Stránka 1 z 1

T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Napsal: 07 črc 2025, 01:44
od turbom
AHoj. Moje dlouholeté fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw + lpg s nájezdem 380 000km poslední půl roku stávkuje, baští vodu a vylučuje vodu- zřejmě.
Začalo to obyčejným únikem chladící kapaliny na různých místech u hadic. Vždy se to přetěsnilo s tím, že bude ok. Celkem 3x se těsnily různé hadice. Teď už nikde nepozoruji loužičku, jen občas. Občas uteče voda na pravé vrchní straně chladiče u spoje trubky. Je to ale nepravidelné, jindy zase u termostatu. Pak zase třeba 500 km nic. Voda se ztrácí dále. Jednou po nastartování vytékala z výfuku snad jen voda :-D . Poslední měření za 1400km chybělo 0.3l. Vždy i za studena, pokud otevřu víčko od nádoby s chladící kapalinou to zasyčí a voda vyjede cca o 2-3 cm nahoru v nádobce. Těsnění 2 ze 3 mechaniků vyloučily, protože auto nevaří a po zahřátí táhne a jede jak má. Já si myslím, že je to minimálně těsnění. Měření tlaků dnes u mechanika 4x 4.5 bar. Resumé: motor výměnu nebo celkové GO. Prý je teda v háji kdo ví co a mám shánět nový motor. Který se jen tak nesežene a za druhé se mi do auta již nechce cpát x desítek tisíc. Mám již novější auta. Ale rád bych tohle auto ještě provozoval jako pracanta na tahání vozíku, občasné jízdy apod. Je mi jasné, že rozdělaní motoru a Go vršku a spodku bude stát nesmysl. Odhad zněl až 35 000kč. Přemýšlím, že nechám udělat těsnění a při té příležitosti se prohlídnou i pístní kroužky atd. Ale jestli se musí kvůli kroužkům vyndat spodem písty apod, tak to je již nesmysl. Spotřeba oleje je stabilních (150 000km) 0.25 l / 1000km.
Nebo jezdit až do skonání motoru a dolívat vodu, což mi přijde jako trápení. Auto má čerstvě STK a lpg bomba je ještě na 3 roky. Minulý rok jsem repasoval lpg sestavu, celou zadná nápravu, přední nápravnici atd. Je v něm moc peněz na šrot :)
Nějaké rady prosím nebo někdo , kdo by to oblídnul pořádně a vyzná se?

Re: T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Napsal: 07 črc 2025, 10:51
od Vladka1
Smysl má možná tak svépomoc za cenu materiálu, servisy tě jen odrbou, vysolíš 50k a stejně to nepojede...
Voda = nejpravděpodobnější je těsnění a tlakuje to do vody, má to svoje příznaky (tvrdý hadice, bublinky ve vodě, olej ve vodě nebo voda v oleji - ne vždy jsou všechny) nebo se dělá test na spaliny vo vodě. Tlaky 4x 4,5 - nejde o chybu měření? Kolik mají být? (je to turbomotor, tam jsou tlaky nižší než atmo) Rozlišení jestli jde o ventily nebo kruhy = stříknout olej do válce - pokud tlaky stoupnou tak jde o kruhy. Pokud jsou z válců šišky tak překroužkování nepomůže.
Vyměnil bych mechaniky, podle popisu jadna lama vedle druhý. Hlavně neumí diagnostikovat co tam je za problém takže nastupuje metoda pokus - omyl a ty bys to platil..
Možná totálka a nejvýhodnější bude jiný auto... Kup za desítku stejný auto se shnilou kastlí a OK motorem, přehoď si motory a jezdíš..

Re: T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Napsal: 07 črc 2025, 14:23
od turbom
Ahoj, bublinky nepozoruji, olej standardně ubývá cca 0.25l na 1000km. Ve vodě olej nevidím. Hadice za studena jak máslo, za tepla tvrdší az tvrdá. Za studena kontrola chl. Kapaliny vyndani víčka zasyci a vyjede az o 3 cm nahoru. Ty tlaky se mi take nezdaji. Půjčím si nejde jinou sadu a zkusim je změřit sám. Jen mi poraďte, kde najdu pojistku na benzin, aby nešel benzin do válců pri točení. Jinak klasika, za studena se seslaplym plynem a vsechny 4 svicky venku, ze? Když jsem ho koupil mělo najeto 235 000km a měřil jsem tlaky,bylo tam kolen 12 tuším. Kolik ma mít T-jet tlaky jsem zatím nikde nenašel. Někdo zase tvrdí, ze s tlaky 4 by motor ani nenastartoval.