multipla jtd samovolne zdochne

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
joliva
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 12 bře 2007, 12:28

multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od joliva »

zravimm.. nestretol sa niekto uz s takou anomaliou.. Jedna sa o motor jtd.. normalne nastartujem pojazdim par km a potom to zdochne... normalne nejde nastartovat.. Az po nejakom siedmom pokuse naskoci ako keby sa nic nestalo....... nerozumiem..
Reklama
 

stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Ja taky ne :roll:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml »

Byl jsi na diagnostice? Co hlásí za problém? Tam bych začal.
Nebo můžeš šmejdit po internetu a měnit díly metodou pokus/omyl. Tvoje volba.
Tipuju vadný snímač otáček na klice.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
joliva
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 12 bře 2007, 12:28

Příspěvek od joliva »

no zasli sme do fiatu.. a tam sa zda ze tomu rozumeju.. tech. tvrdil ze to ani netreba napichovat.. je to jednoznacne snimac otacok... ze vraj je to bezne na jtd hlavne v lete.. trvrdil ze pokial po nastartovani a ponechani na volnobeh zdochne do 30 min je to ono.. no tak nam to nastaertoval a po 25 min. to zdochlo..ked su vadne tie cidla tak po nahriati na vysiu tepl jednoducho vypadnu co sa prejavuje hlavne v lete. v zime by sme mozno na to ani neprisli.. .. Cidlo origo fiat 1250 sk ale este nedoslo...je len objednane.. ked dojde a vymenime dam vediett
p1n
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 10 dub 2008, 20:59
Bydliště: Dětmarovice
Kontaktovat uživatele:

engine ctrl. failure

Příspěvek od p1n »

Zdravim,
zda se mi ze mam podobny problem, proto se chci zeptat na prubeh tohoto problemu, muj je nasledujici:

do chorvatska ok, ale na ceste zpet: hned pri vyjezdu jsem dotankoval eurodisel a po par km vyrostla teplota na max (vsechny ty kosticky, tusim 6nebo7) ale cervena kontolka nikdy nesvitila. mozna to bylo z toho horka ktere bylo (36) Cca po 20km motor sebou skubnul jakoby vynechal a hned zas naskocil. Po par km znova. To se opakovalo asi 4x. Pak jsem jel z kopce a zaradil neutral. Otacky spadly a motor chcipl s hlaskou: "Engine ctrl. failure. Contact garage." Cekali jsme na schalazeni 10min a pak start, pc hlasi OK, jedeme dal. Ujeli jseme par km a cela situace se opakovala. Opet start, pc hlasi ok, jedeme par km a opet otacky spadnou a motor hlasi chybu, pri podrazeni na nizsi stupen opet motor naskoci a pokracujeme v ceste. Timto slyme bychom snad dojeli az domu, ale prekazkou byli cestnice kde je treba zastavit a tam motor opet odpadne a musime cekat jiz 30min nez se opet podari nastartovat. Takto se nam podarilo ujet 500km, ale na slovinske hranici se nam ani po hodine uz nedari nastartovat a tak zbytek cesty odtah. (btw. 600km odtahovka tam a zpet = 23tis) tak se mi trosku ta dovolena prodrazila.

Doma pokus o start a motor hlasi opet ok, ale asi po 5minutach zase odpadne se stejnou hlaskou "Engine ctrl. failure, contact garage". Na diag. jsme jeste nebyl, najeke tipy?
Zeby Nejake teplotni cidlo nebo take to cidlo otacek? Nebo nedej boze problem se vstrikovanim?

Jeste doplnim ze jsem pred odjezdem na dovol. menil veskere filtry (vzduch, kabina, olej, palivo) a olej. (castrol magnetec 5v40)
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

určitě navštiv diagnostiku, a budeš vědět hned na čem jsi.
www.minimaxa.cz
joliva
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 12 bře 2007, 12:28

Příspěvek od joliva »

tiez by som odporucil diagnostiku// to cidlo otacok vymnene zatial to este nezdochlo .. tak ze to bolo ono..// vymena mi trvala asi 15 min .. len je tam blby pristup so spodu..
No mne ked to zdochlo tak som to mal bez chyboveho hlasenia ... palubny poc nic nehlasil
fsoldan
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2008, 23:07
Bydliště: Měchenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fsoldan »

Tohle taky momentálně řeším, počítač ukázal čidlo otáček na klice, vyměnil jsem ho a nepomohlo to. I když bylo zasviněný, protože je v pytli těsnící kroužek na setrvačníku - to není z mojí hlavy :-) - každopádně to nepomohlo a dělá to pořád. Známý mi poradil, že by to mohla dělat el.mag. cívka na čerpadle, která zavírá naftu a nebo - a to počítač bohužel těžko ukáže - porušený kabel ke konektoru, co k cívce vede a nebo studený spoj v konektoru. Budu to řešit tento týden, tak dám vědět.
peeeto
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 20 led 2008, 13:33
Bydliště: Šaľa Slovensko
Kontaktovat uživatele:

palivovy filter

Příspěvek od peeeto »

ja som mal presne tento problem, vymenill som palivovy filter a odvtedy je vsetko ok
multipla jtd 1.9 99 /130 ps/
+ multipla multijet 1.9 2008 /120 ps/
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od Mark L. »

Tento problem (ENG CTRL FAULTY - CONTACT GARAGE) se mi vyskytl vcera taky. Cestou do prace i zpet. Ale v obou pripadech Multika dojela az skoro do cile. Slapal jsem jen 4km :) Kdyz jsem k ni po 2 hodinach prisel, nastartoval a dojel zbytek.
Rano to cuklo pri rozjizdeni z krizovatky, pak OK, ale po 50m chcip. Pri ceste z5 to naopak vypsalo hlasku pri jizde z kopce bez plynu, ale se zarazenym qaltem, ale motor jeste bezel, jak jsem ale slapl na plyn tak chcipl. V obou pripadech jsem este stacil regulerne zaparkovat.
Jak to tu ctu, tak zrejme cidlo otacek, ale asi nebudu strilet naslepo a objednam se prvne na diagnostiku. Achjo, to nam to leto pekne zacina :(
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
jasek06
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 25 zář 2008, 19:58

Re: multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od jasek06 »

Take jsem to nedavno resil, mel jsem presne Vase priznaky https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=6&t=10344
Multipla 1,9 JTD 110, r.v.2002
fsoldan
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2008, 23:07
Bydliště: Měchenice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od fsoldan »

fsoldan píše:Tohle taky momentálně řeším, počítač ukázal čidlo otáček na klice, vyměnil jsem ho a nepomohlo to. I když bylo zasviněný, protože je v pytli těsnící kroužek na setrvačníku - to není z mojí hlavy :-) - každopádně to nepomohlo a dělá to pořád. Známý mi poradil, že by to mohla dělat el.mag. cívka na čerpadle, která zavírá naftu a nebo - a to počítač bohužel těžko ukáže - porušený kabel ke konektoru, co k cívce vede a nebo studený spoj v konektoru. Budu to řešit tento týden, tak dám vědět.

Tak to byl přece jen snímač otáček, jen jsem měl neskutečnou smůlu - koupil jsem nový - bohužel z výroby vadný, tak jsem zajel na vrakáč pro další a už to chodí bez problémů.
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od Mark L. »

Mark L. píše:Tento problem (ENG CTRL FAULTY - CONTACT GARAGE) se mi vyskytl vcera taky. Cestou do prace i zpet. Ale v obou pripadech Multika dojela az skoro do cile. Slapal jsem jen 4km :) Kdyz jsem k ni po 2 hodinach prisel, nastartoval a dojel zbytek.
Rano to cuklo pri rozjizdeni z krizovatky, pak OK, ale po 50m chcip. Pri ceste z5 to naopak vypsalo hlasku pri jizde z kopce bez plynu, ale se zarazenym qaltem, ale motor jeste bezel, jak jsem ale slapl na plyn tak chcipl. V obou pripadech jsem este stacil regulerne zaparkovat.
Jak to tu ctu, tak zrejme cidlo otacek, ale asi nebudu strilet naslepo a objednam se prvne na diagnostiku. Achjo, to nam to leto pekne zacina :(
Takze u mne to byl taktez snimac otacek. Cena za material 1250Kc. S vymenou rozvodu, vodni pumpy, naplnenim klima a diagnostikou uz to byl vetsi ranec :( Ale Mutinka uz zase skace pres kaluze. K tomu snimaci otacek: V servisu okamzite vedeli podle popsane diagnozy o co se jedna. Pry uz v tom tydnu menily na JTDckach dva. Jinak snimace jsou tam dva, jeden na klice a druhy snima vacku. Spolu chodi v nejake fazi a pokud jeden z ncih je vadny a netrefi se do faze toho druheho tak RJ motor zastavi. Pry v nouzi pomaha snimac ochladit, treba politim vodou. Ja cekal az sam schladne takze 30km do servisu jsem jel se 4ma prestavkama. Je to hodne blbej pocit kdyz clovek jede a vi, ze se motor zastavi, jen ceka kdy. Projizdeni neprehlednych stoupani a krizovatek je potom docela adrenalin :)
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od kubiii »

Takze u mne to byl taktez snimac otacek. Cena za material 1250Kc. S vymenou rozvodu, vodni pumpy, naplnenim klima a diagnostikou uz to byl vetsi ranec :( Ale Mutinka uz zase skace pres kaluze. K tomu snimaci otacek: V servisu okamzite vedeli podle popsane diagnozy o co se jedna. Pry uz v tom tydnu menily na JTDckach dva. Jinak snimace jsou tam dva, jeden na klice a druhy snima vacku. Spolu chodi v nejake fazi a pokud jeden z ncih je vadny a netrefi se do faze toho druheho tak RJ motor zastavi. Pry v nouzi pomaha snimac ochladit, treba politim vodou. Ja cekal az sam schladne takze 30km do servisu jsem jel se 4ma prestavkama. Je to hodne blbej pocit kdyz clovek jede a vi, ze se motor zastavi, jen ceka kdy. Projizdeni neprehlednych stoupani a krizovatek je potom docela adrenalin :)[/quote

Kde ti tu diagnostiku dělali a kolik za ni chtěli? Já mám podezření taky na nějakou elektroniku (a už mě to fakt vytáčí) https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 767#p91767, ale můj mechoš diagnostikou nedisponuje...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: multipla jtd samovolne zdochne

Příspěvek od Mark L. »

Vsechno najdes tu: http://www.adslipuvka.cz/"

Doplneno 9.7.2009: Promin, este jsi chtel vedet cenu. bylo to 500, nebo 600,- uz ted nevim presne.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“