DISKUZE - Zakrytie chladiča na zimu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

AppleBred
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 24 dub 2007, 22:35
Bydliště: TT, BA

DISKUZE - Zakrytie chladiča na zimu

Příspěvek od AppleBred »

Zdravým
Mám Puntika 1.7 TD, a napadlo ma, či by nebolo užitočné zakryť časť nasávania vzruchu do chladiča na zimu. S teplotou motora som nikdy nemal problemy, aj v najteplejších letných dnoch pri postavaní v kolóne isla rucicka max do polovicky...
V zime by mi ale to zakrytie mohlo priniest trosku rychlejšie ohriatie motora do optimalnej teploty, respektíve rychlejšiu možnost zakúrania si.

čo vy na to ? nemôže to puntikovy nejako ublížiť ?
Reklama
 

JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

ja teda nevim, ale myslim že od toho maš v autě termostat, aby se to ohřálo ne nejrychlejc
rozmetal
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 244
Registrován: 14 led 2007, 15:27
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozmetal »

u škodovky jsem to delal běžně a myslím, že u Punta to taky nebude problém. Jen nesmíš ten chladič zakrýt úplně celý. buď jen část, nebo si jako já vyřízni otvor aby alespoň nějaký chladný vzduch šel přímo na chladič....
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

ale co to má za smysl?
rozmetal
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 244
Registrován: 14 led 2007, 15:27
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozmetal »

motor se dřív zahřál, lépe to topilo...alespoň u škůdky.......
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

v tom případě teda fakt nechápu, proč má auto termostat...
rozmetal
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 244
Registrován: 14 led 2007, 15:27
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozmetal »

nejsem moc technickej typ, ale řekl byc, že otevře termostat a voda jde do chladiče a ochlazuje se......a pokud je chladič přikrytý, neochlazuje tolik, jako když je rovnou ma mrznoucím vzchuchu..........možná je v takových případech otevřenej pořád....nevim....
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

termostat je tam na to, aby pokud je motor studenej ta kapalina chladici do chladiče vubec nekolovala. Koluje v tzv. malym oběhu jenom po motoru. a až se to ohřeje, tak teprve třeba trošičku termostat pootevře klapku k chladiču a kapalina začna kolovat aji tama. tim padem u kartonu přes chladič postradam smyls a asi dlouho budu, pokud někdo nepřijde s nějakym rozumnym technickym vysvětlenim :)
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete... :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

stifmajstrABARTH píše:termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete... :wink:
Něco takovyho jsem potřeboval slyšet:) takže ten papir se tam dava, aby nezmrzla pod naporem studenyho vzduchu voda v chladiču a ne protože to rychlejc topi:) su king a největší typek :D
AppleBred
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 24 dub 2007, 22:35
Bydliště: TT, BA

Příspěvek od AppleBred »

No sa to tu nejako rozbehlo :) Vdaka za prospesnu diskusiu (aspon pre mna) Pochopil som z toho ze pokial nebude skutocne extremne kosa, tak je zbytocne tam niecco davat, a puntik (termostat) si to co som chcel ja zreguluje sam.

Takze vdaka
FANDAK
Znalec
Příspěvky: 826
Registrován: 17 led 2007, 20:29
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FANDAK »

Souhlasím s Johnny Bossem co napsal to je všechno pravda.
Na co tam asi dělaj ten termostat. :?: :lol:
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Ten chladič se nezakrejvá proto aby na něj nešel studenej vzduch, ale proto aby nešel studenej vzduch do motorovýho prostoru kde ochlazuje samotnej blok motoru a převodovku. A na tom je to dost znát!!! Potom je prohřátí motoru podstatně rychlejší.
Ale má to i jedno nebezpečí. Když je nad nulou musí se kousek chladiče odkrýt, jinak to uvaříš.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

tak to bych ten papír teda dal mezi chladič a saharu a ne před chladič:)
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

To je jedno kam ho dáš.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“