množství chladící kapaliny kolísá!

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

množství chladící kapaliny kolísá!

Příspěvek od l-cizek »

čau lidi, mám takovej problémek...když auto stojí,tak je v nádržce na vodu voda přibližně mezi MIN a MAX, ale když jedu, tak za chvilku tam mám až na max, někdy i kousek nad! Nevíte kde je chyba??
Reklama
 

mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mafi »

bud mas zly termostat,alebo ti slabo chladi ventilator na chladici,alebo skor ani nechladi,treba pozriet ci sa ti roztoci vrtula ked mas prac.teplotu motora,ak je ventilator v pohode tak asi ten termostat
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Mne to dela taky, imho je to normalni..teplem se voda roztahuje. Od toho je tam ta expanzni nadrz :)
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

Anduril píše:Mne to dela taky, imho je to normalni..teplem se voda roztahuje. Od toho je tam ta expanzni nadrz :)
jo asi máš pravdu, kouknul jsem do knížky a tam to bylo tak nějak podobně vypsáno...ventilátor mám v poho...jakmile mi ručička jen kousek přejede přes polovinu, tak už zpíná.
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Hlavne at tam mas dost vody, ja tam mel tesne nad minimem (kdyz byl motor studeny) a ve fiatu mi vynadali, ze to je malo :lol:
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

pokud to kolísá min - max a nic jiného to nedělá tak bych to neřešil :wink:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

jo vody tam mám právě že při studenym motoru tak asi v pulce min-max. Jinak, když se odvzdušnuje, je tam jen ten odvzdušňovák na chladiči, nebo ještě někde k topení??
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

je tam ještě 100% jeden
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Je u vstupu hadic topení do kabiny
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

a jak poznám že to je zavzdušněný??
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

l-cizek píše:a jak poznám že to je zavzdušněný??
blbo ti chladi, pripadne kuri... a pri odvzdusnovani ti ide vzduch a nie kvapalina... :lol:
Naposledy upravil(a) SHANE54 dne 31 črc 2008, 07:42, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

no já to nějak zítra zkusim...jako zdá se mi že ten větrák spouští nějako moc často, ale zase co sem slyšel o puntech, tak tam to prej takhle dělává. A jakej že je postup?? nemusim to vypouštět bo tak že ne??
:idea:
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

Tak jsem to ovzdvzdušnil podle knížky.... asi tam byl vzduch, protože když sem otevřel ten ventil k topení, tak z něj má týct voda, když neni zavzdušníno. Otevřel jsem oba ventily, na chladiči z něj začala týct voda hned, tak jsem tam dolil aby začala týct i od topení a když začala, tak jsem to zavřel taky. Pak podle instrukcí sem to nastartoval a po 3 minutách uzavřel víčko od nádržky. Čekal jsem až se teplota dostane nad bod sepnutí větráku. Mezi tím jsem párkrát nachvilku přidržel plyn na 3000 ot. Když se sepnul větrák, nechal jsem ho až se dotočí a pak ještě jednou a potom jsem to chcípnul. Voda už ani nekolísá, takže to asi bylo nějakou bublinou, že se to vždycky tak vyhouplo.
Milsn
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 09 čer 2006, 22:16
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milsn »

Zdravím, mám podobný problém, jen trochu ve větším. Kapalinu jsem dolil na max, při provozu se teplota drží v normálu, ventilátor zapíná a chladí správně. Ale když po delší cestě zastavím, okamžitě mám pod autem louži, kapalina se rozpíná přes celou expanzku a přeteče pepadem. To se bohužel opakuje už po několikáté, teď se kapalina ustálila někde u minima a po dnešních 50km nepřetekla. Díky za rady..
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Tak pokud i teď správně chladí i topí a neteče tak bych to asi neřešil :wink:
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“