TUNING - Chip tuning BENZIN

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

netSensk1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 443
Registrován: 10 led 2009, 10:29
Bydliště: brat1slava
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od netSensk1 »

cenovo to vychadza 230evri ...
Fiat Punto 1.2 8v 44kw ELX rv. 2002
Fiat Punto 1.8 16v 96kw HGT rv. 2001
Chevrolet CRUZE LS+ rv. 2010
Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 81kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od žabak »

Aha. Tak ty peníze bych teda rači investoval třeba do výfukových svodů.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od mafi »

radsej by som si zohnal ostru vacku ,to je lepsie ako chip
Uživatelský avatar
rado77
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 kvě 2009, 07:19
Bydliště: Bratislava, SVK

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od rado77 »

Ja to vidim takto:

1, Cip ureguluje lepsiu zmes vzduch/palivo. Hovori sa, ze sa aj optimalizuje spotreba
2, Ostra vacka meni casovanie ventilov, co uz je lepsie

Hlavny problem je podla mna v tom, ze nie je optimalny prichod a odchod zmesi do/z valcov. V istom momente sa to tam "stretava", ked napr. po vybuchu sa otvara ventil vyfukovych, ale zatvara sa priliz skoro, a cast spalenej zmesi este ostava vo valci, kde sa "otoci=cirkuluje". Taktiez u sacich ventilov - keby sa otvorili o nieco skor, vlezie lepsie kompletna davka zmesi do valca. Ta prichodzia zmes tam proste naraza, je tam mierny protitlak uz spalenej zmesi, ktorej koniec odstrihol ventil vyfukovych. Neni to proste idealne, prave v suvislosti s casovanim otvarania/zatvarania ventilov. A toto je podla mna ten hlavny problem dnesnych motorov. Oni proste hladaju kompromis medzi zivitnostou, vykonom a hlavne emisiami.

Z ostrej vacky sa da vytazit, ale podla mna je to skoro iste ako standard system VVT a la premenlive casovanie sacich (prip. aj vyfukovych) ventilov, ktore funguje natacanim vacky (vaciek) na principe tlaku oleja, ktory je umerny otackam motora. Vsetky novsie motory VVT uz maju. Napr. na Megane II to funguje super, v celom spektre otacok a na kazdom kvalte. Takze motor ma ako taky surovy vykon 115 koni, ale prave toto dobre nasatvene VVT tomu autu dava ovela lepsiu dynamiku, ako surovy 115 konovy motor bez VVT. Napr. na Opli Astra r.v. 2006 funguje VVT mizerne - jasne ho citit ze zaberie na kazdom kvalte az od nejakych 2500 otacok, co je hrozne vela a motor je treba fest vytacat, aby sa to prejavilo. V konecnom dosledku (napr. oproti tomu Megane) je Opel uplny srot, pritom obe auta maju cca rovnaku vahu a papierovo rovnaky motor.

Ta ostra vacka Puntakovi pomoze, ale este viac sa da z toho vymackat v kombinacii s vylepsenym sanim a prerobenymi zvodmi. K tomu saniu - samozrejme uplne zrusit povodne sanie po klapku, viest ho mimo motor, kde je co najchladnejsie, a este bych to aj zaizoloval dacim, lebo motor miluje co najstudensi vzduch. Zaslepit EGR - kto by tam pchal tie horuce "svinstva" k znovuspaleniu...snad len GreenPeace :D Jo a ladene zvody - to proste treba, aby lahsie odchadzala zmes z valcov prec.

Mozno je skor otazkou, ci do toho vobec investovat tie prachy - ostrou vackou clovek ziska dajme tomu 10% vykonu navrch. Pojde to lepsie, ale raketa z toho nebude, a navyse motor bude mat nizsiu zivotnost. Aku to neviem, ale trufam si odhadovat take 2 roky. A ten co si da ostru vacku, tomu planuje (a aj bude) poriadne nakladat, takze ta zivotnost bude este nizsia :D

Dalsoui otazkou je to, ze ak ma clovek tie prachy nazvys, investovat do pomaly 10 rocneho auta, to si rovno moze pomaly kupit starsie ojazdene Volvo s kozou, kde sa 3-jka hadze niekde pri 80-tke :twisted: To jak kolega - dosiel s cca 8 - 10 rocnym Volvom C70 tusim (taky 3-dverak vecsi) do servisu, ze vycistenie klapky - kukali na neho jak puci, ze za 15 rokov este nikto u nich nebol s Volvom, ze by potreboval nieco precistit :D Normale sa im do toho nechcelo, lebo klapka tam je niekde uplne zozadu motora, kde je fest blby pristup. Proste na tejto kategorii aut sa take veci moc nerobia, lebo neni treba :)

Takze nad tym tuzingom je mozno vhodne sa zamysliet, ci tie prachy budu stat za ten vykon na tu chvilu :D A dalej - cim je clovek starsi, tym viac si majetok vazi a jazdi skor uspornejsie a auticko si setri.
Zigulak -> Matiz 0.8 -> Megane II 1.6 16V -> planujem kupit Punto
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od TV-Punto »

Tu je to celkom dobre rozpisane:

http://chiptuning.sk/index.php?id=22&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chiptuning.sk/index.php?id=33&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chiptuning.sk/index.php?id=34&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chiptuning.sk/index.php?id=35&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chiptuning.sk/index.php?id=46&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;

po precitani som o tom zacal uz aj ja uvazovat...

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Drak_one
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 22 čer 2009, 06:57
Bydliště: jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Drak_one »

ahoj lidi, ono se taky nekdy jedna o cenu. Na kolik vyjde chip a na kolik vyjde vacka? mam sice 1.8 HGT, ale tech kobyl neni nikdy dost...abych rekl pravdu, omrknu poradne vyfukove potrubi a mozna pujdu spis do nej,cele nerez od jedne firmicky u kolina...to by taky pomohlo, ne?ladene svody,sportovni katak ;) a vse v nerezu na dlouhou dobu :)
Punto 1.8 HGT - Abarth Emotion
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Petr1968 »

mam sice 1.8 HGT, ale tech kobyl neni nikdy dost. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Máš to prostě totálně chcíplé :roll: :roll: :roll: 96kw je mu málo. Punto chce alespoň 130kw ,aby to jelo. :mrgreen: Investoval bych jinam.Už jen proto,že tunit nepřeplňovanou už tak dost vytuněnou 1,8 je nesmysl
Drak_one
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 22 čer 2009, 06:57
Bydliště: jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Drak_one »

no a co teda neco rozumneho do zacatku doporucujes?povidej,necham se rad poucit :) jsem amater ;-) neco,co hlavne opravdu zdvyhne vykon a ne o 10kobyl :D
Punto 1.8 HGT - Abarth Emotion
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od mafi »

Petr1968 píše:mam sice 1.8 HGT, ale tech kobyl neni nikdy dost. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Máš to prostě totálně chcíplé :roll: :roll: :roll: 96kw je mu málo. Punto chce alespoň 130kw ,aby to jelo. :mrgreen: Investoval bych jinam.Už jen proto,že tunit nepřeplňovanou už tak dost vytuněnou 1,8 je nesmysl
neni to nesmysl ,staci ked das otvorene sportove sanie a na vyfukovom potrubi odstranis katalizator aj stredovy tlmic ,namiesto stredoveho das rezonator -ktory ti urychli tok emisii tak isto ako aj nerezove zvody a este aj uberie z rezonancie a hlucnosti vyfuku a odost ,samozrejme koncovy vyfuk tiez daky sportovy ,najlepsie z vyberatelnou vlozkou ktora tlmi hlucnost ,na zraze das dole a nech setci pocuju 8) dobry vyber komponentov na vyfuky a samotne koncove vyfuky je na stranke http://www.sportovniautodoplnky" onclick="window.open(this.href);return false; ,cz a za dost priatelne ceny , hondy civici vti 160ps v serii nemaju na sprinte sancu 8)
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Petr1968 »

Ty vole :mrgreen: :mrgreen: Odstranit katalyzátor a jiné? Co třeba odstranit úplně všechno zbytečné? :lol: Tlumiče výfuku ,EGR , lamba sondu,zbytečný počítač,Karburátor a nerezová trubka rulez :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od mafi »

no aj vymena lambdy dost pomoze na vykone by si sa cudoval 8)
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Petr1968 »

mafi píše:no aj vymena lambdy dost pomoze na vykone by si sa cudoval 8)
Nejlepší je ji úplně vyhodit :lol:
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od mafi »

vyhodit ? preco sak lamda ti upravi spravny pomer kyslik+palivo ,davkuje viac kysliku a preto je vykon lepsi as aj spotreba mensia ,ked je lamda zla tak sa to odzrkadluje aj na vykone aj na spotrebe ..........................lenze ty mas iba 1.2 8V ty mopzes o vykone iba snivat :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Petr1968 »

že by? Ale jezdím skoro zadarmo.O tom můžeš snívat zase Ty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Také Ti nestačí výkon?? Já mám v palivu tolik kyslíku,že se Ti o tom ani nesnívá :lol: Výkon je mi ukradený.Mám srdce :wink:
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od mafi »

najviac kysliku mas v plucach ,ked ides na bicykli 8) ...............mimochodom ja som nekupoval HGT kvoli spotrebe ,mal som 1.2 8V ale to sa neda porovnat z HGT ,keby mi islo o spotrebu tak si kupim punto 1.3jtd ale nechcem ,ja chcem pocuvat ten krasny zvuk motora ,to ina melodia na ukludnenie .......kto nezazil nepochopi :wink: 8)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“