t-jet 120 karbon v motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
t-jet 120 karbon v motoru
Zdar,
máte taky pod víčkem oleje u t-jetu nánosy karbonu? Co s tím? Nechat nebo udělat nějaký proplach?
Je to způsobené kvalitou oleje nebo intervaly výměn 30 000 a následným zanášením se? Dík.
máte taky pod víčkem oleje u t-jetu nánosy karbonu? Co s tím? Nechat nebo udělat nějaký proplach?
Je to způsobené kvalitou oleje nebo intervaly výměn 30 000 a následným zanášením se? Dík.
- Reklama
Ta náplň je cca 3 l oleje, pokud dáváš long life a ještě teda 5w30 s tímhle intervalem, tak bych se vůbec tomu karbonu nedivil. Další věc je jestli se ten olej nepřehřívá, to tomu taky nepomůže... Mrkni třeba na oleje.cz, kde je fórum, nějaké doporučení bys tam našel určitě.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Selenia Nedávám, dělal jsem nedávno 1. Výměnu a dal jsem Castrol 5w40. Interval výměny zkrátíme na 10 000. Přemýšlíme, že teď ještě olej vyměníme po 5 000, aby se vyplachl ten bordel. Olej si myslím nepřehřívá, má deskový výměník napojený na okruh vody.
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Proč je Castrol ta největší sra*ka? Castrol edge tam dával přede mnou. Tak jsem ho tam švihl také. Četl jsem i na netu o něm. Nevím.
Castrol nedávej, píší že je to syntetika, ale není... Určitě jsou lepší oleje. Taky o tom najdeš informace na netu, stačí trochu Googlovat. Koukni do manuálu k autu, je tam napsána norma oleje (nejen SAE, ale i API a FIAT), podle toho snadno najdeš olej se stejnou specifikací jako Selenie, ale moc jich není a nevím, jestli se to zrovna u Tjetu vyplatí, hlavně proto, že je ten olej víc tepelně námahaný a je ho tam relativně málo.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: t-jet 120 karbon v motoru
castrol je sra.ka preto pretoze ak niekto existuje 100 rokov a nema vlastnu rafineriu a iba kupuje olej a prebaluje ho pod svoju znacku, tak to o niecom svedci. pokial sa nemylim tak momentalne beru od BP, predtym ale uz davno brali od petronasu. seleniu davaj, nic lepsie pre svoj motor nemozes urobit.. selenia je tiez petronas, alebo shell, motul, mobil. ale castrol je ten najposlednejsi olej, co akurat vraza velke peniaze do reklamy a dava minimalne ceny a preto ich davaju do prvovyroby.
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Jojo, tak to jsem nevěděl. Díky. Po něčem se stejnou specifikace a dám to tam. Nebo raději tu Selenia Ať je klid. Udělám to teď po 5000km. Ty 3 litry nejsou investice. Tak ať se má dobře. A jaký máte názor na proplach typu přidat do oleje, nechat 15min na volnoběh a vyměnit? Ano či ne? Dík
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Ten proplach zase každý moc nedoporučuje, mohou se uvolnit nějaké části karbonu a ucpat některou olejovou trysku. Jeden známý měl vymletých několik vaček na vačkové hřídeli, že mu ta část nemazala, no ale byla to Felicie.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Přípravky na dekarbonizaci řeší docela dost na volvo klubu, tam najdeš poměrně hodně relevantních informací,i když spíš pro nízkotlaké turbo benzíny. Těžko říct, jak by se to chovalo u Tjetu, kolik to má najeto a jaká vrstva těch úsad tam je vytvořená.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Má to najeto 150k, vrstva usazenin neodhadnutelna. Řekl bych 0.4mm? Nevím. Každopádně do vnitřku motoru nevidím, spíš mi jde o tu čistotu. Tak jak se dozvídám, bez rozebrání a vyčištění to moc nepůjde. Tak že opravdu teď pár výměn udělat po 5tkm a pak zkrátíme interval na 10tkm.
Re: t-jet 120 karbon v motoru
Zdravím. Castrol dávám do motorky a v pohodě, ale do auta bych ho už nikdy nedal. Máme dvojkový Punto 1.2 najeto 210 tis. Posledních asi 70 tis. jeto na Castrol Magnatec. Po sundání ventildeklu jsem málem upadl. Tolik karbonu jsem neviděl. K tomu se ještě postupně zvedla spotřeba oleje až na závratný litr na tis. Na radu kamaráda jsem přešel na Valvoline Max Life a zkrátil interval výměny. Po pěti tisících vytekla hustá, černá sra*ka a co jsem nečekal, spotřeba oleje se postupně snížila na 0,4. Vím, není to zázrak,ale rozdíl slušnej. Každopádně to vypadá, že byly připečený kroužky a Valvoline je uvolnil a motor trochu vypláchl. Takže za mne, Castrol už NE. (Řešilo se to i na Opeláckým fóru, a pár nešťastníků tam bylo taky.)
Co se týče výplachu motoru, nedělal bych to. Lepší bude několikrát zkrátit interval výměny.
Co se týče výplachu motoru, nedělal bych to. Lepší bude několikrát zkrátit interval výměny.
Re: t-jet 120 karbon v motoru
To myslíš vážně s tím Castrolem? Tak to je síla tedy. No tak radši koupit opravdu tu selenia. Já tam dal Castrol edge 5w40. Taky trochu žere ale ne moc. 3 dečky na 1000km. Tak abych tu selenia neměnil za pár tisíc km a nebyla tam také ta s*acka.