Mytí motoru

Moderátor: peta.smolik

velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Mytí motoru

Příspěvek od velechovský václav »

Motorový prostor- motor umývám vždy po zimě .
Mám wap za cca1500Kč zakoupený v akci.
Opláchnu vodou, vystříkám autošamponem, opláchnu vodou.
Zatím jsem po umytí nezaznamenal žádné poruchy .
Předpokládám, že v případěvzniku poruch po umytí motoru se bude jednat o poruchy, které by se projevily nečekaně během provozu např. za deště.
Můj Šmudla má bláto až na spodku kapoty motoru.
Reklama
 

TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

Zakryvas nejake casti pri striekani?

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

mytí motoru

Příspěvek od velechovský václav »

Nezakrývám nic.
Předpokládám, že výrobce motoru Fiat vytvořil systém nezávislý na dešťové vodě.

Jestliže bychom měli v motorovém prostoru cokoliv zakrývat v době dešťů asi přestaneme jezdit.
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Mělo by to tak asi být,ale přece jenom je to trochu rozdíl déšť a mytí.Já sem takhle myl motor u Una a pak se strávil dvě hodiny s fénem v ruce,aly to chytlo.A to sem se snažil co nejmíň stříkat vodu na elektroinstalaci.Asi voda zatekla tam kam neměla. :D
jirka
Fiaťák
Příspěvky: 115
Registrován: 26 pro 2005, 09:14

Příspěvek od jirka »

já to takhle udělal minulý rok a špuňťa škytal na tři válce, až to vyschlo tak to bylo v poho.
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

hm, no ja mam motorovu cast komplet obalenu blatom, ptze chodim ako blazen (obcas), ale teraz na leto to chcem umyt wapkou no tak trochu sa toho bojim,,,

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Pane Velechovský, ten autošampon na mytí motoru je speciální přípravek na mytí motorů? Já kdysi myl motor Arvou, ale dneska mě to připadá, jako děsivá chemikálie na ničení životního prostředí. Co tedy máte za značku přípravku?
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

ja umyvam motor tak 1-2x rocne. a to tak, ze na mastne miesta nastriekam pripravok na umyvanie motorov...nejaka cervena gebuzina, smrdi ako benzin :roll: olej to rozpusti, vacsina stecie sama dolu. pod autom mam dve vrstvy tvrdeho kartonu,aby sa ten humus neroztekal po zemi a dlazdiciach a potom to len zmotam a hodim do smeti. Po aplikovani tej "vodicky" to necham trocha posobit, potom trochu doslova popolievam teplou vodou a na koniec to vyspricujem zahradnou hadicou. okrem miesta, kde je bateria a riadiaca jednotka, umyvam vsetko. tj voda ide aj okolo alternatora, vsetkych kablikov a podobne. Auto necham vonku vysusit a mozem jazdit :) uz som takto motor umyval viackrat a este ziaden problem som nezaznamenal. nemalo problem ani nastartovat, nic sa neobjavovalo ani pocas jazdy.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

mytí motoru

Příspěvek od velechovský václav »

Používám běžný autošampon . Arva je rozpouštědlo a odmašťovač.
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: mytí motoru

Příspěvek od radek.s »

velechovský václav píše:Nezakrývám nic.
Předpokládám, že výrobce motoru Fiat vytvořil systém nezávislý na dešťové vodě.

Jestliže bychom měli v motorovém prostoru cokoliv zakrývat v době dešťů asi přestaneme jezdit.
Radím dobře, buďte opatrní s mytím motoru tlakovou vodou. Před třemi roky jsem poprvé nechal umýt motor a začal blbnout startét, vyplavilo se mazivo, musel se rozebrat a promazat. Ale to není vše, loni jsem nechal opět umýt motor a za necelý měsíc začla haprovat řídící jednotka až odešla, oprava 12000 Kč :!: Nevím jestli to bylo tím, ale nedávno jsem se dočetl v návodu k Puntu varování, že tlaková voda se nesmí v žádném případě dostat na řídící jednotku, do návodu k Seicentu to bohužel zapoměli napsat :cry: U nás v autorizovaném servisu motory vůbec nemyjí, prý jsou potom problémy, tak to nedělají. Takže sříkající voda za provozu a tlaková voda z wapu je rozdíl.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Při mytí nestříkám přímo do větracích otvorů alternátoru.
Ostatním věcem v prostoru motoru by proud vody neměl vadit.
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Já doporučuju před mytím navlíknout na řídící jednotku igelitový pytlík, startér a alternátor zakrýt poskládaným hadrem. Myslím, že se to vyplatí (vlastní zkušenost).
Naposledy upravil(a) radek.s dne 14 říj 2010, 01:03, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Absolutní souhlas.
V dubnu mám přechod ne letní provoz a rád poznatek použiji.
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Byl sem na praxi v servisu VW a Audi...myl sem motor kazdeho auta...postrikal se nejakym pripravkem a normalne se opral vapkou....kdyz nebudete vylozene prat vodu do el. kontaktu a rozdelovace nemel by byt problem...
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Dobrý deň
Ako je aj mimochodom uvedené v návode na obsluhu vozidla umytie motorového
priestoru by mal vykonávať výlučne špecializovaný servis, nie je presne
definovaný postup pri umývaní tejto časti, ale pokial sa jedná o znečistenie
motora prachom doporučujem čistenie motoru rýchloodparitelnými čistiacii
prostriedkami ktoré neviažu vlhokosť, prípadne ručne handrou bez použitia
vody.
Pokial je motor nadmerne znečistený tz.olejové mastné fľaky atd.je možné
motor vyčistit tlakovou vapkou s použitím čistiacich prostriedkov na
mot.priestory za predpokladu že budú zakryté el.časti ako je riad.jednotka
motora,zap.cievka (obalením igelitom)atd. a po umytí doporučujem
vystriekanie el.konektorov prípravkom na ošetrenie el.konektorov alebo
prípravkom proti viazaniu vlhkosti.

S pozdravom







Kameník Martin



Quality Champion




FIAT SR, spol. s r.o.

Dúbravská cesta 2, 841 04 Bratislava, Slovakia

Fax: +421 2 59 309 911

Mobil: +421 911 100 251

E-mail: martin.kamenik@fiat.sk

Web: www.fiat.sk
Odpovědět

Zpět na „Seicento“