MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

To neni žádný test ale recenze od pouhých pěti lidí který si je koupili, z toho jen tři přidali koment.. Rozklikni si je - jeden "na sněhu plavou jiný gumy to nedělaly" = na prd. Další dva na nich na sněhu nikdy nejeli. Navíc ty recenze jsou pro rozměry 20560R16, 195/65R15, 205/50R16 = široká nízkoprofilová na mnohem těžším autě, to na Pandě není, tam je úzký balón a auto lehoučký. Kolik z těch recenzentů myslíš že dokáže rozlišit mizernou gumu od výborný? Na to musíš umět jezdit na limitech a mít srovnání s větším počtem gum... Dvě ze tří recenzí "jízda na hraně" bída, takže jsou opravdu na prd. A to ještě u recenzí obvykle platí že liška chválí svůj ocas. A to vychválení - jasně že když místo několik let starý ojetý m.dky nasadíš novou gumu tak ti přijde že sedí perfektně :mrgreen:
Těžce nedoporučuju, hodně si rozmysli jestli takovou sračku na autě chceš mít. Můj názor zadarmo drahý. Jezdit na tom jde, ale jsou mnohem mnohem lepší gumy, i za stejnou cenu, nevidim důvod proč nevzít ty a ne pořídit tohle a nějak to přetrpět..

Turbo je to nejmenší... Grande Panda s Pandou nemá společnýho vůbec nic, to si rovnou můžeš koupit Duster.. Bohužel až ty naše aktuální shnijou tak není náhrada.
Reklama
 

tomass
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tomass »

pavproch píše: 04 zář 2025, 08:44 Uvidím, já věřím tomu testu, že to nebude až tak špatné, ty Barumky. Jaxem tu už spal, bude to dyž tak pokus/omyl jen na 1 rok (dycky na podzim dávám nové zimní dopředu, na jaře potom dou na léto dozadu a dyž to holt bude tam i tam stát za prd tak potom pudou a mimořádně na podzim koupím 4 místo jen 2 nových, jiné značky).
Barumky řadu let v testech nebyly. Dobře věděli proč je netestovat. V každém případě každý test jde ovlivnit tak jak chci a to nemyslím ani uplácení, čistě na základě sympatií. Ty testy se neprovádí zadarmo. A rozdíl u testů a neobjektivní testy znám. Ne teda u pneu, ale vím o tom své. Ani recenze nejsou vždy objektivní. Je to každého věc. S Barumkama řada problémů už před lety. Psal jsem o tom v některém příspěvku už tady.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tomass »

tatko Tom píše: 04 zář 2025, 08:28 Vladka1 - moje zimné Nokiany mali vyrazené Made In Finland. Pravdepodobne som si ich zničil sám - na trochu podhustených som sa prehnal množstvom zákrut "ako..." no čítal som aj inde že WR D4 (na rozdiel od WR D3) viacerým popraskali tretiu-štvrtú sezónu.
Tak mě ty Nokian WR D3 naprosto vyhovují i když jsou z Ruska. Určitě v té fabrice mají tu směs, kterou mají mít a ne nějakou vlastní ruskou, jak je tu snad v náznaku.
Nokian letní špatně dopadají i v testech. Když neznají v Norsku moc léto, tak se tím asi nezabývají. Zimní pro mě naprostá spokojenost.
Letní mám Continental z Rumunska a taky nejlepší, co jsem kdy na autě měl. Důležitá je především technologie. Němci si kvalitu Continentalu ohlídají i v Rumunsku, vyrábějí si je především pro sebe. Proto museli snížit kvalitu Barumu, aby byl vidět výrazný rozdíl. Je to jedna fabrika.

Letní Barum z Čech a Continental z Rumunska nejde ani porovnávat. Prostě žumpa a guma na které se vážně dobře jezdí. Kdyby se dále dělal Barum Brilantis v kvalitě se stejnou směsí jako před 25 lety, tak s tou jsem jezdil i za úplného náledí, když napršelo a všechno přes noc zmrzlo. Po městě, do kopce, z kopce, všude. Dnes to legislativa neumožňuje, ale možná byly ty gumy ne tak daleko od zimních Nokianů.
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Uvidím, vyzkouším a dyž to opravdu bude (v hlubokém sněhu, esli vůbec nějaký bude) strašné, tak je prostě vyhodím hned a pořídím místo toho třeba ty Nokiany .
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 489
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tatko Tom »

Ja (apoň zatiaľ) zimné Sebringy. Nemám ich na Multiple ale Alfe. Ak...kúpim aj na Multiplu.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Tak malé pozitivní update k provozu Pindice - fčíl sem byl (už zase) ji nakrmit a přitem sa rozfítilo na tachu kulatých 190000km, taxem hned potem jen tak cvičně zkontroloval wolej (10tis od poslední výěmny/dolití) = neubylo vlastně nic = ani takle "stařeček" motor wolej Selenia 10w-40 nežere. Hezky!
(A jen doufám, že toto malé pozitivum nebude po zásluze potrestáno najakým velkým negativem.)
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Pokud neubývá tak buď se olej ředí palivem nebo někdo tajně dolil a nevíš o tom :mrgreen:
Top stav je spotřeba oleje ca 0,05L/1kkm, tj. půl litru na 10kkm, míň není technicky možné.
Btw Selenia je předražený obyčejný olej s kvalitou nejlevnějších baubau olejů (Tesco, Kaufland, Lidl...) Když dáš 5W40 tak to líp maže za studena, za tepla je viskozita ca stejná. Do svých kár dlouhodobě leju HX7 5W40, všechny motory top stav (tři auta, všechno přes 200 kkm), filtry Mann.
To co autorizáky a servisy cpou zákazníkům do hlavy že Fiat jedině Selenii je jen mýtus (podobně jako že Barum je kvalitní pneu :mrgreen: . Nepřiplácíš za dobro pro motor ale jen za zisk prodejce (a ještě dobrý pocit že dáváš "něco lepšího", což je ovšem dost naivní :mrgreen: )
Mnohem důležitější je měnit včas (=10kkm/1rok), kvalitní filtr, a hlavně motor nehonit za studena (jak otáčky tak požadavek na výkon, nízké otáčky a plný plyn vadí možná ještě víc než vytáčení) - za studena motor musí jít lehce za plynem a netočit přes 3k, čím teplejší tím jde víc zatěžovat i točit. Pozor ohřátá voda není prohřátý celý blok, to je u 1,2 Pandy až tak po 7km v létě a 10 km v zimě. Po prohřátí bloku se to nebát točit k omezovači (do oblasti kdy přestává táhnout, víc nemá smysl), je to ital a potřebuje vyhánět pavouky z vejfuku. Osvědčilo se mi VIF do paliva. Svíce nejlíp NGK ty co tam patří (mění se po 60kkm), hlídat si termostat jestli nepropouští, pokud funguje správně tak u 1,2 je voda ohřátá už po 2-3 km (rafika v půlce stupnice) Atakdále...
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Nestraš, zbytečně. Pindica brzo bude mít na tachu 200kkm, wolej měním pravidelně co 15k a kam má (děravá) pamjeť šahá, za těch ca 12 15-ti tisícových in(g)tervalů sem dolíval (myslím) jednou pár deci preventivně, jinak nikdy nic = prostě wolej nežere. A woda do woleje taky nejde, emulze v něm není.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Dolít pár deci už zní věrohodněji ;) Já novej olej do 3/4 mezi rysky, dolívám při 1/4 což je tak po 8kkm, dolejvám zase na 3/4, ca tři deci, měnim po 10-12kkm, je fakt že to hodně jezdí dálnice a tam si v otáčkách pápne víc než při couračkách. Oleje je tam ani ne tři litry = rychle se vyčerpá, 15kkm už je moc a 20 podle manuálu je prasárna (a to 1,3 JTD nastavili interval dokonce na 30kkm, taky na to ty motory odcházely :oops: ...)
I když, vim o 1,2 FIRE 44 kW v Puntu kde se olej neměnil snad 10 let, jen se dolívalo když už měrka vůbec nedosáhla do oleje, místo oleje tam byl spíš mazut a motor furt OK :mrgreen: Na Selenii bych se vyprdnul, když si projedeš technický listy tak výsledek vyjde že je to naprosto obyčejný olej:
Selenia 20K 10W-40, Splňuje specifikace: FIAT 9.55535-G2/2015 ; ACEA/API, ACEA A3/B3,API SL/CF
Shell Helix HX7 10W-40 Splňuje specifikace: API SM/CF ACEA A3/B3/B4 VW 502.00/505.00 MB Approval 229.1 / 229.3 Renault RN 0700 Fiat 9.55535-G2 JASO SG+
A do Pandy nejlíp 5W40 (řidší je jen za studena = do ohřátí maže líp než 10W, hlavně couračky + zima):
Shell Helix HX7 5W-40 Splňuje specifikace: ACEA A3/B3, A3/B4 API SN/CF JASO SG+ VW 502.00/505.00 MB 229.3 GM LL-A/B-025 Renault RN0700, RN0710 Fiat 9.55535-N2 Fiat 9.55535-M2

A servis ti bude bulíkovat jak je Selenia nejlepší a že se vyplatí připlatit :oops:
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Serviska předepisuje 10w-40, proto tam liju 10w-40 a serviska předepisuje Seleniu, proto tam liju Seleniu.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 489
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tatko Tom »

A dobre robíš. LAcné oleje nie sú lacné "náhodou". No kto chce - nech "šetrí".
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Serviska předepisuje specifikaci, Selenii jen doporučuje (z jediného důvodu - FIAT prodejce/autorizák chce prodat svoje zboží). 10W40 pro tenhle motor předepisoval dřív, pak se postupně začala předepisovat 5W40 (stejný motor - 5W40 v té době ještě nebyly resp. to byla exotika, s vývojem olejů se měnilo i doporučení..) Ostatně najdi si mazací plány výrobců olejů jaký olej ti to vyhodí pro tvůj motor, 5W40 je dovolená alternativa.
Rozdíl viskozity HX7 5W40 a 10W40 je za studena, za tepla jsou prakticky stejný: viskozita 10W40 je za studena 92.1, za tepla 14,4; 5W40 za studena 82,5, za tepla 14,4. Selenia 20K 10W40 má za tepla taky 14,4 viz odkaz:
https://epliportal.pli-petronas.com/ePl ... ageCode=EN
O olejích toho vim poměrně dost, jestli chceš dál jezdit na předražený horší olej nebo přejít na lepší a přitom levnější je tvoje věc.. Můžeš použít jakýkoliv který splňuje specifikaci A3/SL nebo vyšší.. (SM, SN atd.), což je prakticky jakýkoliv současný olej na trhu. 10W40 nebo 5W40, 10W neni chyba, 5W je lepší protože za studena maže líp a rychleji, obzvlášť v zimě v mrazech.
Tatko Tom- sorry, pokud chceš tvrdit že levnější HX7 je horší než Selenia 20K, tak bys to měl doložit . Stačí se podívat na specifikaci jakou to plní. HX7 je SN+, Selenia jen SN = jde o horší olej. Dražší ještě neznamená kvalitnější.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

PS Pro Selenii 20K se dokonce uvádí většinou jen SL, takže kde bereš ty tvrzení že je lepší resp. nejlepší??
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Btw, Selenia 20K není drahá (v porovnání s opravdu špičkovým wolejem - třeba CFS od Millers - ten liju do svého baworského N52) a ten náš/můj motor na ni yezdí celých 200tis km k mé spokojensti, tak proč bych riskoval/zkoušel jinou viskozitu resp. jinou značku?
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 576
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Tak to by ti Tatko měl hned předhodit že kupuješ lacinou sr., určitě neni "laciná" jen náhodou a měl bys dát ten Millers :mrgreen:
No nevim, Selenii 20K vidim nejmíň za 140,- / litr (5L od Mojeoleje + doprava balíkovna za 39,- )
HX7 10W40 je litr za 94,- (taky Mojeoleje 5L balení)
A fakt je lepší než Selenie, resp. minimálně to samý.. Neni žádný důvod připlácet za nápis na obalu...
Mám dlouhodobě vyzkoušeno, resp. pár let HX7 10W40 a pak ca před 10 lety přechod na 5W40, několik aut/ několik různých motorů, všechny top stav.. Fakt se toho být nemusíš.
Ale v reálu FIRE je natolik dobrej a odolnej motor, že mu stačí cokoliv podobnýho oleji a je v pohodě, takže tu řešíme nepodstatnou věc :mrgreen:
Jen když slyšim "Selenia nejlepší" tak se mi otvírá kudla v kapse, protože to je naprostý nesmysl a mýtus, tak proti tomu bojuju.
Odpovědět

Zpět na „Panda“