MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Moderátor: peta.smolik
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Co emise a chybové kody na diagnostice?
_____________________
Společnost Skysmotor prodává online následující produkty: servomotory, planetové převodovky, vřetenové motory a krokové motory, které lze v případě potřeby zakoupit online.
_____________________
Společnost Skysmotor prodává online následující produkty: servomotory, planetové převodovky, vřetenové motory a krokové motory, které lze v případě potřeby zakoupit online.
- Reklama
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Emise OK a chyba je pořád ta samá P1220.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak mě čeká aftoměchánik: LZ světlo je prasklé, teče do něj, koupil sem (celé) nové (asi OEM = Magnetti Marreli) příští týden se NATO vrhnu. Nějaké rady, na co si přitem dát bacha? Btw, čekal sem něco jako osmičku apod a nakonec to nestálo ani 2 litry.
Jo, a klepklepklep na dřwo: Po tem odsátí asi tří deci woleje yezdí, nekucká a nepadá do P1220 (prozatím, klepklepklep na dřwo) i dyž už je venku zima/chladno. Snad to vydrží....
Jo, a klepklepklep na dřwo: Po tem odsátí asi tří deci woleje yezdí, nekucká a nepadá do P1220 (prozatím, klepklepklep na dřwo) i dyž už je venku zima/chladno. Snad to vydrží....
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Done. Výměna jednoduchá, ale (staré) žároffky sa bránily = výměna nutná taky, naščestí sem měl v zásobě.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Jo, offtopíč - dyby to někoho zajímalo, taxem temu svému mne drtícímu NEzdraví pořídil vlastní Brečitko.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Ref P1220 a její řešení - fčíl po odsátí woleje je klid (klepklepklep na dřwo), ale mito furt vrtá fpalici... taxem písnul jak na fiat.cz tak do autorizáků:
***********************************
Dobrý den,
Na svém Fiatu (viz výše) pozoruji již asi od roku 2009 (tj. téměř od nového stavu) zajímavou věc:
Bezdůvodně (většinou ale při deceleraci= brždění motorem) se rozsvítí varování na palubce a auto spadne do nouzového řežimu. Následná kontrola na diagnostice VŽDY ukáže stejnou chybu P1220 (= škrtící klapka), kterou lze smazat diagnostikou nebo opakovaným (ca 5x) startováním auta, a to pouze tuto chybu, žádné další.
Chyba se zpočátku objevovala zřídka (á desítky tisíc km), později častěji. Auto kvůli tomu bylo už v mnoha (i autorizovcaných) servisech, bez efektu.
Během let jsem vyměnil VŠE okolo té škrtící klapky (celé těleso škrt. klapky, čidlo, pedál plynu atd.), chyba se však objevovala dál.
Postupně jsem ale zjistil následující: Při každém servisu (oleje, filtry) je vždy olej (Selenia 20k) dolit v plném předepsaném množství (2,8l = horní ryska měrky oleje) a následně se chyba objevuje výrazně častěji (á stovky km až max jednotky tisíc km). Když ale odsaji ca 2-3 deci oleje (tj. na spodní rysku měrky oleje), chyba ZMIZÍ a neobjevuje se vůbec.
Prosím proto o radu, co může být příčinou, že při plném množství oleje se chyba objevuje často, při malém mnosžtví oleje vůbec.
Mockrát děkuji, zdravím,
PS: To auto MILUJU, bude se mnou už navždy.....
***************************
...sem zvjedaff, co/esli vůbec něco z nich vyleze...
***********************************
Dobrý den,
Na svém Fiatu (viz výše) pozoruji již asi od roku 2009 (tj. téměř od nového stavu) zajímavou věc:
Bezdůvodně (většinou ale při deceleraci= brždění motorem) se rozsvítí varování na palubce a auto spadne do nouzového řežimu. Následná kontrola na diagnostice VŽDY ukáže stejnou chybu P1220 (= škrtící klapka), kterou lze smazat diagnostikou nebo opakovaným (ca 5x) startováním auta, a to pouze tuto chybu, žádné další.
Chyba se zpočátku objevovala zřídka (á desítky tisíc km), později častěji. Auto kvůli tomu bylo už v mnoha (i autorizovcaných) servisech, bez efektu.
Během let jsem vyměnil VŠE okolo té škrtící klapky (celé těleso škrt. klapky, čidlo, pedál plynu atd.), chyba se však objevovala dál.
Postupně jsem ale zjistil následující: Při každém servisu (oleje, filtry) je vždy olej (Selenia 20k) dolit v plném předepsaném množství (2,8l = horní ryska měrky oleje) a následně se chyba objevuje výrazně častěji (á stovky km až max jednotky tisíc km). Když ale odsaji ca 2-3 deci oleje (tj. na spodní rysku měrky oleje), chyba ZMIZÍ a neobjevuje se vůbec.
Prosím proto o radu, co může být příčinou, že při plném množství oleje se chyba objevuje často, při malém mnosžtví oleje vůbec.
Mockrát děkuji, zdravím,
PS: To auto MILUJU, bude se mnou už navždy.....
***************************
...sem zvjedaff, co/esli vůbec něco z nich vyleze...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
To píšeš těm pravejm
Smysl to má poslat někomu kdo tomu opravdu rozumí a ještě je ochotný (zadarmo) odpovědět/ radit a to fakt autosalon ani český autorizák nejsou.. Jedině někdo konkrétní kdo tam náhodou bude, ale k tomu se to těžko dostane - maily řeší kravaťák s kafíčkem a ne autotronik z dílny..
Btw nenalejvej na horní rysku ale do 2/3 až 3/4, víc ne. A spodní ryska už je málo, rozumný je dolít už když je 1/4 (mezi ryskama)
Jediný co mě napadá je že do vysoký hladiny plácá klikovka, je jiná frekvence vibrací a studeňák se projeví horším kontaktem... Pak to taky může házet víc oleje do sání (přes odvětrání kliky), ale že by se olej dostal až do snímače polohy a tam dělal hokej to pochybuju..
Smysl to má poslat někomu kdo tomu opravdu rozumí a ještě je ochotný (zadarmo) odpovědět/ radit a to fakt autosalon ani český autorizák nejsou.. Jedině někdo konkrétní kdo tam náhodou bude, ale k tomu se to těžko dostane - maily řeší kravaťák s kafíčkem a ne autotronik z dílny..
Btw nenalejvej na horní rysku ale do 2/3 až 3/4, víc ne. A spodní ryska už je málo, rozumný je dolít už když je 1/4 (mezi ryskama)
Jediný co mě napadá je že do vysoký hladiny plácá klikovka, je jiná frekvence vibrací a studeňák se projeví horším kontaktem... Pak to taky může házet víc oleje do sání (přes odvětrání kliky), ale že by se olej dostal až do snímače polohy a tam dělal hokej to pochybuju..
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Já bohužel žádného takového neznám, pls, poraď, budu ráth.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Napadá mě leda tak student z ČVUT kterej by si na tom udělal diplomku... Jinak motoráři z Turína, možná ze škodovky, nekdo od Chiptuningu. Pak je pár profíků který se diagnostikou aut/ závadama zabývaj... Ale z nich to těžko někdo bude řešit za hezký voči, a jako kšeft by to vyšlo dráž než vyměnit celej motor (kterej seženeš od předraženýho vrakáče do 5k i s dopravou, nebo i za odvoz (typicky shnilý auto - u Pandy prahy vzadu - neprojde to technickou, oprava prahů za raketu ca 30k a nikdo to bez technický koupit nechce = končí to na vrakáči kde dostane max. 2k)
Že by se našel nadšenec kterej ti přijede prolízt auto, řekne "je to XY" a nebude chtít raketu je dost nereálný...
Že by se našel nadšenec kterej ti přijede prolízt auto, řekne "je to XY" a nebude chtít raketu je dost nereálný...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Geneze jedné rady na AF.cz:
Jako laik bych dle popisu hledal chybu někde ve funkci ventilu odvětrávání klikovky.
Esli to nějaký takový ventil vůbec má (musím zistit/prozkoumat), tak dík za tip.
Taxem hledal a... zajímavé zjištění: Puňťo s motorem 188A4000 ho má, moje Pindica s tímtéž motorem zřejmě ne. Takže tudma cesta taky nevede.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Taxem totéž postnul i na zahr. Fijatí forum.... sem zvjedaff, esli sa něco dozvím...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Z inačího soudeku: Neska sem byl s Pindicou na čištění klimy )3/4 se už zdálo, že smrdí, já nic necítil) a doplnění chladiva (naposled 2018) a ... HEZKY, za 7 let teho freonu uteklo jen trošku = klima je furt i po těch letech těsná.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
No nic, no, tak English pokec o fijatech a můj dotaz tam přeci jen něco dal/přinesl: Zkusím vypnout (fčíl v zimě to vadit nebude) kompresor klimy a yezdit/sledovat jaký/esli nějaký vliv na četnost P1220 to bude mít. Btw, 1x sa ta sfiňa objevila i dyž je tam fčíl jen 2,5l woleje.
+ Mám tam ocut pár elektro-nápadů/témat (guvno jim ale rozumím, bo strojař), keré sem si skoval až nastane čas do teho pátrání zapojit i nějakého auto-elektrikáře.
+ Mám tam ocut pár elektro-nápadů/témat (guvno jim ale rozumím, bo strojař), keré sem si skoval až nastane čas do teho pátrání zapojit i nějakého auto-elektrikáře.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Co s tim má co klimakompresor? Leda pokles otáček volnoběhu kvůli zatížení = ECU musí reagovat aby udržela volnoběh (často si ho pro klimu zvyšuje) = musí reagovat i klapka = pootevře se a snímač může hodit chybu protože odpor se nemění plynule...
Vše už je napsáno, já tipuju na studeňák v elektronice nebo vadnou kabeláž/ konektor/ kostry.. Hodně je vidět okem - zeleně ohnilý piny, dolámaná nebo okousaná izolace, pájený spoje na desce pod lupou... Stačí nečumět na auto zvenku ale zkontrolovat to. Jde to i měřit, ale na to musí být vybavení a znalosti, žárovková zkoušečka je fakt málo..
Vzhledem k cenám servisů nějaký hledání a opravy vyjdou dráž než přehodit kompletní motor i s jednotkama.. A vzhledem ke kvalitě servisáků dát raketu vůbec nemusí znamenat že to bude fungovat, takže reálně zbývá svépomoc nebo nějaký nadšenec
Kompresor klimy - když se dlouho nepoužívá tak vyschnou ucpávky hřídele a začne unikat chladivo
= klimu pustit aspoň jednou za měsíc...
Vše už je napsáno, já tipuju na studeňák v elektronice nebo vadnou kabeláž/ konektor/ kostry.. Hodně je vidět okem - zeleně ohnilý piny, dolámaná nebo okousaná izolace, pájený spoje na desce pod lupou... Stačí nečumět na auto zvenku ale zkontrolovat to. Jde to i měřit, ale na to musí být vybavení a znalosti, žárovková zkoušečka je fakt málo..
Vzhledem k cenám servisů nějaký hledání a opravy vyjdou dráž než přehodit kompletní motor i s jednotkama.. A vzhledem ke kvalitě servisáků dát raketu vůbec nemusí znamenat že to bude fungovat, takže reálně zbývá svépomoc nebo nějaký nadšenec
Kompresor klimy - když se dlouho nepoužívá tak vyschnou ucpávky hřídele a začne unikat chladivo
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Nebudu gabat do toho co funguje (motor swap). Ta klima (kompresor) je nějak elektricky propojená (nevím jak=strojař), že by jeho vypnutí MOHLO (ne muselo!!!) mít vlív na četnost zjevení P1220. Proto to fčíl zkúšám yezdit s kompresorem off.
Jednoho velmi schopného auto-elektrikáře mám v záloze, ale ešče mě to nesera tak moc, abych ho do toho zapojil...
Jednoho velmi schopného auto-elektrikáře mám v záloze, ale ešče mě to nesera tak moc, abych ho do toho zapojil...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.