DISKUZE - Teplota motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ygzo »

Je termostat na punto 1.2 16V rok vyroby 12/1999 taky isty ako na Punto 55-75 11/93/ Lancia Y 1.2 ?
Dnes som ho kupil v autosuciastkach, kde mi tvrdili, ze to je presne ten isty. Vyzera viacmenej rovnako, ale nemam vymontovany povodny, tak neviem na 100%

EDIT: no neviem, pozeram na stranke vyrobcu (BEHR) ze na moje punto 1.2 16V by mal byt iny typ. Oni mi predali tento:
http://www.edponline.it/behr/default.as ... intStPg=30

A podla strank BEHR by tam mal byt tento:
http://www.edponline.it/behr/default.as ... intStPg=30

Aky je v tom rozdiel? Na vzhlad vyzeraju viacmenej rovnako, 87stupnov otvaranie ma napisane aj tento.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Reklama
 

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ygzo »

Tak na to pozeram, tak vyzera to tak, ze rozdiel medzi tymi termostatmi je len v dlzke tej trubky (na tom mojom je ta trubka kde sa upina hadica asi o 2 cm kratsia). Chcel som to dnes namontovat a neviem ci tam mam teda davat aj ten iny typ. Co myslite? Ja myslim, ze vadit by to nemalo, ci hej?
8V: Obrázek
16V: Obrázek
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ygzo »

Tak som to dnes rozobral a pasuje tam aj ten dlhsi termostat. Dokonca som tam uz aj taky dlhsi mal. Teplotu teraz drzi OK, kuri to tusim lepsie.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Anduril »

Ja jsem dnes byl ve fiatu opet, projeli jsme to s examinerem a termostat je vadny - netesni nebo pomalu zavira. Takze v pondeli bude novy.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Anduril »

Tak uz mam taky novy termostat. Zda se, ze to drzi v pulce a trochu lepe to topi.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Jozef Bulák
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 21 pro 2008, 12:19
Bydliště: Pochabany

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Jozef Bulák »

Čau ja mám 55s r.97 nemá teplomer problém je že nekúri,je to asi najstudenšie punto v strednej europe.Už som menil aj termostat no nepomohlo.
Aký termostat tam dať :?: Alebo meniť radiátor :?: Motor to chladí zdasa dobre lebo po zahriatí to pravidene zap.a.vyp.ventilátor,na volnobehu.
Rad by som tam namontoval dáke čídlo na teplomer.ako na to :?:
Uživatelský avatar
Syčák
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 22 lis 2008, 10:06
Bydliště: Budweis
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Syčák »

:( zdravím, mám podobný problém, jen s tím že mě auto topí po 5km jak čert a teplota mi vyskočí na 3/4 po chvili se spustí sahara a jede chvíli a pak se vypne ale s rafičkou to ani nehne.. tak pustim topení naplno dovnitř a raficka skočí níž nad půlku ale na pulku ji nedostanu, a kdyz to takhle necham tak za chvili sem zase ve 3/4. Po měste kdyz jedu nez se mi to vyhreje tak mam raficku v 1/4 a pak mi to z niceho nic skoci na pulku a zpet na 1/4 az po par kilometrech to skonci zase za pulkou je to vse divoke auto topí vyborne ani na plno nemuzu mit pustene topeni bych se upekl nevite nekdo co by to mohlo zpusobovat ??sem tu cetl ze kdyz se vyjede nakopec tak se to vracelo na pulku ja muzu delat co chci a na pulku to nedostanu a to je venku chladno to nevim co budu delat v lete :roll: .diky jeste dotaz kdyz by bylo vse ok tak ma byt teplota motoru na pulce :?: ??Ď
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od liborko »

já měl něco podobného, a vyřešilo se to výměnou vodní pumpy :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Thor »

Ja by som to tiež videl na vodnú pumpu.
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
Uživatelský avatar
alibaba
Fiaťák
Příspěvky: 113
Registrován: 23 srp 2006, 20:23
Bydliště: Žiar nad Hronom SK

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od alibaba »

Tiež som podobný problém vyriešil výmenou vodnej pumpy
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006

http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Syčák
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 22 lis 2008, 10:06
Bydliště: Budweis
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Syčák »

Díky moc dám na Vás a zkusím to také vyřešit vod. pumpou. :wink:
Uživatelský avatar
Syčák
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 22 lis 2008, 10:06
Bydliště: Budweis
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od Syčák »

Taxem vymenil termostat, čidlo, i vodní pumpu a nic se nezměnilo teplota pořád lítala jak na horské dráze a dělalo si to co chtělo až sem nakonec vyměnil přístrojovku a rafička už je pěkně v pulce :) jinak díky za rady
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od xeromax »

mne sa to zacalo divne spravat asi 4dni dozadu, normalna jazda v poho, ale ked postojim chvilu, hned rucicka vyleti do 3/4, a vrtula ide na full ked sa hybem tak je na polke, dost slabo kuri nato ze rucicka je v polke, tak som dnes povolil odvzdusnovaciu, aj expanzku, nechal nastartovane a cakal. S expanzky nieco ubudlo tak som dolial kolko bolo treba ale cez odvzdusnovaciu neslo na volnobehu nic, len ked som pridal tak odtiel striekala voda, a este predtym som mal odvzd, zatvorenu a expanzku som otvoril tak mi vodu vytlacilo az po vrch a robilo do dost bublin ako keby tam bol niekde vzduch, po odvzdusneni to uz vyzeralo byt ok, akurat po nastartovani som pocul clupkanie vody
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od turbom »

Mytus netopiciho Punta je smazan. Po vymene termostatu topi po cca 5 km.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1332
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od SpiritWolker »

mne stale člupka, od kedy mi opravovali auto v autorizovanom servise Fiat a neviem sa toho zbavit :-( (boli aj menene rozvody a punpa, cca asi 15mesiacov dozadu)
odvzdusnovanie pomôze len na kratky čas a najnovsie sa mi zacala stracat chladiaca kvapalina a netusim kade. kontorloval som: hadice mam mäkke takze cez hlavu byto nemalo unikat, cez hadicove spoje som si nevsimol ze by mi to tieklo, cez radiator topenia netecie, voda sa ohreje cca za 5km, z vyfuku mi nejde para (ale zato som zistil ze mam deravy vyfuk :-) ked ho zapcham rukov tak to niekde pod autom fuci ) termostat som menil pred rokom

keby niekto zhanal nove zatky na chaladic tu je www
http://www.narva.sk/default.asp?cls=spr ... &strid=187" onclick="window.open(this.href);return false;

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“