Plivová nádrž

Moderátor: peta.smolik

Robin
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 21 kvě 2006, 23:29
Bydliště: Jedovnice
Kontaktovat uživatele:

Plivová nádrž

Příspěvek od Robin »

Koupil jsem manželce starší Seicento a hned při prvních kilometrech jsem zjistil, že mě teče benzín. Prvděpodobně je zrezivělá nádrž. Neví někdo, kde se dá "levně" koupit? Dík
Reklama
 

radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Nádrž, kde sehnat a ceny se řešily tady: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=3543&start=15
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Nádrží je na trhu více.
Pod nádrží je neizolované výfukové potrubí.
Není v nádrži benzinu , zejména v letních měsících , nadměrný tlak ??
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

V nadměrném tlaku bych problém neviděl, nádrž je stále odvětrávána do uhlíkového filtru, tak že by v ní přetlak vznikat něměl. Myslím, že příčinou je jen nedostatečná antikorozní úprava nádrže zevnitř a to zejména ve sváru.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Já bych to viděl tak, že přetlak v nádrži je vedle koroze materialu možnou příčinou porušení celistvosti nádrže.
Benzin z nádrže vytlačuje čerpadlo a přes filtr dodává do vstřikovacího ventilu. Přebytečné množství benzinu je benzintlakregulátorem a ventilem přetlaku benzinu zpětného zadržovacího systému odváděno do uhlíkového filtru. Je pravděpodobně nastaven vstřikovací tlak = množství benzinu
bez ohledu na tlak v benzinové nádrži. Celé to řídí dávkovací zapalovací vstřkovací zařízení.
Pokud benzinová nádrž nevydrží běžné provozní podmínky a rezaví t.j.
začne z ní vytékat hořlavá kapalina nekontrolovatelně během provozu,
jedná se zřejmě o konstrukční závadu Fiatu , jež závažným způsobem ohrožuje bezpečnost provozu.
Fiat je vozidlo nebezpečné z hlediska možnosti vznícení hořlavých kapalin a ekologického narušení životního prostředí vytékáním benzinu.
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

no ja bych to tak tragicky nevidel :lol: ...to by pak bylo nebezcny kazdy starsi auto....musis brat ze zavada se neprojevi po roce nebo dvou rek bych ze ani po4letech...proste to zestarne...kazdy auto a na kazdym vsechno...jen neco driv neco pozdeji....jako konstrukcni zavada asi urcite ne mozna technologicka....proste nedokazali ucine zabranit korozi to je vsechno :lol: :lol: :lol:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

velechovský václav píše:Já bych to viděl tak, že přetlak v nádrži je vedle koroze materialu možnou příčinou porušení celistvosti nádrže.
Benzin z nádrže vytlačuje čerpadlo a přes filtr dodává do vstřikovacího ventilu. Přebytečné množství benzinu je benzintlakregulátorem a ventilem přetlaku benzinu zpětného zadržovacího systému odváděno do uhlíkového filtru. Je pravděpodobně nastaven vstřikovací tlak = množství benzinu
bez ohledu na tlak v benzinové nádrži. Celé to řídí dávkovací zapalovací vstřkovací zařízení.
Pokud benzinová nádrž nevydrží běžné provozní podmínky a rezaví t.j.
začne z ní vytékat hořlavá kapalina nekontrolovatelně během provozu,
jedná se zřejmě o konstrukční závadu Fiatu , jež závažným způsobem ohrožuje bezpečnost provozu.
Fiat je vozidlo nebezpečné z hlediska možnosti vznícení hořlavých kapalin a ekologického narušení životního prostředí vytékáním benzinu.
Musím vás poopravit: Přebytečné palivo není odváděno do uhlíkového filtru, ale zpět do nádrže. Model 1,1MPI už nemá palivový filtr (na rozdíl od starších verzí) v palivovém potrubí, ale je přímo v sestavě čerpadla v nádrži. Tam je také nově regulátor tlaku a tak již není potřeba zpětné potrubí od vstřikovací jednotky do nádrže a taky tam není. K přetlaku v nádrži nedochází, nádrž má dva odvětrávací otvory (ventily) ze kterých vedou hadičky do uhlíkového filtru. Když prorezá ten svár, nejdřív to jenom smrdí benzínem v autě, když je v nádrži víc jak půlka, takže máte spoustu času (asi tak rok) to vyměnit, než to začne téct. Tak že je to na vás, jestli to zanedbáte, pak je to nebezpečné. Každopádně kdyby u Fiatu nešetřili a dali tam místo upravené plechové nádrže z Cinqecenta rovnou novou plastovou nádrž nemusíme tady řešit vadné nádrže.
Naposledy upravil(a) radek.s dne 29 úno 2008, 21:50, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Pokud někdo vyrobí a prodá auto, kde nepravidelně prorezaví palivová nádrž, což ohrožuje uživatele i okolí, je to šikmooký hajzl.!!
Je zapotřebí nakopat ho do prdele. !!!
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

:roll: uz je ti lip?
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Cítím se přirozeně nasraně.
Čekat zda neočekávaně začnu smrdět a začne mi vytékat benzin z nádrže je pro mě představa nepředstavitelná.
V historii svého žití jsem púsobil cca 10 let jako vedoucí dopravy .
S něčím takovým jako je prorezivélá nádrž jsem se nesetkal.
Bohužel nemám na nákup jiného auta.
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Dobrý den,

Případné záruční nebo pozáruční vady na konkrétních vozidlech se řeší v servisech autorizované sítě FIAT.
Naše společnost může servisu poskytnout technickou podporu, bude-li to v jednotlivém případě potřeba.

V případě problému s konkrétním vozidlem doporučujeme obrátit se na některého autorizovaného delara značky FIAT.

S pozdravem

M.Jindra
FIAT ČR
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Tak že už mám nádrž vyměněnou. Nakonec jsem to nechal udělat v servisu, protože momentálně nemám čas to měnit a taky nemám kde. Koupil jsem nádrž KLOKKERHOLM 2031008, protože originál je zbytečně drahá.
Nádrž lze sehnat je zde: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=3543&start=15
Vypadá to, že všichni prodejci nabízejí nádrž od tohoto dánského výrobce. V servisu mě informovali, že nešel nasadit ten plechový prstenec, co drží palivové čerpadlo, neseděla rozteč těch osmi šroubků na nové nádrži. Museli ty otvory na prstenci propilovat, ale o kolik nevím, ještě jsem tam nekoukal. Ale s nádrží jsem spokojený, je z pozinkovaného plechu a zvenčí ještě nastříkaná stříbrným lakem.
Momentálně se dá sehnat ještě levněji v autocora.cz za 2864,-Kč (KLOKKERHOLM) a v auto kelly za 2773,-Kč, ale tam jsem nezjistil výrobce. Nakonec jsem jí koupil v aci.cz, protože jsem to potřeboval už vyměnit a tam ji měli skladem, všichni ostatní jen na objednávku.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

len taka poznamka...zalezi aj kde orig. diel kupujete. v bratislave mame na nasej pobocke InterCars ORIG FIAT nadrz za cca 3500 SK pre zakaznika!!!!
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
roberttto
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 18 dub 2009, 07:56

Re: Plivová nádrž

Příspěvek od roberttto »

chalani mam taky problem ak nastartujem auto rucicka na palive mi obcas klesne aj o jeden dielik nizsie aj ked pred tym ako som zastavil bola o dielik vyssie ci medzi. Mam 1.1 mpi 2005 a vzdy parkujem na rovnej ploche takze prelievanim benzinu a pohybom plavaka to nebude. Skor si myslilm ci nebude problem niekde s riadiacou jednotkou a vstrekovanim. Nestretol sa s tym uz niekto?? Dakujem za kazdu radu
rastos
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 30 čer 2006, 14:37

Re: Plivová nádrž

Příspěvek od rastos »

Ale hej, robi to aj mne. Ale nejako moc ma to netankuje...
Odpovědět

Zpět na „Seicento“