zdravím vás
keď idete dole kopcom dávate si neutral? alebo idete na rýchlosti? Má to na rýchlosti nejakú spotrebu? Zaujímajú ma benzínové motory. Mám punto 1.1 40kw
Myslim, ze podobna diskusia bola vo vlakne: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=868
Ja osobne jednoznacne na rychlosti pokial je to mozne. Inak myslim si, ze v tomto pripade budu vzdy dva nazory.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Chceš využiť brzdný účinok motora - necháš rýchlosť, menej zaťažíš brzdy, spotreba by mala byť 0...
chceš sa rozbehnúť dole kopcom, vyradíš rýchlosť, spotreba ako na voľnobeh...
Ak chceš šetriť a riešiš spotrebu dole kopcom tak tie 4 kvapky ťa nezachránia.... jedna stará poučka bola že dole kopcom nechať takú rýchlosť ako si sa štveral hore.
Pokud se motor roztáčí jízdou z kopce, a není sešláplý plyn, motor nevstřikuje žádné palivo.
Nejsem ovšem zastáncem častého podřazování až skoro k zastavení, jak to někdo dělá, opotřebuji si radši brzdy, než spojku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Nejde popsat. Jak u ktereho kopce, jak u ktereho auta, jinak bez klimy nebo se zapnutou klimou ( motor vice brzdi).
U 1.1 40kw jsem dost "klouzal" i s mirnych kopcu na rychlost, jelikoz ten odpor motoru je velmi nizky. To same pri jizde s Fabia 1.2 Tsi, s tou se take krasne plachtit na zarazeny rychlostni stupen z vetsich rychlosti.
U me MK2a jak kdy a kde.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Myslim, ze sa neda tabulkovo " naordinovat" ako jazdit spravne (zvlast, ked minimalne kazdy druhy na Slovensku jazdi s komplexami). Ak je to mozne, dolu kopcom zaradit adekvatnu rychlost, ak si v takom pripade stratovy na rychlosti, tak vyradit na neutral a "plachtit", kym nebudu podmienky znovu vhodne na zaradenie rychlosti. Osobne by ma zaujimal osud jedincov, ktory stale stoja na brzde (jazdim sukromne, ale aj vela firemne na roznych firemnych autach) a potom zastavia, aby si oddychli a rucnu vytiahnu az pod strop! Ti, ktori trosku vedia o com, tak pozdravujem a dufam, ze budem za nimi a ostatni Amen Tma!
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak