HELP - benzínové výpary

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

wercecko
Fiaťák
Příspěvky: 164
Registrován: 18 čer 2006, 17:28
Bydliště: Jihlava..
Kontaktovat uživatele:

HELP - benzínové výpary

Příspěvek od wercecko »

Zdravím,
máte někdo špatnou zkušenost se zápachem benzínu v puntu MK1 (já 55 S) Pátral jsem po celé palivové soustavě, a tady je result: žádný viditelný únik, loužičky a apod., hadice, nádrž OK, ale pak sou tu 2 slabší místa: odvětrání nádrže se děje přes hadicu ustící pod hrdlem pro tankování. Z tohoto otvoru se valí výpary jak z komína (přesně takový pocit jsem měl když jsem poslouchal zvuky vycházející ze zmíněného otvůrku, jako kdyby tam dole někdo topil, fakt hukot) Další místo je mezi vstřikovačem a plastovým tělem sání, je tam taková kruhová těsnící gumička, pravděpodobně po své životnosti. Okolo jsou stopy po benzínu. Nehledě na to esi to taky nepřisává falešné vzduch..
Pokud někdo tuto těsnící gumičku máte tak se ozvěte, mají ji jen office dealeři nebo na objednání u velkých prodejců ND.. Ani jeden v nejbližším okolí není :cry:
Nebo je pes zakopán jinde? :idea:
V autě se nedá skoro být, až mě zastaví benga nebudou věřit že sem nepil..
Calypso Punto aka Pomeranč
Obrázek
Reklama
 

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Tu gumicku ma stvrdlou kazdej, kolem tece olej, benzin a vsechno. To neres. To by nesmrdelo tolik, protoze je tam podtlak a melo by to tendenci spise vypary nasavat. Nemas nekde diru na tom svinakovi s aktivnim uhlim co ma za ukol absorbovat vypary a pak je cpat do sani??? Mozna, ze obcas ty pary ventil ufoukne a pokud ti to nejde do sani, tak to muze pekne zasmrdet... Nemusi na nem byt dira, ale muze byt nekde vyzuta hadica, bo neco tak.
Hustokrutost
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Já cejtim benzín v interieru po každám tankování nebo při "ostřejší" jízdě v zatáčkách.Ještě sem to moc nezkoumal,ale asi po 5 minutách se to vyvětrá a je to v pohodě.
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Já cejtim benzín v interieru po každám tankování nebo při "ostřejší" jízdě v zatáčkách.Ještě sem to moc nezkoumal,ale asi po 5 minutách se to vyvětrá a je to v pohodě.
wercecko
Fiaťák
Příspěvky: 164
Registrován: 18 čer 2006, 17:28
Bydliště: Jihlava..
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wercecko »

Díkys za rady, zkušenosti..
Z dneška mám další poznetek, ta tenká hadica s tym z5ným ventilem (modrá kulatá mrška) ústící pod hrdlem, troubila po krátké jízdě na parkovišti jak o život. Doslova "troubila".. S malými přestávkami a pak už jen z toho otvúrku spíš už tak syčely výpary..
Zítra po práci na to mrknu a snad něco objevím..
Díky
Calypso Punto aka Pomeranč
Obrázek
wercecko
Fiaťák
Příspěvky: 164
Registrován: 18 čer 2006, 17:28
Bydliště: Jihlava..
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wercecko »

Taaaak dámy a pánové.. problém je vyřešen. až se stydím říct čím to bylo :oops: při konzultaci s automechanikem vesnického typu sme to rozlouskli (tímto mu díky). Ten modrý dvoucestný ventil na hadici z uhlíkovýho filtru byl při jiném servisním zásahu (podotýkám odborného servisu) vložen z5 obráceně :) Ted neco málo k tomu ventilu, 2cestný znamená že propouští na obě strany. na jednu je potřeba tlak vyšší, na druhou obráceně.. Jak byl obráceně tak propouštěl lehce benzínové výpary místo toho aby je podržel a využily se při sání, na druhou stranu špatně zvládal vyrovnávat tlak v nádrži když klesala hladina a on si potřeboval přisát vzduch.
Tak to pro ty kteří doted toto neřešili jako já..
Jinak uhlíky OK, vše v pořádku..
:idea: Jinak se mrkněte at si to ověřím, jak máte tento ventil vložen.. zkosenou stranou směrem ven do hrdla nebo směrem do filtru ??? :wink:
Calypso Punto aka Pomeranč
Obrázek
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... no tak s vuni benzinu v aute jsem se uz taky setkal ... zacalo to tak pred
tydnem ... nekdy je citit a nekdy neni ... nevite nekdo co stim???
mam punto 1.2 8V mkII 1999
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Tomáš Hejl
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 27 říj 2006, 07:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš Hejl »

Ahoj mám s tím stejný problém ale u mě je to určitě způsobeno ulomeným hrdélkem na odvodu paliva u palivové pumpy někdo ho prostě urazil. Je to docela běžný problém co jsem se tak bavil.Zároveň prosím o radu zda někdo tento problén nějak neřešil nechce se mi dát 5000,- za novou :cry:
Peter5
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 01 črc 2007, 23:47
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Peter5 »

Mam problem s zápachom benzinu v kabine ked je pusteny ventilator ale len ked je teplo. Ak autom jazdim tak je vsetko ok ale ak spomalim alebo zastavim zacne to poriadne nasavat. Pisali ste o tom aktivnom uhli ale neviete mi napisat kde to je a ako to vyzera alebo v com mozem mat problem? Po vizualenej kontrole je vsetko v poriadku nikde ani naznak presakovania. diky
Fiat punto mk2b 1.2 8V 44KW Active R.V. 2005
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Peter5 píše:Mam problem s zápachom benzinu v kabine ked je pusteny ventilator ale len ked je teplo. Ak autom jazdim tak je vsetko ok ale ak spomalim alebo zastavim zacne to poriadne nasavat. Pisali ste o tom aktivnom uhli ale neviete mi napisat kde to je a ako to vyzera alebo v com mozem mat problem? Po vizualenej kontrole je vsetko v poriadku nikde ani naznak presakovania. diky
to aktývne uhlie je tady tudy :wink: Obrázek
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Peter5
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 01 črc 2007, 23:47
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Peter5 »

Je vobec v MK2B filter s aktivnym uhlim? Ozaj ho nemozem najst. :shock: Bud mi ho tam zabudli namontovat alebo som slepy 8) Ak niekto vie kde sa nachadza tak mi prosim napiste kde ho mam hladat. diky
Fiat punto mk2b 1.2 8V 44KW Active R.V. 2005
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Já u MKI ho mam v pravém podběhu.Tam kde ho má Majco já mam servo
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Peter5
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 01 črc 2007, 23:47
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Peter5 »

Takze v MKI je ale kde ho mam hladat ja? Uz ma to riadne stve. :evil: Dam to prekontrolovat v servise aj tak tam idem reklamovat tesniace gumicky tak nech to pozru. :shock: Aj tak diky
Fiat punto mk2b 1.2 8V 44KW Active R.V. 2005
Uživatelský avatar
milanko
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 13 čer 2006, 17:14
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od milanko »

Už si vyriešil ten zápach benzínu? Mne to začalo nedávno smrdieť a neviem si s tým pomôcť :(
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

A jak má být ten ventil teda vložen? Mám podezření na ten samý problém, jelikož když jedu, nebo mám nastartováno, tak kolem víčka nádrže je to dost cítit a za jízdy, když otevřu okýnko, tak taky a silně...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“