Dolít pár deci už zní věrohodněji

Já novej olej do 3/4 mezi rysky, dolívám při 1/4 což je tak po 8kkm, dolejvám zase na 3/4, ca tři deci, měnim po 10-12kkm, je fakt že to hodně jezdí dálnice a tam si v otáčkách pápne víc než při couračkách. Oleje je tam ani ne tři litry = rychle se vyčerpá, 15kkm už je moc a 20 podle manuálu je prasárna (a to 1,3 JTD nastavili interval dokonce na 30kkm, taky na to ty motory odcházely

...)
I když, vim o 1,2 FIRE 44 kW v Puntu kde se olej neměnil snad 10 let, jen se dolívalo když už měrka vůbec nedosáhla do oleje, místo oleje tam byl spíš mazut a motor furt OK

Na Selenii bych se vyprdnul, když si projedeš technický listy tak výsledek vyjde že je to naprosto obyčejný olej:
Selenia 20K 10W-40, Splňuje specifikace: FIAT 9.55535-G2/2015 ; ACEA/API, ACEA A3/B3,
API SL/CF
Shell Helix HX7 10W-40 Splňuje specifikace:
API SM/CF ACEA A3/B3/B4 VW 502.00/505.00 MB Approval 229.1 / 229.3 Renault RN 0700 Fiat 9.55535-G2 JASO SG+
A do Pandy nejlíp 5W40 (řidší je jen za studena = do ohřátí maže líp než 10W, hlavně couračky + zima):
Shell Helix HX7 5W-40 Splňuje specifikace: ACEA A3/B3, A3/B4
API SN/CF JASO SG+ VW 502.00/505.00 MB 229.3 GM LL-A/B-025 Renault RN0700, RN0710 Fiat 9.55535-N2 Fiat 9.55535-M2
A servis ti bude bulíkovat jak je Selenia nejlepší a že se vyplatí připlatit
