fabia 1.2 Tsi, s tou se take krasne plachtit na zarazeny rychlostni stupen z vetsich rychlosti.
U me MK2a jak kdy a kde.

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 29 srp 2016, 22:24
od twistedTSD
Jet z kopce se zařazenou rychlostí by mělo být úspornější, takže to maximálně praktikuji (pokud je dost prudký kopec, jinak vyřadím a plachtím).

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Napsal: 29 srp 2016, 22:35
od Vitaml
Je na místě přemýšlet, jestli jen tak plachtit a jet dál a rychleji, nebo šetřit a brzdit motorem.
( a nešetřit motor... )

Napsal: 30 srp 2016, 16:47
od ixoxi
Myslim, ze sa neda tabulkovo " naordinovat" ako jazdit spravne (zvlast, ked minimalne kazdy druhy na Slovensku jazdi s komplexami). Ak je to mozne, dolu kopcom zaradit adekvatnu rychlost, ak si v takom pripade stratovy na rychlosti, tak vyradit na neutral a "plachtit", kym nebudu podmienky znovu vhodne na zaradenie rychlosti. Osobne by ma zaujimal osud jedincov, ktory stale stoja na brzde (jazdim sukromne, ale aj vela firemne na roznych firemnych autach) a potom zastavia, aby si oddychli a rucnu vytiahnu az pod strop! Ti, ktori trosku vedia o com, tak pozdravujem a dufam, ze budem za nimi a ostatni Amen Tma!