Cukání auta

Moderátor: peta.smolik

Augustin

Cukání auta

Příspěvek od Augustin »

Pamatuji se, ze se to resilo na fiattipo.info, ale uz si nevzpomenu jak to presne dopadlo.
1) Zrovna vcera mi zacalo divne pocukavat auto, jeste jsem si vsimnul podivneho zvuku pred nastartovanim, kdyz predtim normalne palivove cerpadlo "nasavalo" palivo, ale ted to jde slyset jakoby pracovalo ztuha. Mam podezreni, ze je bud palivovy filtr pricpany, nebo paliv. cerpadlo nejake porouchane. Poradte jak tedy na nej?
2) Nejak podivne mi smrdi (jakoby by se neco palilo) z pod auta, kdyz zastavim. Myslim si, ze by to mohl byt katalyzator, ale nejsem si zcela jist. Myslite, ze to muze mit souvislost z bodem 1? VIm, ze mi to 100pro reknou na emisich, ale mate nekdo zkusenosti, jak se Vam to projevovalo? Vysypany kat.
Reklama
 

hanzs

benzin cerpadlo

Příspěvek od hanzs »

no k bodu 1 - je asi nejjednodussi nejprve vyndat hadicku privodu benzinu ke vstrikovani a misto relatka cerpadla dat dratek aby bezelo furt, pak ma z hadicky vytekat palivo normalnim proudem, nevim tak 1litr za min. Pokud to z hadicky jen prska, kape jde malo, tak je asi neco spatneho na privodu benzinu.
ad 2) no s tim katalyzatorem nevim...
JirkaR.

Příspěvek od JirkaR. »

Já bych zkusil palivovej filtr známá měla to samý na unu
Augustin

Příspěvek od Augustin »

Tak jsem delal nasledovne. Vymenil jsem ten pal.filtr, ale ten puvodni nebyl ani nejak spinavy, zkousel jsem jej vyklepat, nic moc mi z nej nevypadlo, rekl bych ze byl cisty. Pak jsem take vytahl cerpadlo, nezkousel jsem jej moc rozdelavat, po opetovne montazi se ten podivny zvuk stale opakuje (po otoceni klicku do polohy 1, tak divne ztezka tlaci). Jeste jsem si od strikacky odpojil privod, do nadoby jsem poustel benzin, ktery tam pravidelne vytekal. Takze nevim.
Jeden mechanik mi poradil, ze si mam udelat takovy T-kus (kde bude ventilek od auta s namontovanym manometrem), ktery vlozim pred strikacku a zmerim tlak za chodu motoru. Ma tam byt okolo 1,1-1,2atm. Pokud to neni, tak je cerpadlo v haji, take mi jedno zapujcil, takze na tom o vikendu budu vysivat.
Po te demontazi a vymene filtru je to o neco lepsi, ale stale to netahne jak ma. Jeste jsem kontroloval kabely a nasel dost zaoxidovany konec na rozdelovaci, ktery vede na Digiplex zapalovani.
Jinak diky za radu.
hanzs

tlak v paliva

Příspěvek od hanzs »

Akorat bych rekl, ze pretlak cca 1 atm plati pro nizkotlake systemy v 1.4 monojetronic apod., u 2.0 kde je uz MPI je ten tlak mnohem vetsi myslim 3 atm...
JirkaR
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 20 zář 2005, 12:55
Bydliště: HradecKrálové

JirkaR

Příspěvek od JirkaR »

Vidíš na ty kabely jsem zapoměl měl jsem je zelený jak brčál
A zjistil jsem to až když mito stálo na volnoběch a já probliknul dálky a trochu zatížil elek.poskočilo to a já přišel na to kde je chyba
Fiat tipo 2.0Ie
JardaK
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 16 zář 2005, 07:02
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: JirkaR

Příspěvek od JardaK »

Ještě existuje možnost zasraného sítka přímo v nádrži. Já to měl loni venku a na tom sítku byla taková černá pavučina. Mám ovšem nafťáka, nevím, jestli to platí i u benzínu?
Tipo 1,9 TD, 1993
Augustin

Re: JirkaR

Příspěvek od Augustin »

JardaK píše:Ještě existuje možnost zasraného sítka přímo v nádrži. Já to měl loni venku a na tom sítku byla taková černá pavučina. Mám ovšem nafťáka, nevím, jestli to platí i u benzínu?
Tam je to stejne, alespon podle toho, jak jsem od toho mechanika dostal pujceno to druhe cerpadlo. Je tam takove bile (mozna Ty jej mas jiz cerne). Musim se na to vsak podivat, je to mozne, ze bude zasrane...
Augustin

Re: tlak v paliva

Příspěvek od Augustin »

hanzs píše:Akorat bych rekl, ze pretlak cca 1 atm plati pro nizkotlake systemy v 1.4 monojetronic apod., u 2.0 kde je uz MPI je ten tlak mnohem vetsi myslim 3 atm...
Ty hodnoty (1,2atm) jsou pro ten muj hybrid 1,6 DOHC - SPI GM.
vampir

škubání motoru a větší spotřeba

Příspěvek od vampir »

čau tipaři
nemáte někdo zkušenost se škubámím motoru? a taky mi to nějak moc žere kolem 9/100km mám 1,6 57KW dík za radu.
Augustin

Re: škubání motoru a větší spotřeba

Příspěvek od Augustin »

Jednoznacne se jedna o lambda sondu.
Návštěvník

Re: škubání motoru a větší spotřeba

Příspěvek od Návštěvník »

Ok. dik
milosh
Admin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 srp 2005, 11:14

Příspěvek od milosh »

Me to delalo u my kary taky, stalo me to 2 litry a uz je to ok :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

milosh píše:Me to delalo u my kary taky, stalo me to 2 litry a uz je to ok :wink:
no zkusm jí proměřit. někde jsem vyšet že to má mít hodnoty 2,5-4 ohmu při 20stupních. a za kolik se dá lambda sonda sehnat?
hanzs

mereni labda sondy

Příspěvek od hanzs »

Anonymous píše:
milosh píše:Me to delalo u my kary taky, stalo me to 2 litry a uz je to ok :wink:
no zkusm jí proměřit. někde jsem vyšet že to má mít hodnoty 2,5-4 ohmu při 20stupních. a za kolik se dá lambda sonda sehnat?
...ale ne, ty ohmy jsou jen vyhrivani lambda sondy, to ma byt take v poradku, ale neni to zasadni, hlavne lambda na svem vyvodu do ridici jednotky ma pri mereni obycejnym multimetrem ukazovat hodnotu mezi 0,15-0,85V - ta hodnota musi po celou dobu mereni poskakovat v celem rozsahu. Pokud je tam 0 nebo drzi jen treba 0,45V je to spatne.
Odpovědět

Zpět na „Tipo“