TYP - vyměna spojky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od corleone »

Plecháč Tony píše:Ze dřeva sem si musel udělat držák pro zevěšení motoru a tak podobně.
Tos ani nemusel, stačí hodit (důkladně podložený !!!) trámek od přepážky kabiny k nosníku nad chladičem, provléknout smyčku z lana pod motor, strčit do ní klacek a utahováním a povolováním pak motor zvedat a spouštět.
Demontáž celkem jde, na napasování převodovky zpátky už jsou potřeba 2 lidi :x Prý se to dá ulehčit tím, že se do příruby motoru namontují vhodně uříznuté závitové tyče, na které se převodovka letmo usadí a pak postupně přitahuje k motoru. Nevím, nezkoušel jsem to.
Punto 55S Mk I
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od Vencapunto »

Ani jámu nemusíš mít,taky jí nemam a spojku jsem měnil s běžným nářadim.Převodovku jsem sundaval a nandaval sám s pomocí trubky kterou jsem položil k uložení tlumičů a zvedal sem jí kurtou s ráčnou.Jediný co je potřeba je něco na vycentrování lamely.Obrousil jsem násadu od koštěte a taky to šlo :lol:
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od Plecháč Tony »

Koukam, že metody jsou podobný. Taky jsem převodovku sundaval a nandaval sám. Držák na motor byl z jednoho trámku od tlumiče k tlumiči a ještě u těch tlumičů to bylu podložený druhým trámkem na každý straně, který vedly k chladičový stěně. Tím jak jsem je u tý chladičový stěny zvedal a podkládal, tak se zvedal celej motor... docela dobrá páka ;-)

Jinak lamelu jsem centroval taky podle klacku :-D

http://autaky.rajce.idnes.cz/Montaz_let ... 070008.JPG
http://autaky.rajce.idnes.cz/Montaz_let ... 080012.JPG

Jinak u nandavání tý převodovky jsem se trošku zapotil, to je pravda ;-)

Vencapunto: Jak si vyndal tu převodovku bez jámy? To jsi jí jen spustil na zem a vyměnil spojku, ne? Já jí musel úplně vyndat, protože jsem jí měnil...
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od Vencapunto »

Zvednul sem čumák auta dost vysoko,sundal náraznik a celou převodovku jsem vykulil ven z podauta.Možná někde najdu fotky
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
kubik1
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 17 lis 2007, 02:34
Bydliště: Praha 4

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od kubik1 »

poitromasoni: čoveče mám kromě punta i bravu JTD a řešil sem stejnejnej problém,pedál spojky občas šel až k podlaze a pak zabíral asi na 1cm chodu a nešel nahoru musel jsem ho nohou tahat zpátky...kvůli tomu sem měnil spojku a až pak sem zjistil že mám brzdovou kapalinu na min :shock: a ta hydr spojka bere ze stejný nadrzky takže by stačilo jen dolít brzdofku a nemusel sem měnit spojku :twisted: ale už šla hodně ztuha páč ta pružina byla už přes půlku probroušená od ložiska. občas mi po přidání plynu i proklouzla(mám to nachipovaný)
takže mrkni na brzdofku ;-) myslím že tvoje mařka TD bude taky hydr...
STILO Multi Wagon 1.9 JTD Multijet 8V, Active, 60000km
PUNTO II 1.2 16V, HLX
Uživatelský avatar
jahnny
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 19 dub 2009, 21:18
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: TYP - vyměna spojky

Příspěvek od jahnny »

Ja som to mal tiez dole.. riesil som to v starej stodole a tam som to chitil o tram. Mrkni foto tu https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=75&t=11503
Fiat Punto 60SX Cult 1.2 8V mk1
Fiat Punto Sporting 1.2 16V mk2a
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“