DISKUZE - spojka (podruhe)

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Blates
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 14 zář 2010, 10:57

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Blates »

diky moc za odpoved, jeste bych se chtel zeptat, co muze byt pricinou tuheho (tezkeho razeni)? muze to byt prave spojka? paka mi jde tezko v kulise a vsechny prevody jdou vice ztuha a obcas jde dost spatne vyradit na neutral. zpatecka jde nejhur a vetsinou musim na nekolikrat vyslapavat spojku abych nepocital zuby. menil jsem olej v prevodovce a nic. muze to tedy byt spojkou nebo neco jineho? mam mk2 1.2 16v a 121 tisic najeto. pedal spojky jde porad stejne (pekne). diky za odpovedi
Reklama
 

patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od patriot99 »

Muzou to delat synchrony....
Fiat Punto 1.2 59kW
Romandinho
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 328
Registrován: 17 kvě 2013, 14:23
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Romandinho »

Najpr skus odpojit tiahla od prevodovky ku kulise a skus ci idu lahko hybat. Musi to ist bez odporu. Ja som mal chybu tam. Jedno tiahlo bolo poskodene a neslo s nim rukou ani pohnut. Ztuha som radil vsetky rychlosti.
Punto Sporting 1.2 16v 59kW r.v 2000
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re:

Příspěvek od turbom »

Kakin píše:to Petr UL: nevim odkud vychazi to tvoje vrzani...ale me v tech vedrech taky zacala vrzat spojka....tak jsem nad tim taky laboroval :roll: ... a nakonec jsem zjistil ze to vrzani vychazi primo od pedalu v miste kde se opira spojkovej valec o plasovej pedal....v tom pedalu je takova plastova miska ktera jde vycvaknout...tu jsem namazal a je po vrzani 8) ale mazal jsem to grafitovou vazelinou protoze klasicka se me moc neosvecila :roll: (za cas to zacalo zase)....ale ted pohoda.... :wink: treba Ti to pomuze....
Dnes jsem promazaval vrzajici spojku na 16v. Vrze jak pedal, tak jsem se snazil maznout i tahla v motorove casti- prachovky jsou obe protrzene.
Vrze sice stale, ale mene. Akorat se mi stala nehoda. Ta miska, kterou zminujes pod pedalem se mi vycvaknula, nesla uz zpet. Zrejme je praskla, protoze uz nedrzi na miste. Nevis, kde ji sehnat a hlavne, jak je tezke ji nasadit zpet? Je tam velice spatny pristup :(
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Re:

Příspěvek od Jaroslav1 »

turbom píše:
Kakin píše:to Petr UL: nevim odkud vychazi to tvoje vrzani...ale me v tech vedrech taky zacala vrzat spojka....tak jsem nad tim taky laboroval :roll: ... a nakonec jsem zjistil ze to vrzani vychazi primo od pedalu v miste kde se opira spojkovej valec o plasovej pedal....v tom pedalu je takova plastova miska ktera jde vycvaknout...tu jsem namazal a je po vrzani 8) ale mazal jsem to grafitovou vazelinou protoze klasicka se me moc neosvecila :roll: (za cas to zacalo zase)....ale ted pohoda.... :wink: treba Ti to pomuze....
Dnes jsem promazaval vrzajici spojku na 16v. Vrze jak pedal, tak jsem se snazil maznout i tahla v motorove casti- prachovky jsou obe protrzene.
Vrze sice stale, ale mene. Akorat se mi stala nehoda. Ta miska, kterou zminujes pod pedalem se mi vycvaknula, nesla uz zpet. Zrejme je praskla, protoze uz nedrzi na miste. Nevis, kde ji sehnat a hlavne, jak je tezke ji nasadit zpet? Je tam velice spatny pristup :(
Tu misku (klobouček) koupíš jedině ve fiatu. Měnil jsem ho a měl jsem vyndaný celý pedál.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od turbom »

Jaroslav1: nemas nejaky navod na rozdelani spojkoveho pedalu? Je tam spatne videt a kvuli te spadle misce nevystavuje spojka. :evil:
Miska je rozlomena, viz obrazek. Zda se mi,ze je ohnuta ta tycka vedouci k pedalu. A radit neslo nai predtim kdovijak krasne.

Kolik te ta miska stala? Diky
Přílohy
1.JPG
1.JPG (53.78 KiB) Zobrazeno 4802 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Já jsem sundal spodní kryt pod volantem a kryt vedle na pojistkách abych tam alespoń trochu viděl.Za řídící tyčí na plastovém čepu je plechová závlačka,kterou vysuneš a pak už z levé strany vytáhneš plastový čep na kterém jsou oba pedály.Brzdový pedál tam zůstane a spojový vysuneš směrem dolů,nestrať ty vymezovací podložky.Za ten kryt a klobouček jsem zaplatil asi 100,-kč.mají to po 5 ks,ale mě prodali po jednom.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

zde je to také popsané.Postup:

- Vytiahnuť závlacku co je medzi plynovým pedalom a brzdovym pedalom. Zavlacka je schovana za tycou riadenia.
- Podpacit centralny kail vedla spojky, vytiahnut ho cely smerom k otvaraniu kufra. (Spojkovy aj brzdovy pedal sa uvolnia, ale nepadnu. Nie su tam ziadne strunky)
- Odistiť zo spojkoveho pedalu zarazku, co drzi gulicku spojkoveho pedalu a pedal vytiahnuť.
- Cely pedal dôkladne ocistit, vybrať plastove kruzky z pedalu, ocistit aj tie aj vnutro pedalu.
- Skontrolovat volu plastovych kruzkov, vymeniť plastove kruzky v pedale.
- Namazat vazelinou plastove kruzky a vnutro pedalu
- Vlozit kruzky (riadne namazane)
- Namazat priestor zo zadu pedalu, kam dolieha gulicka spojkoveho pedalu, dat novy silonovy medzikus a namazat ho opetovne vazelinou
- Namazat vzelinou zo zadu tu strunku
- Centralny cap nemazat!!!
- Nahodit spojkovy pedal na miesto a zarazit centralny cap tak, aby presiel az k plynovemu pedalu, zaistit ho zavlackou.
- Zaistit spojkovy valcek tym ciernym plastovym zaistovakom
- Testovat
- Tesit sa ako ja, druhy den mi punto pedal ani nevrzol.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od turbom »

Ahoj, diky za navod. I s nim jsem mel problem se k tomu cepu dostat. Je konecne venku, byla to desna prace.
Samozrejme mam praskly i ten bily plastovy kloboucek, ve kterem chodi ta ocelova kulicka. Takze jsem ji dodatecne objednal a uvidim, kdy bude termin dodani.

Dale se mi zda, ze je ta ocelova tycka s kulickou silene ohnuta. To je standartni vec nebo ma byt rovna?

Edit: tak mi psal pan z Fiat Rozkos Humpolec, ze ten kloboucek je zrejme soucasti pedalu za 960 kc. Nemuze najit jinou pozici nakresu, na ktere by byl samostatne.
Prosimte, nevis jake cislo pozice a na jakem obrazku to je? Pripadne mi prosim napis cislo na toho pana, ktery ti to prodal. Zeptam se ho na presne cislo dilu.

Diky moc :?
Přílohy
4-1.jpg
4-1.jpg (74.9 KiB) Zobrazeno 4772 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

ULOŽENÍ VE SPOJKOVÉM PEDÁLU 002.jpg
ULOŽENÍ VE SPOJKOVÉM PEDÁLU 002.jpg (24.91 KiB) Zobrazeno 4744 x
ULOŽENÍ.JPG
ULOŽENÍ.JPG (23.32 KiB) Zobrazeno 4744 x
ULOŽENÍ.JPG
ULOŽENÍ.JPG (23.32 KiB) Zobrazeno 4744 x
No jasně ta tyčka z hl.válce je ohnutá.Zítra zjistím poziční čísla a dám vědět.Ten katalog má servis Fiat.A takhle to vypadá.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od turbom »

Ja dostal tento nakres a usoudili jsme ,ze na nem ten kloboucek neni , nebo je to pozice 4? Moc to ale nevypada.

Ten plastovy obdelnicek jsem tam koupil, pozice c. 5, cena asi 70 Kc. Ale ten kloboucek nevi....
Přílohy
emap.jpg
emap.jpg (30.18 KiB) Zobrazeno 4741 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Je to ta poz.4.Kat.číslo 46554495 a cena 51,-kč.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od turbom »

Dilo se scasti podarilo. Ocelovou tycku jsem narovnal. Jen upozornim, ze ocelova tycka s kulickou na konci je na druhe strane pripevnena ve spojkovem valci pomoci plastove zajistovaci podlozky. Pokud ji vyndate, valec vam vyjede a zvytlacuje kapalinu. Me vytlacil jen par kapek. Po nekolika hodinach marnych pokusu pod palubkou jsem nakonec centralni cep vlozil zpet do pedalu. Akorat mi pri zatlacovani vystrelila plechova zavlacka, ktera jisti centralni cep zprava. Jen za volantovou tyci a pristup je tam velmi spatny.
A uz ji zrejme nenajdu, zapadla nekam nad pristrojovkou.

Nevite, jake je to cislo u Fiatu, pripadne kde jinde koupit?

Diky
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Je to pozice č.3.z toho obrázku jak jsi sem zadal,ale kat,číslo nevím. Dala by se i vyrobit,já jsem se s ní taky natrápil než jsem ji po prvé vyndal a potom zpětně nasadil a taky hledal po vystřelení,uvažoval jsem že by tam stačilo navléct o kroužek no nevím až snad příště. :)
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od drago47 »

Ahoj zdá sa mi že punto prestava tahat .Od kúpy mam tvrdý spojkový pedál ale mechanik aj tu na fore tvrdili že sa stým dá jazdiť.Ale niekedy mam problém zaradiť 5 prevodový stupeň a niekedy už aj spiatočku posledne išla cez zuby.A na semafore som trošku machroval s iným puntom a všimol som si že otáčky vyletia ale tachometer stoji na danej rýchlosti a pohne sa až neskor aj auto že zareaguje neskor.Ale to som mal motor plne zohriatí po 60km.Tak si myslím že spojka odchádza
Co vy na to ?
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“