1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
JelenAlbus
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2017, 00:09

1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od JelenAlbus »

Zdravím, stala se mi taková věc. Na motoru 1.4 T-jet 110kw se mi uplně zničilo turbo, praskly výfukové svody a praskla hadička která vede do odvětrávání kilové hřídele. Auto naprosto normálně fungovalo akorát se mi párkrát stalo (bude to znít vtipně) že v rychlejším průjezdu pravotočivé zatáčky se mi rozsvítila kontrolka nízkého tlaku oleje jinak nic víc. Nestala se někomu podobná závada která vedla k uplnému zničení turba? Neví někdo co by to přesně mohlo zapříčinit?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od Vitaml »

Řek bych, že to v tu chvíli muselo přestat mazat, asi málo oleje, motoru stačí chvilka a turbu obvzlášť, hlavně, když se v zatáčce šlápne na plyn.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od little_boy »

Ty svody tam praskaji 'normalne' a podobne i ta hadice kde na ni jde teplo od turba.... to mazani zni jako dost zavazna zavada. Na druhou stranu turbo se casem rozpadne tak jako tak, hlavne zalezi jak se k tomu majitel chova a kolik melo najeto.
panaman1
Znalec
Příspěvky: 893
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od panaman1 »

a si akoze nijako neriesil kontrolku mazania? minimalne kontrola mnozstva oleja? tiez by som povedal ze to bolo malo oleja a pri prejazde zakruty sa olej "odlial" a system stratil tlak, aj ked iba na chvilu ale to niekedy staci...
JelenAlbus
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2017, 00:09

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od JelenAlbus »

To že do turba nešel olej a proto se zničilo mi je jasné ale zajímá mě proč praskly i svody a z jakého důvodu byl nízký tlak oleje. Auto má najeto 150k a olej se měnil při 147k takže sem opravdu neměl důvod kontrolovat hladinu oleje. A kontrolku sem nebral vážně když se objevila 3x asi tak na jednu sekundu.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od Vitaml »

A deď máš jakou hladinu oleje? To jsi doposud nenapsal.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od little_boy »

Svody na tjetu proste praskaji, hlavne kdyz zalozis studenemu motoru. Pokud sviti kontrolka oleje, je bud spatne tlakove cidlo / elektrika nebo je motor KO. Neexistuje moc zpusobu jak vyrobit nizky tlak oleje. Tema 150kkm jsi si jistej nebo jsi koupil dotazenou ojetinu...? tjet mel predepsany interval vymeny oleje 30kkm, pokud to bylo dodrzovane, mohla to turbo zahubit jen tato 'predepsana' udrzba, zvlast v mestskym provozu.
JelenAlbus
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2017, 00:09

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od JelenAlbus »

Oleje tam bylo samozřejmě málo protože přes prasklé a zadřené turbo šel olej do výfuku než jsem zastavil. Nájezd 150k je 100% bylo kupované jako nové v rodině. Intervaly byli dodržovány a auto jezdilo na servis přímo do fiatu. Ta kontrolka nízkého tlaku opravdu jenom problikla při popisované situaci.
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od little_boy »

ok, tak bych to asi neresil, nove turbo a vyrazne zkratit vymenu oleje, 15k max, nezakladat studenemu motoru, nechat dochlazovat a tyhle obecne zasady turbomotoru... turbo je asi nejvic citlive na slusne zachazeni. Tech 30kkm byla uchylna moda te doby, pak to zase vratili na 20k.
Ja mam na turbu najeto 200kkm a podle toho jak je zadelany sani od oleje uz taky nebude v nejlepsi kondici, ale furt tlaci dobre :/
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od martin72 »

Ta kontrolka tlaku oleje nepřímo signalizovala malé množství v systému. Je pravděpodobné že se v danou chvíli připravovalo turbo do věčných lovišť. Olej unikající do výfukového potrubí následně přispěje k jeho destrukci. Foukany motor by se měl plně zatěžovat cirka po 15 km jizdy, v tu chvíli je již ohřáty.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od mr.brain »

Hlavně (!!!) až tam dáte to nový turbo, tak nech přeměřit tlak co je v mazací soustavě - stačí i na vysokotlaký části mazání u turba, je to dost podstatná věc a předejdeš spoustě možných problémů.
Neříkám, že bude v mazání problém, ale dost často se stane, že někdo vymění/nechá vyměnit turbo a nepřekontroluje jestli je u turba dostatečnej tlak a pak se to zas přidře.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
JelenAlbus
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2017, 00:09

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od JelenAlbus »

Jasně děkuji za rady. Změřit tlak oleje sem měl v plánu. Nevíte kde se nachází nejlepší místo pro měření a jaký by tam měl být tlak? Jinak by mi v nejbližší době měli přijít náhradní díly tak sem zvědav jak to dopadne.
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od martin72 »

Študuj ;) , někde to v tom bude.
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
JelenAlbus
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2017, 00:09

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od JelenAlbus »

Ještě jednou děkuji. Přesně tyhle stránky sem nemohl dohledat.
bart.08
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 14 srp 2017, 04:57

Re: 1.4 T-jet 110kw Rozsypané turbo

Příspěvek od bart.08 »

mně praskla hadička už cca po 20kkm ... dal jsem tam tlakovou gumovou hadičku, protože ta tenoučká "plastovka" co tam byla je podle mě úplně k ničemu ....
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“