chladič motoru

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

chladič motoru

Příspěvek od anonyme »

Koukal jsem na auto zespod a zjistil jsem, že se mě chladič dotýká dole plastovýho nárazníku a je již dost ošoupaný. Máte s tím zkušenosti? Asi povolily silentbloky držící chladič. Jak se to dá vyměnit? Musí se vypustit kapalina z chladiče, nebo to jde bez toho? A na kolik oprava asi vyjde? Mám r.v. 2000.
Díky za rady.
Reklama
 

velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

chladič seicento

Příspěvek od velechovský václav »

Ke chladiči je vcelku jednoduchá cesta.
Zakoupit v železářství bit - šestihvězdičku 30. V Liberci stojí 36Kč.
Uvolnit oba plastové podběhy - po třech šroubech klíč 10 nebo 8.
Namazat závitovou část upevňovacích šroubů nárazníku petrolejem nebo MD sprej. Budou zarezlé!!!
Šestihvězdičkou 30 odšroubovat upevňovací šrouby - asi šest ???
Nezkoušet povolit imbus klíčem!!!! Protikus šroubu (matice) se dá při protáčení přidržet klíčem č.9.
Po sejmutí nárazníku zjistit stav upevnění chladiče .

Výměna chladící kapaliny.
Chladič nemá vypouštěcí otvor.!!
Chladící kapalinu lze vypustit povolením zajištovací pásky a stažením hadice ze spodního hrdla chladiče nebo odvzdušňovací hadičkou - kouká z pravého blatníku. Uvolní se a vytáhne pod vůz. Topení má odvzdušňovací hadičku a zátku v motorovém prostoru.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: chladič motoru

Příspěvek od tomass »

Chladič mám dole taky nějaký neupevněný a houpe se. Myslel jsem, že je to normální nedodělek. Podívám se taky na to upevnění.

Po výměně chladící kapaliny a odvzdušnění přesně podle servisního manuálu (překlad z PL, nebo EN) mi už půl roku lineárně ubývá chladící kapalina. Je to zhruba 2 cm pod ryskou max. za půl roku. Akorát jsem odpojil hadici dole na chladiči při vypouštění a odvzdušňoval dvěma šrouby na hadici, jinak nic víc. Předtím půl roku s původní kapalinou neubývalo nic. Dolní hadice na chladiči přitom těsní a nerosí se, pod autem ani kapka. Že by přeci jen zůstala někde vzduchová bublina, která se vytěsňuje provozem ? Nebo začalo pouštět těsnění pod hlavou ? 1,1 MPI, rok 2003 a najeto 67 tisíc, jezdím krátké cesty převážně se studeným motorem a má ho teprve rok.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“