Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Nevíte kam to patří, pište to sem ...

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od oldoss »

Prečo by sa mal skracovať cyklus výmeny motorového oleja pri automate?
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Reklama
 

Hrabosh
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 11 bře 2012, 18:06

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od Hrabosh »

Tak, dneska jsme si byli to Punto projet.

Startuje dobře (na 4 válce), jede fajn. Řazení Ok. Svítila kontrolka prasklé žárovky, ale to asi není problém (proste najdu vadnou žárovku a vyměním).

Horší bylo řízení. Posilovač asi funguje, ale od cca 40km/h nahoru se šíleně klepe volant. Navíc jakoby něco na přední nápravě dřelo ... buď nějaký krycí plech drhne o kotouč, nebo že by destičky (nevrací se správně brzdič?).

Viděl jsem taky spodek .... karoserie bez koroze, výfuk taky (až na povrchovku ve svarech). Nětesný spoj ve předu před vlnovcem a trochu chycený první díl, ale jinak Ok. Zkoumal jsem to řízení, ale žádnou vyslovenou závadu sem neviděl. Většina čepů měla nicméně popraskané manžety.

Nejhorší je to řízení .... chlápek v bazaru tvrdil, že to můžou být jen nevyvážený kola, ale přišlo mi, že na to to klepe fakt hodně a navíc při dost nízkých rychlostech.

Máte nějaký tip, čím by to mohlo být?
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od Jezdec »

Pokud je prodejce seriozní tak ti dovolí zajet do servisu. Domluv se s ním a sežeň poblíž nějaký a nech to překontrolovat. Nejlépe origo, protože nevyváženýma kolama si myslím, že to rozhodně není. Pokud by se ti nevracel brzdič, tak se ti hřeje kolo, skoušel jsi to? Stačí ujet kousek a kolo bude horké, potom rozebrat brzdič, vyčistit váleček pokud jde a můžou být steřelé hadice, musí se vyměnit. Jak steří tak se stáhnou, pustí tlak na brzdič ale spět ee. Taky se podívej na prahy, jestli nejsou schnilé. Abys nedopadl jako já, plastové prahy nádhera, nastříkaný podvozek a jak jsem chtěl vyměnit kola tak se mi to propadá a čeká mě výměna. No uvidíš, potom dej vědět jak jsi dopadl. Jo a podívej se na manžety na homokyneťákách, jestli není děravá. Jinak se tam dostane bordel a kloub je v pr.... To dření to může dělat taky :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Hrabosh
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 11 bře 2012, 18:06

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od Hrabosh »

Je to autobazar Šerý v Brně, tahají auta z Itálie. Borec vypadal celkem seriozně, resp. měli jsme z něho lepší pocit, než z pohunka v AAA. (Ten byl vtipnej ... jeli jsme s Cliem '98, a když jsem se ptal na rožnutou kontrolku airbagů, tak prej "to je jenom nějaký čidlo, to je v pořádku" .-) )

Viděl jsem to na rampě a rezavý to fakt není ... je trochu chycená podlaha kufru pod rezervou (zevnitř), a uchycení nějakýho silentbloku motoru vepředu, ale jinak sem nenašel nic. Apropo rezerva - ta tam není. Navíc mi jeden světlomet přišel trochu výš od nárazníku, než druhej ... jestli ono to buď nebylo střelený na bok, případně jestli majitel sám netrefil něco předním kolem tak brutálně, že zničill ráfek (proto to nemá rezervu) a nepoškodil i to řízení.

Jinak homokineťáky vypadají OK, žádná rozstříkaná vazelína kolem. To dření navíc není celou otáčku ... dře to tak desetinu otáčky. Závisí to výhradně na rychlosti otáčení kol (ne na otáčkách motoru) a nezávisí to ani na tom, jestli je motor v záběru, jestli je tam kvalt, a jestli jedu rovně, nebo ne. Něco takovýho mi dělala Gardovka, když se mi ohnul nějakej krycí plech vepředu kolem brzdiče a dřelo to o závažíčko na ráfku.

EDIT: Na kola jsem šahal v rámci zkoušení vůlí a nikterak zahřátý nebyly.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od Jezdec »

Já jsem to koupil žduchlé na pravou stranu, světlo mi taky nešlo nahoru, bylo na doraz a tak jsem podložil podložkou a je to v poho. Ty krycí plechy už nemám, většinou jsou dost rezavé a děravé, tak jsem je vyhodil. Na sonátě i na puntíku. U homokyneťáku nemusí být roztřískaná vazelína, podívej se jestli není děravá manžeta. Ta vazelína už tam nemusí být. Rezervu seženeš, to není takový problém, skus ho na slevu. Dysků na fafena nebo filcku jsou mraky ale na sporting ti nepůjdou. Jsou to 13-tky kola a ty tam nedáš. Jsou tu větší brzdiče, ale 14-tky seženeš. Tak ať dobře koupíš a potom hoď nějaké foto :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Hrabosh
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 11 bře 2012, 18:06

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od Hrabosh »

Tak nakonec nic ... holka si koupila Yarise 1.3 VVTi - což je podle mě dobrá volba. Ale ten Sporting už je podle webu bazaru zamluvenej, takže na ocet nezůstane.
Každopádně dík všem za rady ... na Italian cars se vrátím, až budu vbírat svoji (první) Alfu :-)
Odpovědět

Zpět na „Punto - ostatní diskuse“