olej v sacom potruby

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
oskarzv
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 30 říj 2012, 17:03
Bydliště: Zvolen, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

olej v sacom potruby

Příspěvek od oskarzv »

Zdravím

Páni vie mi prosím Vás niekto vysvetliť ako sa može dostať olej do celého sacieho potrubia.

Obrázek

alebo
http://imgupload.sk/viewer.php?file=cjj ... 3mg1er.jpg
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: olej v sacom potruby

Příspěvek od Jaroslav1 »

Zdravím,je to běžná věc,zvláště když se jedná o vznětový motor a motor s dmychadlem. Olej se tam dostává odvětráním klikové skříně.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
oskarzv
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 30 říj 2012, 17:03
Bydliště: Zvolen, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v sacom potruby

Příspěvek od oskarzv »

Lenze, ja nemam turbo.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: olej v sacom potruby

Příspěvek od liborko »

Ano,nemáš turbo tzn.jde ti to tam přes to odvětrávání klikovky zpět do sání jak už psal kolega,ale je to normální,mají to všechny motory nejen diesly.Já jsem to na svém puntu odpojil a vyvedl dolů pod motor,ať mi to nezasírá sání.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
sefik
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 19 kvě 2013, 20:38
Bydliště: Hanušovice

Re: olej v sacom potruby

Příspěvek od sefik »

Jak ostatní psali, je to normální, mám to na puntíku též.. Sem tam to očistím a je klid. Akorát podle fotky, koukám, že to máš celkem pěkně zasviněný, vypadá to, jako kdybys měl motor s EGR ventilem a jezdil krátký trasy, pak to budeš mět takhle zasviněný, když budou spaliny kondenzovat na stěnách sání.. ;)
Puntík 55s na LPG
rolandt
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 22 lis 2013, 17:17
Bydliště: vk

Re: olej v sacom potruby

Příspěvek od rolandt »

vysvetlenie je jednuduche, funkciu piestoveho motora poznas, aj to ze je mazane olejom, piesty tesnene kruzkami, ventilove drieky zas guferami.
tieto tesnenia sa casom v prevadzke opotrebuju a zacnu prepustat tlak do klukovej skrine, odtial sa odvadzacim kanalom odvadzaju do odlucovaca a odtial do sacieko kolektoru a spat do motora kde sa spalia.
podla konkretnej konstrukcie motora si vyber co mas ty a skus hladat chybu.
piastne kruzky, gufera, odlucovac oleja, kvalita oleja, kvantita oleja.
puntik 1,2 44kw striebro
mariska 1,9 77kw roso-ponete
akumoto -3kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“