
Výměna předních ramen
Moderátor: peta.smolik
Re: Výměna předních ramen
Vyměněno, stačilo použít velkou páku, řádně to prostříkat WDčkem a nebát se zabrat. Po výměně přestalo vrzání a bouchání při přejezdech nerovností
Konečně mám tiché Bravíčko.....

Bravo II 1.4 16V 66kW - bejvalka 2009
Tipo sedan 1.4 16V 70kW Plus 2016
Tipo sedan 1.4 16V 70kW Plus 2016
- Reklama
Re: Výměna předních ramen
A co bylo v háji na ramenech, kuláky nebo i silentbloky ?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Výměna předních ramen
Silentbloky, kuláky jsem dal na šrouby,abych měl méně práce, až je budu měnit. Ramena jsem měnil celá, vím že by silentbloky šly nalisovat, ale takhle to bylo rychlejší.
Bravo II 1.4 16V 66kW - bejvalka 2009
Tipo sedan 1.4 16V 70kW Plus 2016
Tipo sedan 1.4 16V 70kW Plus 2016
Re: Výměna předních ramen
Plechovica ma 15 rokov, ako som menil rozvodovy remen som si všimol že zadný silenblok ramena je invalid. Na trhu je vela prebalovačov, reku aku "značku " kupit rameno-a TRW nechcem 100eur jedno.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Výměna předních ramen
Tak dej třeba Bilsteina za litr.. Než se jebat s přelisováním silentu.. Navíc máš rovnou i nový čep. FEBI jsem párkrát dával a spokojenost, šrot to neni. JInak mám oblíbený Lemforder,(ale ten je tu taky za 2,5k jedno)
Ramena se mění vždy v páru obě strany, i silenty.
https://www.motora.cz/fiat/bravo-ii-198 ... cedilu=101
Samotný silent asi FAG nebo TRW.. Pozor na orientaci silentbloku v rameni. Pak nutná geo (dá se přesně a snadno i svépomocí)
https://www.motora.cz/fiat/bravo-ii-198 ... ?orderby=2
Ramena se mění vždy v páru obě strany, i silenty.
https://www.motora.cz/fiat/bravo-ii-198 ... cedilu=101
Samotný silent asi FAG nebo TRW.. Pozor na orientaci silentbloku v rameni. Pak nutná geo (dá se přesně a snadno i svépomocí)
https://www.motora.cz/fiat/bravo-ii-198 ... ?orderby=2
Re: Výměna předních ramen
Po zhliadnutí videi ako davaju von čap z tehlice-zavesu kolesa som skusil aj ja. Tolko nadavok nepadlo za celý čas čo opravujem nove auta.
Tu hrdza, oškrabal som ju, petrolejom natrel šrobovak natlkol kde je oko rozrezane, podarilo sa o po dvoch hodinach. Trosku to ma fiat na pikacu vymyslene, čap nema doraz, len konštrukter vie prečo. Teraz ked FIAT patri do skupiny Stellantis bude mat doraz.
Na novej 208 osmičke stačilo dat skrutku von a potiahnut, na citroen treba pajser a vyskoči, pišem o nových autach.
Dam foto z mobilu neskor, ramena som objednal Delphi uvidim kolko vydržia,
Tu hrdza, oškrabal som ju, petrolejom natrel šrobovak natlkol kde je oko rozrezane, podarilo sa o po dvoch hodinach. Trosku to ma fiat na pikacu vymyslene, čap nema doraz, len konštrukter vie prečo. Teraz ked FIAT patri do skupiny Stellantis bude mat doraz.
Na novej 208 osmičke stačilo dat skrutku von a potiahnut, na citroen treba pajser a vyskoči, pišem o nových autach.

Dam foto z mobilu neskor, ramena som objednal Delphi uvidim kolko vydržia,
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Výměna předních ramen
Nevim jak ramena na Bravo, ale Delphi se mi neosvědčilo, prakticky všechno byla sračka.. Nedoporučuju.
Čep z těhlice nic složitýho, jen to chce grif grif.. Pomůže přidělat si na rameno trubku (páku) a klínkem roztáhnout objímku.. Potkal jsem už větší voser
Čep z těhlice nic složitýho, jen to chce grif grif.. Pomůže přidělat si na rameno trubku (páku) a klínkem roztáhnout objímku.. Potkal jsem už větší voser

Re: Výměna předních ramen
Môžem ich pozrieť na predajný nie su zaplatené ramená, a potom som pozeral KYB ramená. Výrobcov ramien nie je veľa, robí to určite jedna fabrika pre rôznych odberateľov. Ovšem ak dodávateľ nieje z Číny.
- Přílohy
-
- Resizer_17556328420361.jpeg (62.82 KiB) Zobrazeno 143 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Výměna předních ramen
Výrobců ramen pro Bravo je přes 30, otázka kolik z toho je překupníků a kolik opravdu vyrábí.. Kvalitu bych seřadil nejlíp Lemforder (Akorát zrovna tady je drahej jak prase..), pak střed hodně značek, nejvíc sympatický je mi FEBI, co jsem dával tak bylo OK.. Delphi bylo fakt sračka snad všechno, tyčky stab - všechny 4 klouby vytlučený po 5kkm a podobně.. Hlavně silenty utáhnot v provozní poloze.
Re: Výměna předních ramen
Přimlouval bych se za drahý prase. Vyplatí se to. Každá taková výměna je vždy nepříjemná a ještě pak dělat geometrii.
Na provozní polohu pod auto mám takový udělátko. 4 cm tlustý a široký prkno podle šířky pneumatik nařezaný na 30 cm kusy. Celkem 12 prkýnek. Pod každý kolo 3 prkna na sebe na pevný betonový podlaze. Zvedám normálně nůžkovým zvedákem. Auto na kolech. Pak bezpečnostní zkouška zakývat autem a normálně se takhle pod auto vejdu lehnout. XL postavy silnější prkna, to dá rozum.
Musí se při lezení pod auto myslet hlavou, protože při utahování se často auto rozkýve. Hlavně bacha na nápady poskládat to ze zámkový dlažby, protože hrozí že se složená stavebnice rozsype.
Hlavně bezpečně.
Na provozní polohu pod auto mám takový udělátko. 4 cm tlustý a široký prkno podle šířky pneumatik nařezaný na 30 cm kusy. Celkem 12 prkýnek. Pod každý kolo 3 prkna na sebe na pevný betonový podlaze. Zvedám normálně nůžkovým zvedákem. Auto na kolech. Pak bezpečnostní zkouška zakývat autem a normálně se takhle pod auto vejdu lehnout. XL postavy silnější prkna, to dá rozum.

Musí se při lezení pod auto myslet hlavou, protože při utahování se často auto rozkýve. Hlavně bacha na nápady poskládat to ze zámkový dlažby, protože hrozí že se složená stavebnice rozsype.
Hlavně bezpečně.
Re: Výměna předních ramen
Zrovna rameno je práce celkem na pohodu.. GEO (sbíhavost) dělám svépomocí - laserová vodováha a lať, jednoduchý a přesný dostatečně. Febi je taky němec, zatim všechno drželo, za ty prachy OK, šmejd to neni.... Lemforder je top ale taky nevydrží všechno - nedávno čep řízení odešel po 100 kkm.. U těch ramen je rozdíl v ceně 3k navíc, to už je dost... Za ty prachy bych spíš přelisoval jen silentblok.
Na to utahování mám 14 cm vysoký nájezdy, nezvedám ale normálně najedu, vlízt pod to je v pohodě. I tak podkládám prahy - např. rupne péro nebo guma a máš auto o 10 cm níž = seš na placku, náhoda je sviňa..
Na fotce ta trubka na vytáhnutí čepu z těhlice - opření o nápravnici OK, to přední uprostřed ramene je blbě - když ten řetěz bude na kraji až u čepu tak ti stačí poloviční síla než jak to je na fotce. Pomůže napružit a ťuknout, na to mám hliníkovou palici (železný kladivo je prasárna).
Na to utahování mám 14 cm vysoký nájezdy, nezvedám ale normálně najedu, vlízt pod to je v pohodě. I tak podkládám prahy - např. rupne péro nebo guma a máš auto o 10 cm níž = seš na placku, náhoda je sviňa..
Na fotce ta trubka na vytáhnutí čepu z těhlice - opření o nápravnici OK, to přední uprostřed ramene je blbě - když ten řetěz bude na kraji až u čepu tak ti stačí poloviční síla než jak to je na fotce. Pomůže napružit a ťuknout, na to mám hliníkovou palici (železný kladivo je prasárna).
Re: Výměna předních ramen
Životnost čepů na podvozku je obecně v průměru kolem 100 tis. km Jedná se o prvovýrobu a kvalitní druhovýrobu. A je vcelku jedno, jak je to auto starý. Informaci mám od technika z velkého servisu specializovaného na brzdy, podvozky, geometrie a pneu. Velký servis je to proto, že mají myslím 6 mechaniků. Jezdím tam 25 let.
U mého Fiata byly vyklepaný čepy po 90 tisících, že mě už vyhodili z technický. Jen to hlasitě klepalo, ale nebylo to za jízdy nijak zvlášť znát.
Byla to určitě prvovýroba, koupil jsem ho s 62 tis. km a klepalo to už když jsem auto koupil, ale míň.
Dal jsem Monroe nebo Moog, teď přesně nevím (nechce se mi to hledat) a jedno z ramen vydrželo dalších 50 tis. km, druhé tam ještě mám. Teď mám 153 tis. km.
Na silentbloky se dělají přípravky na lisování přímo na konkrétní značku a typ auta. Na čepy taky, proto mi ta trubka přišla trochu humorná. Dá se to najít na netu. Vyndat starý silentblok je už horší. Přípravek zarezatělou objímku silentbloku nemá sílu vytlačit. Jeden z mechaniků, ale v jiném servisu vyndaval silentblok vypálením gumy autogenem. Trochu drsný, ale nechtěl se s tím zabývat a říkal, že už silentblok měnit nechce. Je to mechanik, který je celkově pečlivý a taky k němu jezdím stejně dlouho. Precizní práci bych si jinde nenechal udělat než u něho jenom proto, že nesnáší výměnu silentbloku. Já bych si na to vzal přímočarou pilku s plátkem na kov a nedoříznul bych obvod silentbloku do konce, abych nepoškodil rameno, zbytek bych roztrhnul a vypáčil silnějším šroubovákem. Nebo bych si vzal na pomoc Dremel s řezným kotoučkem. Vím, že automechanici tohle nářadí nemají a nepoužívají, ale kutilové často mají doma obojí. Nejde o čas, jde o to to zvládnout vyměnit s tím nářadím, čím se to vyměnit dá.
U mého Fiata byly vyklepaný čepy po 90 tisících, že mě už vyhodili z technický. Jen to hlasitě klepalo, ale nebylo to za jízdy nijak zvlášť znát.
Byla to určitě prvovýroba, koupil jsem ho s 62 tis. km a klepalo to už když jsem auto koupil, ale míň.
Dal jsem Monroe nebo Moog, teď přesně nevím (nechce se mi to hledat) a jedno z ramen vydrželo dalších 50 tis. km, druhé tam ještě mám. Teď mám 153 tis. km.
Na silentbloky se dělají přípravky na lisování přímo na konkrétní značku a typ auta. Na čepy taky, proto mi ta trubka přišla trochu humorná. Dá se to najít na netu. Vyndat starý silentblok je už horší. Přípravek zarezatělou objímku silentbloku nemá sílu vytlačit. Jeden z mechaniků, ale v jiném servisu vyndaval silentblok vypálením gumy autogenem. Trochu drsný, ale nechtěl se s tím zabývat a říkal, že už silentblok měnit nechce. Je to mechanik, který je celkově pečlivý a taky k němu jezdím stejně dlouho. Precizní práci bych si jinde nenechal udělat než u něho jenom proto, že nesnáší výměnu silentbloku. Já bych si na to vzal přímočarou pilku s plátkem na kov a nedoříznul bych obvod silentbloku do konce, abych nepoškodil rameno, zbytek bych roztrhnul a vypáčil silnějším šroubovákem. Nebo bych si vzal na pomoc Dremel s řezným kotoučkem. Vím, že automechanici tohle nářadí nemají a nepoužívají, ale kutilové často mají doma obojí. Nejde o čas, jde o to to zvládnout vyměnit s tím nářadím, čím se to vyměnit dá.