vyhadzovanie rýchlosti

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
dumbodj
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 12 srp 2016, 17:37

vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od dumbodj »

zdravím vás :)
keď idete dole kopcom dávate si neutral? alebo idete na rýchlosti? Má to na rýchlosti nejakú spotrebu? Zaujímajú ma benzínové motory. :) Mám punto 1.1 40kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od ixoxi »

Myslim, ze podobna diskusia bola vo vlakne:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=868
Ja osobne jednoznacne na rychlosti pokial je to mozne. Inak myslim si, ze v tomto pripade budu vzdy dva nazory. :)
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od slabostka »

Chceš využiť brzdný účinok motora - necháš rýchlosť, menej zaťažíš brzdy, spotreba by mala byť 0...
chceš sa rozbehnúť dole kopcom, vyradíš rýchlosť, spotreba ako na voľnobeh...
Ak chceš šetriť a riešiš spotrebu dole kopcom tak tie 4 kvapky ťa nezachránia.... jedna stará poučka bola že dole kopcom nechať takú rýchlosť ako si sa štveral hore. :D
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od Vitaml »

Pokud se motor roztáčí jízdou z kopce, a není sešláplý plyn, motor nevstřikuje žádné palivo.
Nejsem ovšem zastáncem častého podřazování až skoro k zastavení, jak to někdo dělá, opotřebuji si radši brzdy, než spojku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od turbom »

Nejde popsat. Jak u ktereho kopce, jak u ktereho auta, jinak bez klimy nebo se zapnutou klimou ( motor vice brzdi).

U 1.1 40kw jsem dost "klouzal" i s mirnych kopcu na rychlost, jelikoz ten odpor motoru je velmi nizky. To same pri jizde s Fabia 1.2 Tsi, s tou se take krasne plachtit na zarazeny rychlostni stupen z vetsich rychlosti.
U me MK2a jak kdy a kde.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
twistedTSD
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 06 pro 2014, 14:27

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od twistedTSD »

Jet z kopce se zařazenou rychlostí by mělo být úspornější, takže to maximálně praktikuji (pokud je dost prudký kopec, jinak vyřadím a plachtím).
Ex: Fiat Punto mk2a 1.2 8V Dynamic 5dv. :,(
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: vyhadzovanie rýchlosti

Příspěvek od Vitaml »

Je na místě přemýšlet, jestli jen tak plachtit a jet dál a rychleji, nebo šetřit a brzdit motorem.
( a nešetřit motor... )
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Příspěvek od ixoxi »

Myslim, ze sa neda tabulkovo " naordinovat" ako jazdit spravne (zvlast, ked minimalne kazdy druhy na Slovensku jazdi s komplexami). Ak je to mozne, dolu kopcom zaradit adekvatnu rychlost, ak si v takom pripade stratovy na rychlosti, tak vyradit na neutral a "plachtit", kym nebudu podmienky znovu vhodne na zaradenie rychlosti. Osobne by ma zaujimal osud jedincov, ktory stale stoja na brzde (jazdim sukromne, ale aj vela firemne na roznych firemnych autach) a potom zastavia, aby si oddychli a rucnu vytiahnu az pod strop! Ti, ktori trosku vedia o com, tak pozdravujem a dufam, ze budem za nimi a ostatni Amen Tma!
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“