Studená nechce jet!

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Studená nechce jet!

Příspěvek od pacholda »

V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.

Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Reklama
 

stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Treba to ze ma byt motor zahraty na provozni teplotu....jinak treba svicky...
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Treba to ze ma byt motor zahraty na provozni teplotu....jinak treba svicky...
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od pacholda »

Bohužel na přístrojovce nemám teploměr chladící kapaliny, jako asi hodně z nás a v příručce myslím nic o zahřívání motoru nepsali (nemohu si to ověřit, protože příručka mi zmizela když mi naposledy kiksnul počítač) - pouze, že se motor nemá moc vytáčet pokud je studený.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od pacholda »

Jo a svíčky mám měněný cca před 6000km.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Tak na to ze mas mit motor zahratej snad nepotrebujes prirucku :roll: me to dela 4kolka kdyz je studena tak pri pridani plynu se udusi..pak jede normalne po cca3min...neresil bych to :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Re: Studená nechce jet!

Příspěvek od onc »

pacholda píše:V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.

Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
... a co ti to dela pri plnym seslapnuti plynu po zahrati? Jestli ti to bude
skubat nebo se zacne motor dusit tak si nech zmerit tlaky na vstrikovacich,
delalo me to na puntu a po pul roce po servisech jsem doma v garazi zjistil,
ze to dela pal. cerpadlo ... praskly tesneni... takze to davalo maly tlak
paliva...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od pacholda »

Dík za typ na to čerpadlo se mrknu.

To stifmajstrABARTH: Jasně že nepotřebuju příručku abych věděl, že teplý motor líp jede. Jenom jsem chtěl říct, že v příručce psali, že ho nemusíš zahřívat, ale hned po nastartování můžeš jet, akorát by se neměl moc točit.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

:wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Příspěvek od darko »

může to být i potenciometr.Stejný problém měli i často Tipa
Fantom
Fiaťák
Příspěvky: 82
Registrován: 09 kvě 2006, 11:39

Re: Studená nechce jet!

Příspěvek od Fantom »

........... + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
--------Tohle mně zajímá.Upřesni ten startovací problém prosím.
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od pacholda »

Ten startovací problém zmizel po výměně čidla otáček. Ale pro upřesnění - auto občas nechtělo startovat, naskočilo třeba na 5. pokus, nebo třeba až za půl hodïny. Zákeřné na tom bylo to že jsem nikdy nevěděl kdy mě zradí, ale po výměně toho čidla je vše O.K.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
mkn
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 04 čer 2007, 17:44
Bydliště: Neděliště

Re: Studená nechce jet!

Příspěvek od mkn »

pacholda píše:V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.

Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
Ahoj všem. Chci se zeptat, zda už jsi přišel na příčinu.
Já v poslední době pozoruji podobnou věc. Studenou Mulťu v pohodě nastartuji a jedu. Asi po ujetí 2 Km přestane táhnout a začne cukat. (na neutrál je taky v pohodě) Trvá to cca 200 m, když víc šlapu na plyn, tak víc cuká, pak se vzpamatuje, jako kdyby ji zezadu někdo nakopnul a jezdí bez problémů třeba celý den.
Pak se mi ještě stává, že když je už zahřátá a nastartuji, tak hned naskočí, ale vzápětí klesnou otáčky až zdechne - to se opakuje třeba i 5x. Stačí při naskočení motoru na 1 - 2 vteřiny přidržet lehce přidaný plyn a pak se udrží. Nevím, jestli spolu tyto 2 věci souvisí. Prosím o radu. Dá se s tím sice žít, ale štve mě to.
:evil:
Multipla 1.6 16V - červená-metal
Viktos123
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 14 čer 2008, 13:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od Viktos123 »

Stejný problém jsem měl u tranzita a byla to taková prkotina,zadělanej vzduchovej filtr.
stillo
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 25 pro 2007, 12:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stillo »

Ja som mal ten istý problém ale na PANDE 2005, ako opisuje pacholda.

Stávalo sa to zriedka, možno 2-3 razy/mesiac ale rozbehnúť sa prvých 20-30m na križovatke vyzeralo ako ťahanie železničných vagónov a zrazu sa otáčky vrátili do normálnu.
Auto som kúpil nové, filtre boli v poriadku, káble som dal vymeniť pri 1. servisnej prehliadke - no nebolo to tým.

Nebol som s tým v servise, auto som medzitým predal ale riešením na to bola diagnostika a s vysokou pravdepodobnosťou potreba vymeniť snímač otáčok kľukového hriadeľa.
Multipla 1.6 16V, 12/2007
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“