Hlucny ventilator

Moderátor: peta.smolik

durkovic
Fiaťák
Příspěvky: 155
Registrován: 20 dub 2008, 18:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od durkovic »

komutator nikdy neprebrusovať nejakým smirkovým papierom, na komutator použť prípravok SIDOL na čistenie strieborných , medených materialov a s ním vyčistit komutator, uhliky nechať tak ako sú. píšem len vlastnu skusenosť ktoru som získal pri opravách vysávačov. jak som kumutator raz osmirkoval do pekne čistunka , tak som mohol rotor rovno zahodiť a objednavať nový, bordelom z smirkovania sa dostal medzi plôšky komutatora a spôsobil skrat

ale hlavne že to funguje, tak nech ti ventilator slúži dlho bez opráv. :wink:
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od rogi »

myslím že nemáš pravdu, komutátor býva nerovnomerne opotrebovaný, najlepšie by bolo "líznuť" na sústruhu medzi hrotmi komutátor, a potom vyškrabať izoláciu medzi lamelamy,tak sa to robí bežne a tak som to robíl aj na štartery,je to piplačka, :wink:
Přílohy
jednoduchá prezentácia sňad to pochopíte
jednoduchá prezentácia sňad to pochopíte
komutator.jpg (44.75 KiB) Zobrazeno 3699 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
watko
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 10 pro 2011, 16:38

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od watko »

Obidvaja mate podla mna pravdu. Ak sa nieco vodive dostane na nespravne miesto, tak je z toho "katastrofa" a takisto komutator byva repasovany sustruhom... Uhliky byvaju problem, co som sa docital. Ich pritlak je niekedy nedostatocny a to robi neplechu. Takisto spina je zdrojom problemov. Ja som pouzil stlaceny vzduch a 600ml padlo za vlast...

Paci sa mi diskusia. Postupne to "vyspikujeme" :) Cisteniu zdar!
durkovic
Fiaťák
Příspěvky: 155
Registrován: 20 dub 2008, 18:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od durkovic »

ano ano rogi má pravdu najlepšie je to v idealnom prípade a dobre vybavenej dielni/garáži líznuť na sústruhu , no jo lenže ked nieje sustruh po ruke tak bud ten sidol alebo radšej nič ono si po čase/rokoch uhliky vytvoria svoju dráhu na komutátore a to im vyhovuje najviac samozrejme ak použijeme smirkový papier je tiež vhodne potom prejsť izolaciu medzi lamelami aspoň pre istotu. dosť mi teraz chodili na opravu vysavače ETA s motormi praga hlinsko, takže klasika vymontovať rotor , výmena rozsypaneho hlavneho ložiska 609 , ihned som vymenil aj dolný 608 pri komutatore, vyčistil som lamely komutatoru sidolom osadil nové uhlíky, vyčistil otvory v turbínkach, skompletoval a vysavač na dalších 10 rokov fuknčný , sice len 800W prípadne 1000W ale zatial si každý pochvaloval že mu to ide ako za mlada.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Eske939
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 28 bře 2011, 10:38

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od Eske939 »

Zdravim vsetkych,

diky moc za vsetky info. Idem sa teda aj ja pokusit to demontovat, ked uz som tuto temu otvoril...uvidim ako sa to podari.
ttmacik
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2012, 23:43

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od ttmacik »

paráda, a nestačí tam niečo premazať? Určite musíme postupovať tak že si to zničím? Sakra bojim sa.. :roll:
Mchael
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 02 srp 2016, 14:45
Bydliště: Trenčín

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od Mchael »

Viem, že trošku s veľkým odstupom času, ale netreba dávať dole aj priehradku spolujazdca, aby som sa dostal k ventilátoru?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Mischo
Fiaťák
Příspěvky: 90
Registrován: 15 led 2013, 21:49

Re: Hlucny ventilator

Příspěvek od Mischo »

ked som mal este bravo tak ventilator sem tam piskal az zacal ako keby menej a menej fukat. Tiez mam automaticku klimu a bolo to na jar zarosene okna no hruza. Novy nieco cez 200ecka tak som obvolal vrakoviska po SK a zohnal v Trnave za 70 ako novy, kable som nechal von tak som ho hned pripojil a parada. Inak vybrat ho je dost babracka ani nie skrutky tie isly v pohode ale cely ho nejak pootocit aby cez tie vsetky plasty presiel a nic neodlomil.
500X Multiair 140
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“