TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!

Příspěvek od waterford26 »

hladal som vsade moj problem ale nikde nie je toto co popisem. Asi po polhodine jazdy..vonku okolo 0 stupnov..mimo mesta..ziadne kolony..rychlost cca 90-100... sa mi rozsvieti kontrolka cervena-motor..myslim, ze je to vstrekovanie ci daco take. Zastanem a ventilator huci ako svina!!!..neprestane pokial nevypnem motor. Cekol som vodu v chladici ci je horuca...a voda prosim pekne ani nezaparila..proste vlazna..tak kua preco mi hucal ten ventilator ked voda nebola na bode varu?.. skusam nastartovat..asi 7-10 sekund pretacam kym naskoci motor..no a potom po tomto vsetkom mi zacne svietit aj kontrolka teploty vody-cervena..pritom voda neni vobec horuca. Ta kontrolka motora sa proste sama rozsvieti asi po 40-50 km a s nou sa spusta aj ventilator..ale kontrolka teploty vody mi zacne svietit az ked nastartujem po vypnuti motora..ked uz kontrolka motor nesvieti..psychoooooooooo :evil: :evil: :evil: ..termostat?..cidlo nejake??..nechapem..pretoze ked zasvieti kontrolka-motor tak by sa mal znizit vykon a zvysit spotreba..ale u mna nic take neni...to bolo niekde tu na fore pisane z manualu o popise kontroliek. Moj model nema ukazovatel teploty takze neviem aka je skutocna teplota vodicky :(..ale urcite nema ani 90stupnov. Punto II r. 2000, 1,2 8V ...HEEEEEEEEEEEEELP please
Reklama
 

FetesBrod
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 232
Registrován: 22 říj 2007, 22:44
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FetesBrod »

zkus dofouknout kola
MK2 1.2
Obrázek
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

2pec.. :twisted: ..nehul..
Vette
Fiaťák
Příspěvky: 50
Registrován: 26 srp 2007, 17:22
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Vette »

noo mozno mas nejako termostat zaseknuty... sice pises ze hadice su studene ale v motore bude teplota vriaca kedze ti ju tam drzi termostat... ked sa ti zapne ventilator tak skus vypnut motor a popocuvaj ci ti nahodou nevrie voda v motore... inac ma nic take nenapada
Punto II 1,9JTD 80kw
Vette
Fiaťák
Příspěvky: 50
Registrován: 26 srp 2007, 17:22
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Vette »

alebo to moze byt este chyba v nejakom cidle skus s tym zabehnut na diagnostiku...
Punto II 1,9JTD 80kw
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!

Příspěvek od Pepik »

Tipoval bych to na neotevírající se termostat.Pokud jsi měl puštěné topeni tak se ti motor chladil přes topení,ale do chladiče chlazení neokruhovalo.Když si zastavil tak se vypnul ventilátor topení a teplota v motoru setrvačností dále stoupala.A dostala se přes teplotu přehřátí.Proto ta červená kontrolka teploty po opětném nastartování.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
Dohy
Všeználek
Příspěvky: 2337
Registrován: 26 úno 2006, 18:23
Bydliště: Klasterec nad ohri, OMW SHELL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dohy »

typl bych to na spatny termostat
FetesBrod
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 232
Registrován: 22 říj 2007, 22:44
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FetesBrod »

typl bych to na vadný termostat. Vyhraju?
MK2 1.2
Obrázek
jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Příspěvek od jani »

bud riadacej jednotke drbe,alebo je daco s vodnou pumpou,nie je cirkulacia...zavzdusneni system odvzdusni(za skusku nic nedas),termostat to si nemyslim ze je zaseknuty...ale ktovie ....problem sa uz neobjavuje?ak hej skus odpojit baterku vyresetujes tym riadiacu jednotku ....chlapci mame Fiat necudujme sa nicomu :lol:
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

Voda ani nic ine v motore nevrelo..proste normalne teploty, robi to aj ked mam vypnutu ventilaciu v kabine...diagnostika=vse ok!!!...bud to bude nejake cidlo co dava zle info do RJ a ta zacne davat inu zmes do motora (zapne sa kontrolka vstrekovania) a zapne sa aj ventilator na plne gule alebo ten termostat...termostat som nasiel..ale to cidlo teploty motora alebo vody alebo proste nieco co meria teplotu netusim kde moze byt. Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

jani píše:bud riadacej jednotke drbe,alebo je daco s vodnou pumpou,nie je cirkulacia...zavzdusneni system odvzdusni(za skusku nic nedas),termostat to si nemyslim ze je zaseknuty...ale ktovie ....problem sa uz neobjavuje?ak hej skus odpojit baterku vyresetujes tym riadiacu jednotku ....chlapci mame Fiat necudujme sa nicomu :lol:
....baterka bola odpojena uz niekolko krat...a jedine co sa vyresetovalo boli hodinky :evil:
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

...a odvzdusnene je to perfektne...na 100%...bavil som sa s tym hodinu vcera :twisted: :? :twisted:
Uživatelský avatar
lolo26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 20 led 2007, 23:48

Příspěvek od lolo26 »

tipol by som riadiacu jednotku.
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

waterford26 píše:... Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
Nejak Ti nerozumim, ale... v kazdem pripade jej musis vytahnout a dat povarit do kastrolku. Tam uvidis, jak se otevira a uzavira. Dej si tam teplomer a sleduj co se deje. Myslim, ze okolo 82-85°C by se mel otevirat (nejsem si jist udaji tady na Puntu).
Jinak jsem si prosel ty Tve prispevky a mel bych par dotazu.
1) Ten problem s tou vodou v oleji je jiz vyresen? Ukazuje to totiz na praskle tesneni pod hlavou.
2) Co ta lambda sonda? Zkousel si ji alespon zmerit? Udelas to i v domacich podminkach, zda neni zcela mrtva.
3) Ten cizi predmet v te nadrzce. Souvisi to nejak s timto problemem? Zacalo to blbnout uz drive?
4) Predpokladam, ze na diagnostiku jit nechces (vzhledem k cene). Je vsak nutne alespon zainvestovat do multimetru a vyzkouset promerit vsechna cidla, zda maji odpovidajici ohmicke odpory. Jinak bys musel na tu diagnostiku.

Ono je tezko nekdy na dalku radit, ale urcite symptomy napovidaji vyse uvedenym zavadam. Kdyz to shrnu - termostat, tesneni pod hlavou, LS nebo nektere z cidel. Mozna tam toho mas vice.
:wink:
GL pane.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

Graun píše:
waterford26 píše:... Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
Nejak Ti nerozumim, ale... v kazdem pripade jej musis vytahnout a dat povarit do kastrolku. Tam uvidis, jak se otevira a uzavira. Dej si tam teplomer a sleduj co se deje. Myslim, ze okolo 82-85°C by se mel otevirat (nejsem si jist udaji tady na Puntu).
Jinak jsem si prosel ty Tve prispevky a mel bych par dotazu.
1) Ten problem s tou vodou v oleji je jiz vyresen? Ukazuje to totiz na praskle tesneni pod hlavou.
2) Co ta lambda sonda? Zkousel si ji alespon zmerit? Udelas to i v domacich podminkach, zda neni zcela mrtva.
3) Ten cizi predmet v te nadrzce. Souvisi to nejak s timto problemem? Zacalo to blbnout uz drive?
4) Predpokladam, ze na diagnostiku jit nechces (vzhledem k cene). Je vsak nutne alespon zainvestovat do multimetru a vyzkouset promerit vsechna cidla, zda maji odpovidajici ohmicke odpory. Jinak bys musel na tu diagnostiku.

Ono je tezko nekdy na dalku radit, ale urcite symptomy napovidaji vyse uvedenym zavadam. Kdyz to shrnu - termostat, tesneni pod hlavou, LS nebo nektere z cidel. Mozna tam toho mas vice.
:wink:
GL pane.
..zdar...1) problem s vodou v oleji som nemal...to neviem odkial mas :twisted:
2) Lambdu som nemenil...pretoze bez nej..alebo s nou..nic sa nemenilo
3)Ten predmet s tymto nic nema...toto mi robi od zaciatku ako som auto kupil..predchadzajuca majitelka s tym vraj bola v servise a len pokrcili plecami so slovami..that's fiat :shock:
4) skusim sa po tom multimetru poobzerat..aj ked netusim ako ta vecicka vypada :shock:
Ale ked tak nad tym rozmyslam tak keby to robil termostat tak by to robilo asi stale nie??..a nie po 40-50 km..sak teploty motora a vody atd su take iste uz davnejsie..tak asi po 10 km jazdy nie?? :?: :?:
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“