Výkon JTD je pryč

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
loucak
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 13 dub 2008, 10:54
Bydliště: Horní Loučky

Výkon JTD je pryč

Příspěvek od loucak »

Poprosil bych Vás o radu. Multipla 1,9JTD 85kW, starty O.K.,ale dnes jsem ráno při stání venku a -19 stupňů málem nenastartoval. Svítilo mě žhavení po nastartování,tak jsem vyměnil žhavičky, jen 3 ze 4, protože první od rozvoďáku jsem nebyl schopnej vyměnit. Budu muset asi do servisu,doma to neudělám! Ale to není to podstatný naco se chci zeptat. Motor jede do cca 2000otáček jako by měl tak tunovej přívěs a potom je nástup jak u klasickýho motoru TD,že tě to hodí do sedačky. Turbo tlačí i na volnoběh v pohodě a má plynulej nástup, to jsem měřil na diagnostice, v počítači žádná chyba, tak nevím. Poraďte prosim.
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Pozdrav do Louček

Příspěvek od kubiii »

loucak píše:Poprosil bych Vás o radu. Multipla 1,9JTD 85kW, starty O.K.,ale dnes jsem ráno při stání venku a -19 stupňů málem nenastartoval. Svítilo mě žhavení po nastartování,tak jsem vyměnil žhavičky, jen 3 ze 4, protože první od rozvoďáku jsem nebyl schopnej vyměnit. Budu muset asi do servisu,doma to neudělám! Ale to není to podstatný naco se chci zeptat. Motor jede do cca 2000otáček jako by měl tak tunovej přívěs a potom je nástup jak u klasickýho motoru TD,že tě to hodí do sedačky. Turbo tlačí i na volnoběh v pohodě a má plynulej nástup, to jsem měřil na diagnostice, v počítači žádná chyba, tak nevím. Poraďte prosim.
Já teda neporadím, ale zdravím do Louček, to je ta sněhurka poblíž kravína, že? :lol:

Já tam občas jezdím na chalupu k našim do "zmole". Sranda je to, že jsme měli zhruba ve stejný čas stejný auta, napřed Tempru SW a teď Mulťu. :roll:

Co se týče problému, zkusil bych prolítnout fórum, je dost pravděpodobný, že to někde už bylo řešený, o výměně žhavících svíček tady už byly napsaný romány, je to prý záhul i pro zkušenýho mechoša.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od Matess »

Tento problém máš za studena nebo i po zahřátí motoru?
Mně obecně Mulťa nechtěl v těchto třeskutých mrazech, hned po startu moc jet. Muselo se na něj optarně. Jak se malinko zahřeje tak dobrý.
Ale natankoval jsem teď u OMV Alpin Diesel a je to výrazně lepší. Nemohlo by to být jen tím že v -19 nafta pro mírné klima kterou má většina benzínek už prostě krupičkuje?
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
loucak
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 13 dub 2008, 10:54
Bydliště: Horní Loučky

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od loucak »

Děkuji za info, zdravím do Brna a od rána se bavím tím,že jsem byl napojenej na tři různý počítače a nikdo nic nenašel,jen asi i ten poslední nevyměněný žhavič je mrtvej, ale proč motor nemá výkon zatím nevíme. Vyzkouším postupně vyměnit váhu vzduchu, když to nebude ono tak ještě by to prý mohl být pedál plynu,že se to stává dost často na HDi od Citroenu. Jen ty ceny mě dost děsí. Váha vzduch do 10/2003 je za nejarých 2800Kč ale já musím mít 11/2003 s předhřevem za 6500Kč!!
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od kubiii »

loucak píše:Děkuji za info, zdravím do Brna a od rána se bavím tím,že jsem byl napojenej na tři různý počítače a nikdo nic nenašel,jen asi i ten poslední nevyměněný žhavič je mrtvej, ale proč motor nemá výkon zatím nevíme. Vyzkouším postupně vyměnit váhu vzduchu, když to nebude ono tak ještě by to prý mohl být pedál plynu,že se to stává dost často na HDi od Citroenu. Jen ty ceny mě dost děsí. Váha vzduch do 10/2003 je za nejarých 2800Kč ale já musím mít 11/2003 s předhřevem za 6500Kč!!
Koukám do ceníku AutoKelly, ta dražší váha tam stojí 6357,-. Otázka je, jestli byste si ji byl schopen sám vyměnit, protože pak by to šlo koupit na registraci mechanika a dalo by se ušetřit nezanedbatelných 35% (cca 4130Kč). V servisu si tu slevu pochopitelně nechávají jako marži.

O pedálu plynu tu taky bylo cosi psáno, pochopil jsem to tak, že bývá problém s čidlem, plyn se totiž přidává "by wire", kdosi psal, že mu pomohlo jen pohnout s koberečkem, někdo měl zase problémy s kontakty v nějaké kostce někde v těch místech, ale to jsem tady jenom četl, sám s tím žádnou zkušenost nemám. Je to někde v těch nejstarších tématech.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od Matess »

Ta váha vzduchu se mi nezdá, ta je poznat na diagnostice. A funkce pedálu plynu zase i na vonoběh. Nejjednodušší závada je třeba malá dírka od hadice turba a diagnostika nic nepozná. Ale tlak turba nemá v malých otáčkách žádný vliv....
Pokud se Ti chce do Brna tak si zavolej do Truckomotru a klidně se odvolej na mě z mareaclubu. Zaváží servisy a nikdy nás nezklamali v radách a ceně. Jsou specialisti na Italy ale umí všechno. A hlavně..jsou fajn.
http://www.truckmotor.cz/
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od bikus »

4 loucak

S tou váhou bych to viděl asi pravděpodobný, ikdyž je divný že na diagnostice nic...
Už se to tu propíralo: váha má jedinej konektor, zkus odpojit, musí to jet i bez ní. Jestli to bude stejný, nebude to v ní. Někdo tu psal, že po odpojení váhy to jelo jak čert. Tak to zkus. Já ji vyndával jen kvůli čištění a pohůdka.
Jinak jí stopro vymění i moje máma, toho se neboj. Dvě svorky na hadicích = šroubovák v jedné ruce a druhá v kapse....
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od Matess »

Tak pokud váha vzduchu údaje dává, ale zmatečné, tak by to diagnostika nepoznala. Odpojením si motor nastaví nouzový režim a bude pracovat s nouzovými hodnotami a pojede více-méně normálně.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od AlexAG »

Nazdar ja by som skontroloval ventil na turbe ktory prepušta vyfukove plyny aby sa turbo roztočilo. Možno že je ten ventil pridrety a preto v nizkych otačkach sa velmi neotvara až ked je vätši tlak tak sa otvori. Na diagnostike ti neukaže či je ventil pridrety.
loucak
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 13 dub 2008, 10:54
Bydliště: Horní Loučky

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od loucak »

Děkuji za podnětné připomínky k závadě. Dnes ráno zase problém se startem,stojím venku. Odhodlal jsem se tedy k výměně i posledního žhaviče! Kolemjdoucí by nepoznaly rozdíl mezi mnou a plastickým chirurgem. Nářadí: sada šroubováků,malá ráčna,dlouhé a krátké prodloužení,dlouhý desítka ořech, kleště 6cm dlouhé a hlavně nejdůležitější měděný drát a obrnit se trpělivostí. Cca 35 minut práce,a odpojit pouze konektor prvního vstřiku. Tak jsem zvědav jestli se to ráno projeví,protože byl žhavič špatnej. Neřeší to ale problém s otáčkami, budu muset asi navštívit značkový servis, začala mě ještě svítit kontrolka převodovky. Nějak moc věcí naráz, asi nějaký virus.
loucak
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 13 dub 2008, 10:54
Bydliště: Horní Loučky

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od loucak »

Ještě jsem zapomněl, poslední diagnostika ukázala teplotu plniva a vzduchu -40°C, nějaký divný. Asi to bude váha vzduchu.
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od Matess »

No vidíš, přece nějaké čidlo hlásí nesmysl. To se divím že Ti udělali jen diagnostiku a brali to jako vyřešené i když tam něco evidnentně hlásí blbosti.
Jaká kontrolka převodovky prosím Tě? :mrgreen: :mrgreen: :?: :?: :?: :?:
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
loucak
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 13 dub 2008, 10:54
Bydliště: Horní Loučky

Re: Výkon JTD je pryč

Příspěvek od loucak »

Není to chyba převodovky ale čidlo polohy spojkového pedálu,prej. Jinak po výměně posledního žhaviče ráno při asi -15°C motor naskočil na poprve. Takže na zimu je třeba mít O.K. všechny žhaviče. Názor že při jednom špatném se nic neděje a auto by mělo startovat i při velmi nízkých teplotách je kec.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“